• 18-05-2022, 15:20:32
    #28
    Burti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    • Unvan: NETKREATİF BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
    • Yaş17

    “Comnet, Radore, Netinternet, PenDC, DGN kullandım.”

    Sakın yanlış anlama aşağılamıyorum yaşını. Ama 17 yaşındasın trdeki 5 dc yi nasıl böyle profesyonelce deneyimledin?
    Merhaba hocam 2019'dan beri Sanal sunucu kullanıyorum o zamandan beri Celilin cihazlarını kullandım. Radore hariç dediği veri merkezlerinin hepsini sayesinde bende deneyimlemiş oldum.
  • 18-05-2022, 16:37:28
    #29
    Reveloper
    Netkreatif adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2.5 yıl rahat oldu oradan çıkalı, 2-3 kere falan hatırladığım kadarıyla elektrik kesintisi denk geldi bana.
    Yalan söyleyecek halim yok vallahi Başka insanlarda sorun yaşamış zamanında ;
    Est. kardeşim yalan söylüyorsun demiyorum veya seni yargılamıyorum. Biz bahtlıyız o zaman
  • 18-05-2022, 17:20:41
    #30
    birbayt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    PenDC diğer adıyla Pentech'in ASN'si üzerinden sorguladığımda Vodafone, Superonline (Turkcell), Comnet üzerinden hat aldıklarını görmüştüm. Listede Türk Telekom'u görmeyince şaşırmıştım. Çok kısa bir zaman önce 20 dakika civarında hat kesintisi yaşanmış, aynı gün DGN'de kesinti olmadığını söyleyen bir kişi gördüm. Herhalde Telekom altyapısı olmadığı için böyle bir kesinti yaşandı. Ancak bundan emin olmadığım için sizin verdiğiniz bilgi yararlı oldu.
    https://bgp.he.net/AS48678#_peers

    DGN tarafına baktığımda Telekom, VODAFONE, University of Delaware 'dan hat aldığı görünüyor. Gerçi Delaware'den nasıl hat alıyorlar onu da anlamıyorum bilen varsa açıklarsa memnun olurum. Daha önce DGN Türkiye'de Sağlayıcı A.Ş.'den de hizmet aldığını biliyorum. Sanki hat aldıkları yerlerde küçülmeye gitmişler.
    https://bgp.he.net/AS43260#_peers

    @GiRGiN; PenDC ya da DGN tarafında elektrik kesintisi mi duydunuz?
    @OGZ; Hattın kesintisiz olması çok önemli ve aylık 10TB'ye yakın bandwidth tüketiyoruz.
    Madem konu uzamış herkes tartışmaya başlamış. Olayın özeti şu:

    1) Network tarafını inceleyelim:
    DGN Türk Telekom'un pop noktasıdır. Türkiye içerisinde en uzak noktaya bile ana omurga üzerinden en düşük ping değeri ile ulaşırsınız, net. DGN'nin ücretsiz L2 servisi vardır. Ek yurt dışı servisi kullanmasanız bile size sağladığı geniş bant örnek 20gbps, 30gbps kapasiteler ve l2'nin devreye girmesi ile ayakta kalma ihtimaliniz pendc'ye göre kat kat fazladır. Ayrıca DGN saçma sapan nullroute, blackhole policy lere sahip değildir. Gelene de gidene de karışmaz. (hattı ödediğiniz sürece) Zorla tersine mühendislikle firma aleyhine kullanılabilen saçma ddos servislerini müşterilerine dayatmaz. Network uptime arıyorsanız (şuan için ve bursa içi) DGN tek tercihtir.
    PenDC ise 10gbps vodafone + 4 gbps superonline içinde sıkışmış bir datacenter. PenDC'nin 100g tt hattı alacağız demesi bana gerçekçi gelmiyor ama TT alacağız demesi gerçekçi geliyor. Her ne olursa olsun network tarafında dgn'yi yakalayabilmesi için kırk fırın ekmek yenilmesi gerekecek. Bu olayın sadece teknik tarafı değil, politikası var, siyaseti var, süreçleri var, sözleşmeleri var, BTK onayı var. Varda var. Backbone tarafında donanıma ciddi yatırımlar yaptığını biliyorum ama elde internet yoksa ne yapabilirler.
    PenDC aylarca comnet secure uplink ile ayakta kalmaya çalıştı, başaramayınca (ddos atakları sebebiyle) tüm prefixlerini şuan zorunlu olarak ddos-guard servisinden çeviriyor. (Yurt dışı trafiği için)
    Yurt içinde ne mi yapıyor? 1Gbps trafik gelsin blackhole, 500K PPS gelsin blackhole... /24'e daha büyük trafik mi geldi komple prefixin ddos-guard'tan yani türkiye trafiğini yurt dışına çıkarıp oradan tekrar Türkiye'ye kendisine getirecek. Bunu yapmak zorunda. Bunu yapmaya dayatan zaten vodafone. Yani bugün PenDC ayaktaysa tek sebebi tüm prefixlerinin yurt dışı trafiğini ddos-guard'a göndermesidir. Yoksa dümdüz 10Gbps ile herhangi bir atakta ddos guard ve path hariç servisler ile ayakta kalmanız bir datacenter olmayı geçtim herhangi bir hosting firması içinde oldukça zordur. Olayları sadece tamam yedekli router koymuşlar kenar switchler mükemmel, tamam türk telekom çekmişler tamam 10gbps uplink veriyorlar artık biz burada süper at koştururuz olarak yorumlayamayız. Ondan dolayı projeye göre değerlendirmek gerekiyor. 50Mbps, 100Mbps hat kullanıyorsanız web siteleri veya riskli olmayan orta derece uygulamalar çalıştırıyorsanız PenDC neden size konfor sağlamasın ki ? İddialı işler peşindeyseniz sağlamaz tabii ki.

    2) Elektrik ve bina tesisatını inceleyelim:
    Elektrik ve bina tesisatı kısmına gelirsek PENDC'nin DGN'den daha kötü olduğunu kesinlikle söyleyemeyiz. Hatta daha yeni teknolojiler ile donatıldığından daha iddialı olabileceğini düşünüyorum.

    3) Teknik destek durumunu inceleyelim:
    DGN şu sıralar pasif gelir konumuna düşmüş ve ilgisizlikten sorunlar yaşamaya başlamış bir veri merkezidir. IP anonslarının talep edilmesinden üç gün sonra tamamlandığına dair bilgim var. İçerideki teknik personellerin çokta memnun olmadığını da biliyorum. Ama her ne şartla olursa olsun sonuçta 7/24 remote hands hizmeti sunar. Expert hands demiyorum, remote hands.
    PenDC ise yeni açılması sebebiyle firma sahibinden, satışçısına, tekniğine kadar tüm ekip neşeli ve ilgili Bunuda yeni açılan firmaya ve tabii ki patronun vizyonuna bağlıyorum.

    Diyeceklerim bu kadar.

    Not: Yaptığımız iş gereği network paragrafında olaya hep ddos ataklarında ne olacak yönüyle bakmış olabilirim ama buna önceden bakmazsanız 6 ay sonra 1 yıl sonra size gerçek bir ddos saldırısı geldiğinde datacenter güvenlik ekibiniz ile veya kendiniz bunu çözemeyecek durumdaysanız veri merkezi değiştirmek zorunda kalabilirsiniz.
  • 18-05-2022, 17:25:40
    #31
    Üyeliği durduruldu
    birbayt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, 2U'luk bir sunucu barındırma ihtiyacımız var. Sizce Pendc mi yoksa DGN mi tercih etmeliyiz? Fikir ve tecrübelerinize göre doğrudan verimerkezinden hizmet almayı planlıyoruz. Şimdiden teşekkürler.
    Merhabalar

    Konu pendc veya dgn mi diye açılan konu diye okudum , ama içine girince her zamanki gibi yine tuhaf mesajlar mevcut .

    Biri elektrik kesintisi istemiyorsan datacase der , diğeri radoreye yüklenir , başka biri , başa bir veri merkezi önerir.

    Arkadaşlar konu sahibi başka bir veri merkeziyle alakalı bilgi almak isteseydi , zannedersem kesinlikle konuda onun isminide geçirirdi. Bu kadar gereksiz yazışmalara ne gerek var ?


    @birbayt; Doğrudan ben size yanıt vereyim.
    İki veri merkezide oldukça iyidir. İki veri merkezininde kendine ait eksileri veya artıları olabilir.

    Bizler pendc veri merkezindeyiz ve zannediyorsam en büyük ayrılmış alana sahip firma biziz ve pendc'nin doğrudan Tek Partneriyiz.
    Lakin bahsi geçen elektrik kesintisi muhabbetleri yok. Şöyle bir güzel bir söz vardır kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş. Farklı veri merkezini bu şekilde önerecek olan arkadaşın cahilliğine vermekte fayda var , çünkü konu iki veri merkezi arasında bilgi alışverişinden geçmektedir. Konuyu daha iyi okumakta fayda görüyorum.
    Yeni bir veri merkezi , büyük yatırımlar ve gelişimler mevcut. Her geçen gün dahada artılar katıyorlar. Network konusunda sorunumuz yok açık konuşmak gerekirse. 3 4 ay öncesine kadar yurt içi ve yurt dışı olarak yüksek boyutlarda saldırılar aldı. ve buna istinaden hat kesintileri yaşandı doğrudur. Şuan piyasadaki en iyi koruma servislerini kullanıyorlar. Yurt içi veya yurt dışı saldırı konusunda da gerekli çözümler 3 4 aydır uygunlanmış ve sorunsuz olarak devam etmektedir.

    Günümüzde elektrik fiyatlarınıda baz alırsak açık ara fark ile Pendc öne çıkacaktır. Fazla bir süreçten bahsetmiyorum. Haziran ile beraberinde gelecek olan elektrik zamlarıyla beraberinde bu konunuzda kendi çalıştığı yeride etiketleyen firmaların pendc arayışına gireceğine adımız kadarda eminiz.


    Ek olarak pendc veri merkezi ile alakalı daha detaylı bilgi isteyen arkadaşlar olursa , seve seve yardımcı olmak isteriz.
  • 18-05-2022, 18:48:42
    #32
    WebiloX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar

    Konu pendc veya dgn mi diye açılan konu diye okudum , ama içine girince her zamanki gibi yine tuhaf mesajlar mevcut .

    Biri elektrik kesintisi istemiyorsan datacase der , diğeri radoreye yüklenir , başka biri , başa bir veri merkezi önerir.

    Arkadaşlar konu sahibi başka bir veri merkeziyle alakalı bilgi almak isteseydi , zannedersem kesinlikle konuda onun isminide geçirirdi. Bu kadar gereksiz yazışmalara ne gerek var ?


    @birbayt; Doğrudan ben size yanıt vereyim.
    İki veri merkezide oldukça iyidir. İki veri merkezininde kendine ait eksileri veya artıları olabilir.

    Bizler pendc veri merkezindeyiz ve zannediyorsam en büyük ayrılmış alana sahip firma biziz ve pendc'nin doğrudan Tek Partneriyiz.
    Lakin bahsi geçen elektrik kesintisi muhabbetleri yok. Şöyle bir güzel bir söz vardır kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş. Farklı veri merkezini bu şekilde önerecek olan arkadaşın cahilliğine vermekte fayda var , çünkü konu iki veri merkezi arasında bilgi alışverişinden geçmektedir. Konuyu daha iyi okumakta fayda görüyorum.
    Yeni bir veri merkezi , büyük yatırımlar ve gelişimler mevcut. Her geçen gün dahada artılar katıyorlar. Network konusunda sorunumuz yok açık konuşmak gerekirse. 3 4 ay öncesine kadar yurt içi ve yurt dışı olarak yüksek boyutlarda saldırılar aldı. ve buna istinaden hat kesintileri yaşandı doğrudur. Şuan piyasadaki en iyi koruma servislerini kullanıyorlar. Yurt içi veya yurt dışı saldırı konusunda da gerekli çözümler 3 4 aydır uygunlanmış ve sorunsuz olarak devam etmektedir.

    Günümüzde elektrik fiyatlarınıda baz alırsak açık ara fark ile Pendc öne çıkacaktır. Fazla bir süreçten bahsetmiyorum. Haziran ile beraberinde gelecek olan elektrik zamlarıyla beraberinde bu konunuzda kendi çalıştığı yeride etiketleyen firmaların pendc arayışına gireceğine adımız kadarda eminiz.


    Ek olarak pendc veri merkezi ile alakalı daha detaylı bilgi isteyen arkadaşlar olursa , seve seve yardımcı olmak isteriz.
    PenDC şu anda piyasaya göre en uygun fiyatı veren firma oldu kendilerinden aldığım fiyata göre DGN Teknoloji'den %25 daha uygun fiyatlı olduğunu söylebilirim. PenDC - Türk Telekom anlaşmasını yapmışlar ancak TT hattı henüz devreye alınmamış. @aog; 'un PenDC ile ilgili paylaştığı güneş panellerinin olmaması durumu da biraz ilginç geldi. Güneş paneli yoksa şebeke elektriğini kullanıyorlardır bunun da maliyetlerini yükseltmesi gerekir.

    DGN'de görünen 60 bin ip çok sayıda sunucu barındırdığı gerçeği ama bir yandan da @OGZ; nin pasif gelir konumundan ve ilgisizliğinden bahsetmesi bir dezavantaj ama diğer yandan da gerektiğinde Remote Hands hizmeti sunması ve şu an için mevcut altyapısı ile avantajlı duruma geçiriyor.
    Sonuç itibariyle %25 pahalı olmasına rağmen DGN tarafını düşünüyoruz. Eğer PenDC TT'yi devreye alırsa muhtemelen fiyat eşitlenir ancak yeni olmasının verdiği heyecanla bir adım öne geçebilir işte o zaman tekrar düşünebiliriz.
  • 18-05-2022, 20:05:53
    #33
    aog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elektrik güneş enerjisinden diyorsunuz da geçtiğiniz verimerkezinin çatısına da mı bakmadınız? Panellerin koyulacağı yerler hazır ama güneş enerjisi yok daha. Niye yanlış bilgi veriyorsunuz, anlamak mümkün değil.
    Merhabalar,
    PenDC ilk hizmete açıldığında 0.80TL kw/h'dan veriyordu enerjiyi, bu tamamen reklam stratejisiydi bunu da herkes söyler zaten (Güncel olarak 2.99TL kw/h), bu aşamada hep öne güneş panellerini sürdüler.
    Evet dediğiniz gibi daha ortada paneller yok, geçen gün gittiğimizde güneş panelleriyle alakalı ilgili kişiler gelip işlem yapıyordu, plan proje vs. çizileceğinden bahsi geçiyordu.

    Yine de PenDC hat konusunda TT ile anlaşabilirse piyasaya bakılarak Fiyat/Performans olarak kaliteli bir hizmet denebilir.
  • 18-05-2022, 20:46:05
    #34
    birbayt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    PenDC şu anda piyasaya göre en uygun fiyatı veren firma oldu kendilerinden aldığım fiyata göre DGN Teknoloji'den %25 daha uygun fiyatlı olduğunu söylebilirim. PenDC - Türk Telekom anlaşmasını yapmışlar ancak TT hattı henüz devreye alınmamış. @aog; 'un PenDC ile ilgili paylaştığı güneş panellerinin olmaması durumu da biraz ilginç geldi. Güneş paneli yoksa şebeke elektriğini kullanıyorlardır bunun da maliyetlerini yükseltmesi gerekir.

    DGN'de görünen 60 bin ip çok sayıda sunucu barındırdığı gerçeği ama bir yandan da @OGZ; nin pasif gelir konumundan ve ilgisizliğinden bahsetmesi bir dezavantaj ama diğer yandan da gerektiğinde Remote Hands hizmeti sunması ve şu an için mevcut altyapısı ile avantajlı duruma geçiriyor.
    Sonuç itibariyle %25 pahalı olmasına rağmen DGN tarafını düşünüyoruz. Eğer PenDC TT'yi devreye alırsa muhtemelen fiyat eşitlenir ancak yeni olmasının verdiği heyecanla bir adım öne geçebilir işte o zaman tekrar düşünebiliriz.
    PenDC kesintilere ve tercih edilmemesine rağmen vergi levhasında 2020 - 2021 kazançları döviz bazında bakıldığında önceki seneye göre %100 artmış.
    DGN'de 2021 verisi olmadığından 2019-2020 karşılaştırmasında önceki seneye göre döviz bazında %30'luk bir büyüme görünüyor.
    DGN 2021'de yine %30 büyüdüğünü varsayarsak kazançları PenDC'ye göre 3.8 kat daha fazla diyebilirim. Yani hemen hemen 4 kat daha fazla müşteriye hizmet veriyor anlamı çıkıyor.
    Büyüme konusunda geride kalsada daha fazla müşteriye hizmet vermesine rağmen forumda hakkında kötü bir şey duymamak bir başarı olarak değerlendirilebilir sanırım.

    Rica etsem DGN kullanan biri varsa eğer UptimeRobot kullanıyorsa uptime oranlarının ekran görüntüsünü paylaşabilir mi?
  • 18-05-2022, 21:11:36
    #35
    Çok ilgincime giden bir şey görüyorum, her iki veri merkezinin de exchanges yani IX noktası yok?

    Madem networke girildi konuda ben bunu sorgularım direk olarak.
  • 18-05-2022, 21:15:34
    #36
    mertcangokgoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok ilgincime giden bir şey görüyorum, her iki veri merkezinin de exchanges yani IX noktası yok?

    Madem networke girildi konuda ben bunu sorgularım direk olarak.
    Bilmediğim için soruyorum Exchanges - IX noktası tam olarak nedir? Olmaması veya olmasının ne gibi avantaj/dezavantajları olur?