• 21-08-2020, 15:47:54
    #19
    Açıklamalarda daha önce bu işi kiralama ile yaptıklarını 3 sayfalık olumsuz sonuçların önümüze getirilmesi sonrasında kendi sondaj gemilerimiz ile bugüne geldik denildi. Çok ama çok başarılı bir karar. Diğer konuda arkadaşın biri @Corvis; beni etiketlemişsin muhalefet diye ancak konu kilitlenmiş buradan yazayım. Ben devlete asla muhalefet değilim başarılı olanları tebrik eder başarısızları belirtirim ister X ister Y partisi olsun bu ülkenin vatandaşlarıyız.

    Konuya gelecek olursak ortalama olarak 2023 yılında aktif olarak çekileceği belirtiliyor bu da seçimlere gelecek ki bana göre 3 yıl değil en az 5 yıl sonra ilk gazı çıkaracağız Allah'ın izni ile. Dışa bağımlılık kötüdür ülkeler için ancak çıkarılan yer Karadeniz, karşımızda Rusya var. Rusya'dan büyük bir gaz alımı var Rusya, yakın bir zamanda fiyatları aşağı çekerek çıkarmayın gelin benden alın diyebilir ki, bunu deme ihtimali %99 zira Rusya'nın ekonomisi, savunma sanayisi ve akaryakıt ile ayakta. ABD bir darbe daha yaparsa altından zor kalkar. Davulun sesi uzaktan güzel gelir arkadaşlar inşallah diğer sondaj gemileri de tez zamanda buradan yola çıkarak yeni kuyular keşfeder.

    Bana göre ülkemizi büyük bir risk beklemekte. Bir kaç gün önce bilerek Kemalreis gemisine Yunan donanması hasar verdi.


    https://twitter.com/ekathimerini/sta...836545/photo/1


    Yani rahat durmayacaklar ve arkalarında da AB var. Akdenizde beklentilere göre daha fazla enerji potansiyeli var. Çoğu ülke sondaj gemileri Kıbrıs çevrelerinde demir atmıştı. Rusya yıllardır Karadenizden çekiyordu zira.
  • 21-08-2020, 15:48:55
    #20
    Ülkemize hayırlı olsun. İnşaAllah çok daha fazlasını buluruz.
  • 21-08-2020, 15:49:11
    #21
    dev
    Kurumsal Üye
    ENESTALHABRAND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen yıl ülkemize 5 yıl yetecek doğalgaz bulunmuştu. https://m.sabah.com.tr/ekonomi/2019/...-kazandiracak/

    Önceki yıl da bulunmuştu. https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonom...lundu-2740125/


    Ondan önceki yılda da bulunmuştu.
    https://youtu.be/Bs_S1n_wgHc


    Hatta ondan öncekinde de Sakarya'da bulunmuştu.
    Oralardan cikanlar biriktiriliyor hocam. 2023 yilinda topluca kullanima acilacak.
  • 21-08-2020, 15:50:39
    #22
    98 yıl olmuş neredeyse cumhuriyet kurulalı
    şimdi doğalgaz arayıp bulabiliyoruz
    malesef bulduğumuz gaz miktarına sevinmeyenler var
    tüm dünya devlerine karşı arama yapabiliyoruz daha ne istiyorsunuz ?
  • 21-08-2020, 15:52:25
    #23
    muhendis_bahadi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    98 yıl olmuş neredeyse cumhuriyet kurulalı
    şimdi doğalgaz arayıp bulabiliyoruz
    malesef bulduğumuz gaz miktarına sevinmeyenler var
    tüm dünya devlerine karşı arama yapabiliyoruz daha ne istiyorsunuz ?

    Aynen hocam bahanede bulamadıkları içinde yıl hesabına giriyorlar 😃👍
  • 21-08-2020, 15:55:22
    #24
    Hayırlı olsun ülkemiz adına, Muhtemelen devamı gelecektir.

    Daha önce bir kaç ufak rezerv bulunmuştu ama oralara kule kurulmadı (Ben öyle biliyorum). Nedeni ise şu : yapılan mali yatırım oradan edilecek gelirden az olduğu için yapılmadı.

    Örnek olması için şöyle diyebiliriz : Gazı çıkartmak için 100 TL harcama yapmanız lazım, Çıkartıp satsanız zaten 150-200 TL kazanacaksınız. Bulunan gazda 1 yılda biteceği için ilk bulunan rezervlere kule kurulmadı. Zaten istatistiklere bakarsanız gaz ihtiyacının %93 %95'ini İtalya ediyoruz geriye kalan %5 ilk gibi bir kısım bu ufak rezervlerden çıkıyordur.

    Evet kısa sürede bizim cebimize yansımaya bilir ancak 3-5 yıl sonra yavaş yavaş elimiz güçlenecektir. Bazıları siyasi olarak düşünüp AKP kendi yandaşlarına yedirecek korkusu var. Akdeniz ve Karadenizde hesaplanan gazların parası yemeyle bitmez. Bahsedilen rezerv o kadar büyük ki Türkiye'yi satın alır herhalde.

    Ekledim :

    Türkiye'nin Gayrisafi Yurtiçi Hasılası (2018) : 771 Milyar Dolar

    Yıllık Türkiye 40 milyar metreküp doğalgaz tüketiyor. Buda 12-13 Milyar dolar civarı oluyor. Akdenizde 520 Yıllık doğalgaz var deniyor basit matematik yapsak :

    520 Yıllık Gaz x 12 Milyar Dolar = 6.240 Trilyon Dolar

    Yanlış hesap yapmadıysam Türkiye'nin 5-6 yıllık Gayrisafi Yurtiçi Hasılasına denk geliyor. Bu para harcamayla bitmez sanırım
  • 21-08-2020, 16:22:14
    #25
    Mirzabeyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen hocam bahanede bulamadıkları içinde yıl hesabına giriyorlar 😃👍
    Hocam sizin bu konudaki sorununuz matematiği hiçe saymak oluyor. Cevap verdiğiniz kimse olumsuz veya saçma cevaplar vermemiş. Siz herhangi birine cephe edinmeyi hobi edinmişsiniz benden size söylemesi. Zira altı üstü 320 yi 45 e böleceksiniz. 20 yıl diyip yanlış, dağınık bilgi vermek yerine önce düşünüp konuyu açın. Cephe almayı da bırakın. Başka insanlar da size bişeyler katabilir. Matematik öğretmeninizin size katamadığı şeyleri mesela.
    Alıntılamayın lütfen.
  • 21-08-2020, 16:27:19
    #26
    Anglo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sizin bu konudaki sorununuz matematiği hiçe saymak oluyor. Cevap verdiğiniz kimse olumsuz veya saçma cevaplar vermemiş. Siz herhangi birine cephe edinmeyi hobi edinmişsiniz benden size söylemesi. Zira altı üstü 320 yi 45 e böleceksiniz. 20 yıl diyip yanlış, dağınık bilgi vermek yerine önce düşünüp konuyu açın. Cephe almayı da bırakın. Başka insanlar da size bişeyler katabilir. Matematik öğretmeninizin size katamadığı şeyleri mesela.
    Alıntılamayın lütfen.
    ok.
  • 21-08-2020, 18:05:15
    #27
    mersinstyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı olsun ülkemiz adına, Muhtemelen devamı gelecektir.

    Daha önce bir kaç ufak rezerv bulunmuştu ama oralara kule kurulmadı (Ben öyle biliyorum). Nedeni ise şu : yapılan mali yatırım oradan edilecek gelirden az olduğu için yapılmadı.

    Örnek olması için şöyle diyebiliriz : Gazı çıkartmak için 100 TL harcama yapmanız lazım, Çıkartıp satsanız zaten 150-200 TL kazanacaksınız. Bulunan gazda 1 yılda biteceği için ilk bulunan rezervlere kule kurulmadı. Zaten istatistiklere bakarsanız gaz ihtiyacının %93 %95'ini İtalya ediyoruz geriye kalan %5 ilk gibi bir kısım bu ufak rezervlerden çıkıyordur.

    Evet kısa sürede bizim cebimize yansımaya bilir ancak 3-5 yıl sonra yavaş yavaş elimiz güçlenecektir. Bazıları siyasi olarak düşünüp AKP kendi yandaşlarına yedirecek korkusu var. Akdeniz ve Karadenizde hesaplanan gazların parası yemeyle bitmez. Bahsedilen rezerv o kadar büyük ki Türkiye'yi satın alır herhalde.

    Ekledim :

    Türkiye'nin Gayrisafi Yurtiçi Hasılası (2018) : 771 Milyar Dolar

    Yıllık Türkiye 40 milyon metreküp doğalgaz tüketiyor. Buda 12-13 Milyar dolar civarı oluyor. Akdenizde 520 Yıllık doğalgaz var deniyor basit matematik yapsak :

    520 Yıllık Gaz x 12 Milyar Dolar = 6.240 Trilyon Dolar

    Yanlış hesap yapmadıysam Türkiye'nin 5-6 yıllık Gayrisafi Yurtiçi Hasılasına denk geliyor. Bu para harcamayla bitmez sanırım
    Merhaba, hesabınız ne yazık ki yanlış. Doğru olmasını çok isterdim. Türkiye yılda 40 milyon değil 40 milyar metreküp doğalgaz alıyor. Bulunan gaz miktarının değeri 70-90 milyar dolar civarında. Önemli bir miktar fakat tek başına Türkiye'yi kalkındırabilecek bir miktar değil ne yazık ki