• 11-04-2015, 21:17:35
    #1
    Merhaba,
    Serverımda bir çok siteden aşırı mail çıkışı olmaktadır.
    Bunun sebebi eklentiler v.b. kodlar.

    Whm/Exim kurulu kullanıcıların mail gönderimi sayısını kısıtladım.
    Fakat daha kesin bir çözüm için şunları yapabilir miyiz?


    1-) Serverda sadece kendi açtığım E-mail hesabı ve şifresiyle smtp kullanımını sağlayabilir miyim.
    Şifreyi bilmeyenler Mail atamasın.

    2-)Sadece seçtiğim domainler mail atabilsin. Diğerlerini engelliyebileyim.

    Bunları ssh den yapabilirmiyiz.(Cpanel Lisans'ını yenilemeden)

    Not: Gmail v.b. smtp kullanmadan yapmak istiyorum.

    Şimdiden cevaplar için Teşekkürler
  • 12-04-2015, 00:48:28
    #2
    Platin üye
    Saatlik mail limiti yeterli olması lazım aslında
  • 12-04-2015, 01:06:00
    #3
    Merhaba;

    1) Sunucudaki "phpmail" fonksiyonunu php.ini dosyasındaki disable_functions bölümünden kapatmalısınız. Böylece sadece SMTP fonksiyonu ile yani kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılarak e-posta gönderilebilir. Bu işlem SSH'tan yapılabilir.
  • 12-04-2015, 03:08:44
    #4
    Biyolog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    Serverımda bir çok siteden aşırı mail çıkışı olmaktadır.
    Bunun sebebi eklentiler v.b. kodlar.

    Whm/Exim kurulu kullanıcıların mail gönderimi sayısını kısıtladım.
    Fakat daha kesin bir çözüm için şunları yapabilir miyiz?


    1-) Serverda sadece kendi açtığım E-mail hesabı ve şifresiyle smtp kullanımını sağlayabilir miyim.
    Şifreyi bilmeyenler Mail atamasın.

    2-)Sadece seçtiğim domainler mail atabilsin. Diğerlerini engelliyebileyim.

    Bunları ssh den yapabilirmiyiz.(Cpanel Lisans'ını yenilemeden)

    Not: Gmail v.b. smtp kullanmadan yapmak istiyorum.

    Şimdiden cevaplar için Teşekkürler
    Exim.conf dosyasında never_user alanında "root" yazar onu cpanel kullanıcı adını ekleyecek şekilde güncelleyin. "root:user1:user2" gibi.

    Denemedim ama böylece o kullanıcının mail göndermesini engelleyebilirsiniz yüksek ihtimal.

    Ekleme: denedim çözüm olmadı.

    Ekleme2 (test edildi onaylandı):
    /etc/localdomains dosyasını açın engellemek istediğiniz domaini listeden silin. Ancak bu yol ile kullanıcının mail atmasını engellediğiniz gibi mail almasını da engelleyeceksiniz.

    Bir diğer basit bir yol da yeni bir hosting paketi oluşturun, paketin mail saatlik gönderim limitini 1 yapın ve kısmen de olsa bu soruna hızlıca çare bulmuş olursunuz saatlik sadece 1 mail gönderebilir. Ancak sakın 0 yapmayın bu sayede sınırsız satlik gönderimi vermiş olursunuz.

    Hangisi size uyacaksa artık.