• 03-10-2018, 15:38:30
    #10
    Böyle giderse yılbaşından sonra tüm sektörlerde olduğu gibi bu sektörde de yaprak dökümü başlar.
  • 03-10-2018, 15:46:49
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bildev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle giderse yılbaşından sonra tüm sektörlerde olduğu gibi bu sektörde de yaprak dökümü başlar.
    Eğer bahsedilen kanun, geçen aylarda yurt dışındaki firmaların bireysel kullanıcılardan KDV alması ise, bu durum sadece bireysel kullanıcıları etkiler, firmaları ilgilendiren bir durum yok. Yani sadece bireysel kullanıcılar +kdv ödeyecek.
  • 03-10-2018, 15:50:27
    #12
    Firmalarıda ilgilendiren bir durum olduğunu düşünüyorum.%18 kdv ödememek için hizmetinden ya da sepetindeki siparişinden vazgeçen birçok insan var.
  • 03-10-2018, 16:38:34
    #13
    PROOYUN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer bahsedilen kanun, geçen aylarda yurt dışındaki firmaların bireysel kullanıcılardan KDV alması ise, bu durum sadece bireysel kullanıcıları etkiler, firmaları ilgilendiren bir durum yok. Yani sadece bireysel kullanıcılar +kdv ödeyecek.
    Ta kendisi. Bu sebeple D.O. da KDV3 beyannamesi vermeye/KDV ödemeye başlıyor ve bundan dolayı bireysel kullanıcılardan +KDV tahsil etmeye başlıyor.

    Devletimiz adına sevindirici bir durum bu. Gelir artacak.
  • 27-02-2022, 13:44:20
    #14
    Şunu anlayamadım DigitalOcean bizim maliyeye Türkiye'den tahsil ettiği KDV'leri mi ödüyor? Tamam bu ülkemiz adına vergi kazancı anlamında olumlu fakat diğer yandan da ticaretin gelişmesi açısından olumsuz bir şey. Uzun vadede her ülke böyle bir vergi politikası uygularsa atıyorum Türkiye'de kurulmuş bir şirket ABD maliyesine vergi ödemek zorunda kalacak demektir. Her şirket bireysel her kullanıcı için ilgili ülkenin maliyesi ile muhatap olmak zorunda mı kalacak? Bu uluslararası hizmet vermeyi çok zor hale getirir. Bu kadar büyük bir muhasebe yükünü anca çok büyük şirketler kaldırabilir. Küçük uluslararası hizmet veren bilişim firmaları için çok zor bir şey buna uyumluluk sağlamak. Atladığım bir şey mi var?
  • 31-10-2023, 13:23:20
    #15
    sql adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şunu anlayamadım DigitalOcean bizim maliyeye Türkiye'den tahsil ettiği KDV'leri mi ödüyor? Tamam bu ülkemiz adına vergi kazancı anlamında olumlu fakat diğer yandan da ticaretin gelişmesi açısından olumsuz bir şey. Uzun vadede her ülke böyle bir vergi politikası uygularsa atıyorum Türkiye'de kurulmuş bir şirket ABD maliyesine vergi ödemek zorunda kalacak demektir. Her şirket bireysel her kullanıcı için ilgili ülkenin maliyesi ile muhatap olmak zorunda mı kalacak? Bu uluslararası hizmet vermeyi çok zor hale getirir. Bu kadar büyük bir muhasebe yükünü anca çok büyük şirketler kaldırabilir. Küçük uluslararası hizmet veren bilişim firmaları için çok zor bir şey buna uyumluluk sağlamak. Atladığım bir şey mi var?
    Katılıyorum çok saçma durum.
    Burada hosting satıyorsun diyelim. %20 kdv devlete %20 abd'ye almanyaya vergi ödemek çok saçma olurdu.