• 12-03-2013, 23:59:26
    #1
    Bu gün Equinix İsviçre DataCenterında bir elektirik sorunu yaşndı ve halen yaşanmakta, önce tüm DC elektiriği gitti, yedekleme sistemleri devreye girmedi, sonra jeneratördeki sorun giderildi datacenterın bir kısmı düzeldi ama benim sunucularında olduğu bütük kısımda halen sorun var. Jeneratörlere 2. kez yakın konduğuna dair günceleme mesajı attıyor destek sistemi, o kadar uzadı sorun düşünün hallerini.

    Saat 17:16 dan beri sitlerim kapalı. Benimle aynı durumu yaşayan varmı bilmiyorum ama İsviçrede de elektirkler kesilebiliyormuş demek...

    Alıntı
    Dear Private Layer Customers,

    We have an update regarding the power failure in our Switzerland location.

    Background:

    At approximately 4PM Tuesday, March 12, 2013 (CET) our data center partner
    Equinix Switzerland reported a partial power failure in the datacenter ZH04.
    This power failure is affected racks 0116, 0117, 0118, 0119, 0120, 0401, 0402,
    0305, 0304, and rack 0216.

    Update:

    EWZ (the Swiss power company) have confirmed verbally the stability of the
    utility network. The site team have identified the issue with the side A power
    and generators. The team are working on the switching schedule to recover the A
    side but battery charging is slower than expected. Given rates of battery
    charging and the planning and verification of switching schedule we will look to
    recover feed A just after 23:00 CET.
    We will notify all customers when full power is restored.
    If you have any questions in the meantime, please contact us.

    Sincerely,

    Private Layer Support
  • 13-03-2013, 12:15:51
    #2
    sunucuoptimizasyon.com
    Elektrik heryerde kesilirde kesintide verimerkezinin upslerinin devreye girememesi, hadi upsleri geçtim ups aradan çıkarılarak enerjinin direk jeneratör üzerinden verilememesi ciddi bir skandal. Bir verimerkezinin en hayati 2 şeyi ups ve jeneratördür onlarda kesinti anında çalışmayacaksa yapacak yorum yok
  • 13-03-2013, 14:17:34
    #3
    UPS ve Jenaratör niye var ki diyesi geliyor insanın...
  • 13-03-2013, 15:43:05
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Sorun gece 01.25 gibi düzeldi. Komik olan sadece Co-Lo olarak hizmet veren bir verimerkezi olan Equinix'in, ilgileneceği yegane şeyleri de layığıyla yerine getirememesi.
  • 12-04-2013, 18:20:10
    #5
    HosThink adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorun gece 01.25 gibi düzeldi. Komik olan sadece Co-Lo olarak hizmet veren bir verimerkezi olan Equinix'in, ilgileneceği yegane şeyleri de layığıyla yerine getirememesi.
    bu tür alanlar genelde kendi inşaa ettikleri alanlar olmuyor.

    genelde ufak şirketleri satın alarak kendi markalarında birleştirdikleri için bu tür ortamların kalitesi equnix'in sorumlulugunda olsada bu tür sorunlara neden olabiliyor.
  • 12-04-2013, 19:09:42
    #6
    Selçuk Bey,

    O kısmı hakkında çok detaylı bilgi sahibi değilim ne yazık ki. Ama verimerkezinin elektriği gidiyor, jeneratör devreye girmiyor, yedek jeneratörlerde de arıza mevcut. Bu sorun saatlerce sürüyor. Verimerkezi yöneticileri için rahatlatıcı tek haber, problemin sadece belirli kabinleri etkilemesiydi sanırım.

    Ha tabi şu da var, kul yapısı sonuçta. Ne kadar mükemmel hale getirsenizde kimse 100% garanti veremiyor bu konuda. O yüzden insan kızamıyor.
  • 12-04-2013, 19:32:06
    #7
    HosThink adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selçuk Bey,

    O kısmı hakkında çok detaylı bilgi sahibi değilim ne yazık ki. Ama verimerkezinin elektriği gidiyor, jeneratör devreye girmiyor, yedek jeneratörlerde de arıza mevcut. Bu sorun saatlerce sürüyor. Verimerkezi yöneticileri için rahatlatıcı tek haber, problemin sadece belirli kabinleri etkilemesiydi sanırım.

    Ha tabi şu da var, kul yapısı sonuçta. Ne kadar mükemmel hale getirsenizde kimse 100% garanti veremiyor bu konuda. O yüzden insan kızamıyor.
    Adamların savunulacak tarafı yok, zaten savunmuyorumda, fakat equinix'in ürettiği bir alan olmadığındaın bu tür alanlarda sorunlar olabiliyor demek istedim. Cunki bu adamlar bu işin devleri ve bir dc demek 3-4 yedekli alan yapmadan bırakmazlar. Ama sadece belirli kabinleri etkiliyor olmasıda ayrıca tuhafmış.