• 21-05-2024, 00:15:23
    #19
    Aphid adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçtiğimiz yıllarda, sokağa kaçan van kedisi cinsinde bir kedim vardı yolun kenarında kendi halinde giderken Land Rover marka bir araç bile isteye hayvanın üzerine sürüp kasten öldürmüştü. Avukatım ile birlikte olayı çok üsteledik sabıkalı olduğundan dolayı 5 ay 14 gün ceza almıştı (Tabi onu da kefaretle falan la yatmadı da neyse). Sabıkası olmayan birisi olsa ceza bile alacağını sanmıyorum.
    Başın sağolsun. Acıyı yaşayan bilir. Dediğiniz gibi sabıkası olmasa o kadar ceza almazdı.
  • 21-05-2024, 00:19:57
    #20
    ibrahim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amin. Savunma beni çok şaşırttı açıkçası. Hani böyle bir savunma yapılacağını düşünmemiştim. Örnek olarak 8 yıl alsa dahi karardan sonra çıkabilir mi? Bu tamamen saçmalık değil mi?
    Hocam verilen ceza başka infaz yasası başka. Bu durumda önceli sabıkası ihbar edilecek başka dosyaları (hagb) gibi veya mükerrir tekerrür durumları. Cezanın infaz kabiliyeti kapalı geçireceği süre açığa ayrılmayı hak ediyo olması değişir. 8 yıl bir cezanın tutuklulukta geçen süre düşükse hükümle tahliye getirmesi zor ihtimal kalır bir süre daha
  • 21-05-2024, 00:20:54
    #21
    ibrahim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başın sağolsun. Acıyı yaşayan bilir. Dediğiniz gibi sabıkası olmasa o kadar ceza almazdı.
    Tekrardan başınız sağolsıun hocam
  • 21-05-2024, 00:22:04
    #22
    ibrahim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar. Konu hukukla alakalı olduğu için buradan açtım.
    Yakın zamanda anneme alkollü bir sürücü çarpıp kaçtı ve annem vefat etti. Kısaca olayı anlatayım.
    Annem ve komşum evden teravi için çıkıyorlar. Evden çıktından hemen hemen 100 metre sonra araç çarpıp kaçıyor.
    Olay ara sokakta oluyor. Şahıs döndükten sonra 50 metre ilerledikten sonra yolun kenarında olan annem ve komşuma çarpıyor. Annem vefat etti. Komşumda da ağır yaralandı (şuanda durumu iyi).
    Kusur durumu: Karşı tarafa tam kusur verilmiş durumda. Hem olay yerine gelen polislerin tutanaklarında hem de bilirkişi raporunda bu durum değişmedi.
    Annem kaza yerinden yaklaşık 18 metre uzakta bulunuyor. Şahıs durmadan kaçıyor.
    Olay saati 20:30 civarı. Şahıs yanlış hatırlamıyorsam 22:00 gibi karakola gidip teslim oluyor. 22:59'da kan testi yapıyorlar. Kanda 15 promil alkol çıkıyor. Geriye doğru hesaplama yapılıyor ve 52 promil hesaplanıyor. Çarptığı araç ticari araç olduğu için 20 promil sınırı var diye biliyorum.
    Şahısın avukatı dilekçesinde müvekkilinin düşük kalori diyet yaptığını ve bundan kaynaklı alkol çıkmış olabileceğini belirtmiş ve kan alınırken iğneye alkol temas etmiş olabilir bundan kaynaklı kanda alkol çıkmış olabilir diye dilekçe vermiş. Kişi normalde de zayıf birisi olduğu için düşük kalori diyeti hiç mantıklı gelmiyor. Diğer konuysa da olma olasılığı çok düşük. Bu dikkate alınır mı?
    Şahıs evden geldiğini belirtiyor ama görüntülerde güzergahın evinin güzergahı olmadığı gördük.
    Şimdi sorularıma geçeyim.
    İfadesinde 35-40'la giderken bir anda koşarak önüme çıktılar diyor. Yol çok geniş. (annem 18 metre kaza yerinden uzaklaşmış ve sürüklenme belirtisi yok.) (Olay yerini inceledim ve tutanakları kontrol ettim. Kaza yeri yolun kenarında ve bu araçların park ettikleri alanda yani trafiğin aktığı alanda değil.) Bu ifadedeki bilgi hatası cezayı arttırır mı?
    Şimdi bu kişi yüksek ihtimalle bilinçli taksirden ceza alacak ama kaç yıl alabilir? 2-3 yıl ceza alıp adam akıllı yatmadan çıkmasını istemiyorum.
    Az miktarda ceza alacağını düşünerek şahsın normal yaşantısına devam edememesi için yüksek kan parası talebimiz olacak. Biz ne kadar yüksek talepte bulunsak da son kararı hakim vereceği için tahmini ne kadar bir kan parası olacak bilmek istiyorum. Avukatım var evet ama fikir almak her zaman iyidir. (annem 58 yaşında ve emekliydi, sağlık durumunda bir sorun yoktu.)
    Bu konuda yorumlarını bekliyorum.
    Not: Avukat arayışım yok. Amacım fikir almak ve ekstra neler yapabilirim onu öğrenmek.
    öncelikle Allah rahmet eylesin, başınız saolsun. karşı tarafın avukatı cezayı üstlenmemek adına her türlü yalana gidecektir. düşük kalori vs. hikaye olay ama siz bu olayın peşine mutlaka düşmeniz ve avukat tutmanız gerekiyor. aile avukatınızdan ziyade sadece yaralanmalı ve ölümlü trafik kazalarına bakan uzman avukatlar var,sizden ücret bile talep etmeden kendileri dava takibini yapıyorlar, tazminat olursa komisyon istiyorlar. ayrıca sigortaya da dava açmayı unutmayın. burda yazılan bilgilerin hiçbiri sizin yapmanız gereken işlerin tamamını kapsamayacak, o yüzden en iyi tavsiye bir uzmanla görüşmeniz
  • 21-05-2024, 00:26:42
    #23
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam verilen ceza başka infaz yasası başka. Bu durumda önceli sabıkası ihbar edilecek başka dosyaları (hagb) gibi veya mükerrir tekerrür durumları. Cezanın infaz kabiliyeti kapalı geçireceği süre açığa ayrılmayı hak ediyo olması değişir. 8 yıl bir cezanın tutuklulukta geçen süre düşükse hükümle tahliye getirmesi zor ihtimal kalır bir süre daha
    Anladım hocam. İnşallah elini kolunu sallayarak gezmez.
  • 21-05-2024, 00:34:27
    #24
    hozukcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öncelikle Allah rahmet eylesin, başınız saolsun. karşı tarafın avukatı cezayı üstlenmemek adına her türlü yalana gidecektir. düşük kalori vs. hikaye olay ama siz bu olayın peşine mutlaka düşmeniz ve avukat tutmanız gerekiyor. aile avukatınızdan ziyade sadece yaralanmalı ve ölümlü trafik kazalarına bakan uzman avukatlar var,sizden ücret bile talep etmeden kendileri dava takibini yapıyorlar, tazminat olursa komisyon istiyorlar. ayrıca sigortaya da dava açmayı unutmayın. burda yazılan bilgilerin hiçbiri sizin yapmanız gereken işlerin tamamını kapsamayacak, o yüzden en iyi tavsiye bir uzmanla görüşmeniz
    Amin. Belki biliyorsunuzdur. Kasıtlı dava verme olayı olabiliyor. Bu yüzden güvendiğim birisine vekalet verdim. Daha tazminat tarafını avukatla hiç konuşmadık. Önceliğimiz ceza davası olduğu için tazminat tarafı nasıl yürüyor bilmiyorum. Biz hem sigortadan hem de karşı taraftan tazminat alabiliyor muyuz?
  • 21-05-2024, 00:37:00
    #25
    ibrahim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam. İnşallah elini kolunu sallayarak gezmez.
    Başınız sağolsun. Alkollü araç kullandıysa = kasten adam öldürmeye girer ve kamu davasına dönüşür. 1-2 yıl yazmışsınız ama elinizdeki kanıtlara göre müebbet alması lazım.
  • 21-05-2024, 00:39:19
    #26
    Başınız sağolsun dediğiniz gibi 0.52 promil alkol varsa umarım kasttan hüküm giyer bir ömür o delikten çıkamaz. Dualarım sizinle.
  • 21-05-2024, 00:39:44
    #27
    anilguler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başınız sağolsun. Alkollü araç kullandıysa = kasten adam öldürmeye girer. 1-2 yıl yazmışsınız ama elinizdeki kanıtlara göre müebbet alması lazım.
    Teşekkür ederim. Kasta girebilmesi için tek başına alkol yeterli olmuyor hocam. Olası kast için zorladık ama kazanın olduğu yer kanıtlar vs. olası kast değil bilinçli taksiri gösteriyor. Olası kast yada kast olabilmesi için ışık olması vs. gerekiyor ya da daha öncesinde bir olay yaşamış olmamız gerekiyor. Şuanki durumda hukuk bilinçli taksir olarak değerlendiriyor.