• 24-08-2023, 22:31:59
    #1
    Merhaba. Bir sualım olacaktı bilgili kişiler yardımcı olursa sevinirim. Boşanma davası açacağım. Gidip dilekçe yazıp başvurduktan sonra süreç nasıl işleyecek acaba çekişmeli boşanma olacak. Geçirdiğim kalp krizinden dolayı şuanda çalışmıyorum nafaka hemen odermiyim ve 2 tane 7 ve 16 yaşlarında çocuk var. Teşekkürler
  • 24-08-2023, 22:35:21
    #2
    Avukatsız ilerlemeniz çok zor hak kaybı yaşarsınız. Nafaka elbette ki çıkacaktır. Nafaka ödenmeme durumunda tazyik hapsi ile karşı karşıya kalabilirsiniz bilginiz olsun.
  • 24-08-2023, 22:36:55
    #3
    Mahkeme 1 ay içerisinde boşanmaya itiraz etmeseniz mahkeme sonrası 1 ay içinde sistem sizi boşuyor
  • 24-08-2023, 22:39:42
    #4
    sfurkanoven adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukatsız ilerlemeniz çok zor hak kaybı yaşarsınız. Nafaka elbette ki çıkacaktır. Nafaka ödenmeme durumunda tazyik hapsi ile karşı karşıya kalabilirsiniz bilginiz olsun.
    Avukat tutacak durumum yok maalesef hocam 6 aydır çalışmıyorum rahatsızlığımdan dolayı. Mahkemenin verdiği avukatlar var ücretsiz galiba onlar olabilir mi. Misal askeri ücrete çalışıyorsam ne kadar keserler max. Hocam teşekkürler.

    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mahkeme 1 ay içerisinde boşanmaya itiraz etmeseniz mahkeme sonrası 1 ay içinde sistem sizi boşuyor
    Tam olarak nasıl oluyor anlamadım hocam.
  • 24-08-2023, 22:42:52
    #5
    HveH adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Avukat tutacak durumum yok maalesef hocam 6 aydır çalışmıyorum rahatsızlığımdan dolayı. Mahkemenin verdiği avukatlar var ücretsiz galiba onlar olabilir mi. Misal askeri ücrete çalışıyorsam ne kadar keserler max. Hocam teşekkürler.
    Maksimum 5 keserler (3+2) .
    Adli yardım dediğimiz olaydan yararlanmanız için başvuru yapmanız gerek.
  • 24-08-2023, 23:08:15
    #6
    Kesinlikle avukatsız açmayın.
  • 24-08-2023, 23:19:36
    #7
    yerelrehber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle avukatsız açmayın.
    Avukat fiyatları nedir hocam.
  • 25-08-2023, 23:41:49
    #8
    Adli yardımdan kuvvet muhtemel yararlanamazsınız çünkü şartları çok fazla. Neredeyse asgari ücret seviyesinde dahi gelirinizin olmaması gerekiyor. Ayrıca arkadaşlara ben de katılıyorum. Çekişmeli olacağı için muhtemelen karşı tarafın bir avukatı olacak. Sizin avukatınız olmazsa süreç sizin için çok zor ilerler. Avukatlık ücretleri için bulunduğunuz ildeki baronun vekil-vekil eden ücret tarifesine bakabilirsiniz. İlden ile fiyatlar farklılık göstermekte.
  • 04-09-2023, 13:10:58
    #9
    Hocam süreç şu şekildir;

    Fakat her şeyden önce barışma yada anlaşmalı boşanmaya çalışın.

    Öncelikle avukatsız ilerlemenizi önermem. Çekişmeli boşanma olursa ilk etapta çocuk anneye verilir fakat 16 yaşındaki çocuk idrak yaşında olduğu için pedagog eşliğinde kiminle yaşamak istediği sorulur.
    Bu sürece 2-3 sıfır geriden başlarsınız. Daha mahkemenizin dosyası incelenmeden nafaka çıkacaktır. Çekişmeli boşanma 3 sene, yaşadığınız şehre göre 1-2 yıl istinaf süreci ve 1-2 sene de yargıtay süreci devam edecektir.

    Bu boşanmada sürebilecek maksimum süredir. Tabi bununla bitmiyor karşı taraf ziynet ve mal paylaşım davası açarsa süreciniz boşanma davanızdan ayrı şekilde devam edecektir. Boşanma gerçekleşince mal paylaşım davası görülür.

    Bu da en az 4-5 sene sürecektir. Hem maddi hem de manevi olarak yıpranacaksınız. Kısaca özetlemeye çalıştım o yüzden anlaşmalı boşanma 1 ay sürer..

    Aklınıza ne takılırsa özelden sorabilirsiniz.