• 20-11-2020, 16:28:16
    #1
    Kapandi
  • 20-11-2020, 16:37:35
    #2
    Marka tescil edilmişse demek ki uzmanlar tarafından tescilde sorun görülmemiştir. Sizin yapacağınız gerçekten böyle bir marka tescil edilmiş mi ve tarihi nedir şeklinde araştırma yapmalısınız. Siz sitenizi onların marka tescilinden önce açtıysanız sitenize bir şey yapamazlar ama siz sitenizi marka tescillerinden sonra açtıysanız ayırt edilemeyecek kadar isim benzerliği maddesinden yararlanarak size yaptırım talebinde bulunma hakları vardır.
  • 20-11-2020, 16:39:06
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Ne saçma bişeymiş bu ya oh ne güzel bende adliye diye marka alayım herkese telif atayım. Sanmıyorum hocam sorun olacağını ellerine hiçbirşey geçmez bence.
  • 20-11-2020, 16:42:43
    #4
    Birşey olmaz. Örnek vermek gerekirse zaten Tapu Ve Kadastro kelimesini marka tescilinde bulunamaz. Şimdi başına iki harf koyup alan adını sizden almaya çalışsa bile .com uzantılı alan adı olması ilk tescil edenindir. Bu yüzden hiçbir şekilde problem yaşamazsınız. Firma ile alakalı paylaşım yapmıyorsanız.
  • 20-11-2020, 17:09:41
    #5
    Arcenia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Arkadaşlar, Marka ihlaliyle alakalı tarafıma suç duyursunuda bulunuldu bu konuda sizlere sorularım var.
    (Aşağıdaki veriler örnektir)

    Benim "TapuVeKadastro.com" adında bir web sitem var. Bu web siteme bir şirket tarafından, tarafıma marka ihlaliyle alakalı suç duyurusunda bulunuldu.
    Bu şirket'in gerekçesi "TK Tapu Kadastro" şeklinde bir ismi tescillemiş olması. Kamu kurumunun ismini patentlemiş başına TK koymuş anlayacağınız.
    Benim web sitem bir kamu kurumunun ismini içeriyor. Onun markası da bir kamu kurumunun ismini içeriyor. Bu yüzden de tarafıma suç duyurusunda bulunuyor.
    Ben "Tapu ve Kadastro" ismini kullanıyorum o da "TK Tapu Kadastro" şeklinde bir marka tescili yapmış..

    Ben böyle bir markayı dahi bilmeden kamu kurumunun ismi olduğu için paylaşım yapmak adına bir web sitesi açtım ve blog şeklinde kullanıyorum.

    Bu durumda;
    1- Kamu kurumlarının ismini marka olarak kullanamaz diye biliyorum. Markanın iptali için nereye başvurmalıyım ?
    2- Web sitesinden dolayı bir marka ihlal hakkı talep edilebilir mi ? (Hak sahibi her şartta kamu kurumu olan "Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü" dür diye düşünüyorum)

    Şimdiden teşekkürler.
    TBir kere tescil edilen marka "TK Tapu Kadastro" Tapu ve Kadastro değil. Size suç duyurusunda bulunulduğuna emin misiniz? Böyle durumlarda genelde noter kanalıyla ihtarname gönderilir ve belirli bir süreye durumu düzeltmeniz aksi halde suç duyurusunda bulunulacağı bildirilir. Suç duyurusunda bulunulduğunu varsayıyorum. Savcılık ön inceleme sonucunda suça ilişkin ihtimal görürse (ki büyük ihtimalle kovuşturmaya yer olmadığına karar vererek işlem yapmayacaktır.) söz konusu suçla ilgili sizi ifadeye çağıracaktır. Siz de ifadenizde durumu anlatacaksınız. Diyelim ki savcı ikna olmadı ve dava açmak istiyor. O zaman ilk duruşmada marka bilirkişisi istenecektir ve bu bilirkişi sizin lehinize karar verecektir. Sonra tüm masraflar karşı taraftan tahsil edilecektir.
    Marka benzerliğinden dolayı hak iddia edilebilir. Tapu ve Kadastro genel bir kavram ve resmi kurum olduğundan marka benzerliği dışında değerlendirilir. Bu şuna benzer Coca Cola bir markadır. Pepsi Cola da bir markadır. Le Cola da bir markadır. Coca Cola bunlar sonuna Cola kullanıyor diye dava açamaz. Cola her yerde Cola dır ve geneldir. Tapu ve kadastro da öyle. Bence bu durumu belirten bir ihtarnameyi noter kanalıyla karşı tarafa gönderin ve dava süresince zarar gömeniz durumunda maddi manevi tazminat davası açacağınızı belirtin. Aklı başında bir avukatları varsa muhtemelen geri çekileceklerdir.
  • 20-11-2020, 17:13:08
    #6
    Kesinlikle ben de öyle düşünüyorum. Cimer e yazdım ve kamu kurumuna da bu konuda mail attım.
  • 20-11-2020, 17:17:49
    #7
    onruzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TBir kere tescil edilen marka "TK Tapu Kadastro" Tapu ve Kadastro değil. Size suç duyurusunda bulunulduğuna emin misiniz? Böyle durumlarda genelde noter kanalıyla ihtarname gönderilir ve belirli bir süreye durumu düzeltmeniz aksi halde suç duyurusunda bulunulacağı bildirilir. Suç duyurusunda bulunulduğunu varsayıyorum. Savcılık ön inceleme sonucunda suça ilişkin ihtimal görürse (ki büyük ihtimalle kovuşturmaya yer olmadığına karar vererek işlem yapmayacaktır.) söz konusu suçla ilgili sizi ifadeye çağıracaktır. Siz de ifadenizde durumu anlatacaksınız. Diyelim ki savcı ikna olmadı ve dava açmak istiyor. O zaman ilk duruşmada marka bilirkişisi istenecektir ve bu bilirkişi sizin lehinize karar verecektir. Sonra tüm masraflar karşı taraftan tahsil edilecektir.
    Marka benzerliğinden dolayı hak iddia edilebilir. Tapu ve Kadastro genel bir kavram ve resmi kurum olduğundan marka benzerliği dışında değerlendirilir. Bu şuna benzer Coca Cola bir markadır. Pepsi Cola da bir markadır. Le Cola da bir markadır. Coca Cola bunlar sonuna Cola kullanıyor diye dava açamaz. Cola her yerde Cola dır ve geneldir. Tapu ve kadastro da öyle. Bence bu durumu belirten bir ihtarnameyi noter kanalıyla karşı tarafa gönderin ve dava süresince zarar gömeniz durumunda maddi manevi tazminat davası açacağınızı belirtin. Aklı başında bir avukatları varsa muhtemelen geri çekileceklerdir.
    Direk marka ihlalinden suç duyurusu. İstanbul da emniyet müdürlüğünden aradılar ifade için. Yazdıklarınızı okudum, çok doğru diyorsunuz. Anlamsız bir sürece girdiler gibi. Noterden ihtarname çekmediğim taktirde ifade vb. durumlar için çağırılmam gibi zararlar göreceğim. Davayı kaybettiklerinde bu yüzden karşı tarafa dava açabilir miyim ?
  • 20-11-2020, 17:23:19
    #8
    Arcenia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Direk marka ihlalinden suç duyurusu. İstanbul da emniyet müdürlüğünden aradılar ifade için. Yazdıklarınızı okudum, çok doğru diyorsunuz. Anlamsız bir sürece girdiler gibi. Noterden ihtarname çekmediğim taktirde ifade vb. durumlar için çağırılmam gibi zararlar göreceğim. Davayı kaybettiklerinde bu yüzden karşı tarafa dava açabilir miyim ?
    Tabi ki açabilirsiniz. Hatta bu durumu önceden haber vermeniz karşı tarafın ciddiyetinizi anlaması açısından ve sonraki dava sürecindeki kanaat açısından önemlidir. Bu yüzden noter kanalı ile ihtarname gönderin. Bu süreç içinde tüm yaşadıklarınıza ait dava açabilirsiniz. Zaman kaybından kaynaklı iş yapamama ve gelir kaybından tutun süreçte uğradığınız manevi zarara kadar.
  • 20-11-2020, 17:26:44
    #9
    onruzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tabi ki açabilirsiniz. Hatta bu durumu önceden haber vermeniz karşı tarafın ciddiyetinizi anlaması açısından ve sonraki dava sürecindeki kanaat açısından önemlidir. Bu yüzden noter kanalı ile ihtarname gönderin. Bu süreç içinde tüm yaşadıklarınıza ait dava açabilirsiniz. Zaman kaybından kaynaklı iş yapamama ve gelir kaybından tutun süreçte uğradığınız manevi zarara kadar.
    Çok teşekkürler. İhtarname çekeceğim. Son bir sorum daha var. Şuan ifadeye çağırıldım bulunduğum il'e dosya aktarılacak. İfadeden sonra mı bu ihtarnameyi çekmeliyim ? İfadeden önce mi ? ya da savcılık dava açılmasına karar verdiğinde mi ?