• 02-08-2010, 13:07:21
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba arkadaşlar.

    Yaklaşık bir ay önce bir Medikal firmasının sitesini yaptım. Adamlar bana bir site verdi ve aynısını istiyoruz dedi. Tasarım içerik düzeni falan filan hepsinin aynısını. Bende hergün kuruma gidip sitelerini kurumlarıda tasarladım. Adamlara defalarca dedim. Eğer aynısı olursa firma hakkında yasal işlemler başlatılır. Adamlar dinlemedi ve olan oldu yasak işlem başlatacaklarmış sitenin kopyalandığı konusunda. Adamlar ısrarla aynısını istedi benden bende yaptım ve yaklaşık bir saat önce kuruma gidip tasarım ücretini alacaktım. Gittiğimdemde adamlar biz aslında senden böyle bir şey istemedim, senin yaptığını küçük çoçuklarda yapar diye kalkıp ödememi vermediler ve onunlada kalmayıp beni güzel bi dille kovdular beni kurumdan.
    Yani anlayacağınız bütün günah keçisi ben oldum.
    Bide bi ihaleleri vardı bi dökümanın hazırlanması gerekliydi. Adamlar ingilizceden anlamadıkları için dökümanı türkçeye çevirdim. PDF dosyası olduğu içn teker teker PDF dosyası haline getirdim ve...... sonunda gece bi yarısında anca bitirdim. Onunda ödemesini alamadım.

    Sizce ne yapmalıyım? Kuruma dava açarsam nasıl bi yol izlemeliyim? Tazminat davası olursada ne kadarlık bi dava açmalıyım? her konuda görüşlerinizi bekliyorum.
  • 02-08-2010, 13:59:31
    #2
    Üyeliği durduruldu
    herhangi bir kanıtın yok. Suçlu sen olursun sanırım Msn konuşmaları vs. varsa o zaman başvur derim ben.
  • 02-08-2010, 17:40:36
    #3
    Tasarımı kullanıyorlar mı?
  • 02-08-2010, 19:26:21
    #4
    Rolleyes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    herhangi bir kanıtın yok. Suçlu sen olursun sanırım Msn konuşmaları vs. varsa o zaman başvur derim ben.
    Hocam bu tür işleri pek bilmem ama mantıken; tanık, bilirkişi, dosya dökümanların hep o kurumun alehine çıkması lazım değil mi? İsim onların adres onların.

    Bana sorarsan iyi bir dilekçeyle işi bitirirsin.
  • 02-08-2010, 21:13:13
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Kurum benim yaşadığım şehirde. Görgü tanıklarım var tabikide.
  • 02-08-2010, 21:16:05
    #6
    Üyeliği durduruldu
    tanığın var ise iş bulunduğun ildeki iş mahkemesine başvur. Kazanırsın buyuk ihtimal
  • 02-08-2010, 21:21:30
    #7
    sözleşme tarzında bir şey imzalasaydınız daha iyi olurdu,hakkınızı alırsınız inşallah.
  • 02-08-2010, 21:23:34
    #8
    sözleşme olmadıkça hiçbir hak iddia edemezsiniz.Devlet kişilere değil belgelere bakar.Geçmiş olsun ancak etik olarak böyle kopya bir projeyle işlerin ne kadar yürüyeceğini düşünmeliydiniz.Geçmiş olsun...
  • 02-08-2010, 22:29:06
    #9
    Nereden çıkardıız edemeyeeğini. Kesinlikli edebilir. Sözlü sözleşme diye bir konu var. Asliye Hukuk Mahkemesi. Sana bahsettiğim gibi Patika yaparsın