Publisherlar Mı Bağımsızlık Mı - R10.net
  • 12-07-2021, 11:49:13
    #1
    Herkese merhabalar, oyun geliştirme işiyle ilgilenen arkadaşların bileceği üzere mobil oyun sektöründe birçok publisher var ve insanların oyunlarını alıp bir miktar pay verip üzerinden para kazanıyorlar. Fakat şöyle de bir sorun var ki bir sözleşme imzalatarak, yıllarca sizi bağlıyorlar ve istedikleri güncellemeleri, eklentileri kısaca isteklerini yapmak zorunda kalıyorsunuz. Adeta oyunu yapan kişiyi bir basamak olarak kullanıyorlar ve yükselen onlar oluyor. Kendi adları ile oyunu paylaştıkları için oyun yüz milyon indirme alsa bile hem adınız duyulmuyor, hem parayı paylaşmış oluyorsunuz, hem de arkaplanda kaldığınız için başarınızın önemi kalmıyor. Fakat bunun avantajı hiç para harcamadan onların dev bütçesi sayesinde para kazanmak. Kendi başımıza oyun yayınladığımız zaman ise para harcamak zorunda kalıyoruz fakat başarılı olursak tamamen öne çıkarak kendi oyunumuz, kendi stüdyomuz, kendi şirketimiz ile başarı sağlamış oluyoruz. Dezavantajı ise belirttiğim gibi reklama ve diğer giderlere para harcamak.

    Uzatmadan özet olarak sormak istediğim soru şu; Eğer oyunumuza güveniyorsak kendi başımıza mı yayınlamalıyız yoksa publisherlar ile çalışıp onların bünyesinde mi yer almalıyız? Sizin tercihiniz ne olurdu?
  • 12-07-2021, 11:53:28
    #2
    Bu işlerden anlamıyor sadece oyun yapıyorsanız ilk oyunlarınızda onlara para kazandırmakta zarar görmüyorum oyunlarınız tutarsa zaten onları sizin yaptığınızı biliyorsunuz oradan gelecek bütçeyle bir ekip kurup(reklam tanıtım vs) diğer oyunlarınızı bağımsız şekilde yayınlayabilirsiniz. Aksi halde oyununuz belki çok güzel ama yeterli tanıtım olmadığı için ulaşması gereken kitlelere ulaşamadığı için sönük kalacak buda sizde hayal kırıklığı yaratabilir.
  • 12-07-2021, 11:54:31
    #3
    onların sizi değil, sizin onları basamak olarak kullanmanız da mümkün gibi hocam. yani bir kaç oyunu yayıncılar aracılığı ile duyurup maddi olarak kendinizi rahatlatabilirsiniz. sonrasında da farklı bir oyun ile kendiniz yayınlamaya başlayabilirsiniz.

    ben, son kullanıcı olarak söylüyorum bunları, piyasada çok fazla rekabet var. bu her konuda böyle. fiziksel ürünlerde de dijital ürünlerde de. o yüzden bir şekilde mutualist olarak bir süre devam edilmeli (eğer maddi olarak bağımlılık durumunuz varsa) sonrasında da eyvallah diyerek kendi yolunuza bakmalısınız.
  • 13-07-2021, 11:26:20
    #4
    bütçe ve ekip meselesi onlardaki Kreatif - Marketing - Data Analyst ekiplerini istihdam etmen için ne kadar para harcaman gerek bunu düşünmen lazım + 100 200 bin dolarlık aylık reklam bütçeleri ve operasyonların yönetimi için yine Growth Managerlar
    kısacası iyi bir ekibin ve cebinde 500 bin doların varsa tamamen özgürsün oyunun iyi KPI elde ettiğinde
  • 13-07-2021, 17:59:48
    #5
    Sadece oyuna/uygulamaya güvenmek yetmiyor. Cebine de güvenmelisin. Güveniyorsan tabi ki kendi başına yayınla.
  • 13-07-2021, 18:43:37
    #6
    baymobile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bütçe ve ekip meselesi onlardaki Kreatif - Marketing - Data Analyst ekiplerini istihdam etmen için ne kadar para harcaman gerek bunu düşünmen lazım + 100 200 bin dolarlık aylık reklam bütçeleri ve operasyonların yönetimi için yine Growth Managerlar
    kısacası iyi bir ekibin ve cebinde 500 bin doların varsa tamamen özgürsün oyunun iyi KPI elde ettiğinde
    Oyun sektörünün içinde olduğunuzun farkındayım hocam ama 500 bin dolar çok çok fazla bir para hatta büyük şirketler için bile büyük bir para. Diyorsanız ki ben çıkış yapar yapmaz şuan ki mobil devleri ile yarışmak istiyorum belki o zaman şu söylediğiniz para ancak yeter, hatta yetmez. Ama herkes sektöre cebinde 500 bin dolar ile girmiyor. Ben de yıllardır işin içindeyim, 100-200 dolar ile olacak işler değil farkındayım ama başlangıç için söylediğiniz para çok yüksek. Şans varsa ve oyun da iyiyse ufak reklam paraları ile iyi paralar kazanılıp daha sonra büyümeye başlanabilir, ufaktan kastımı zaten anlamışsınızdır. söylediğiniz miktar sektöre yeni giren arkadaşların hevesini kırabilir ve tamamen karamsarlığa düşürebilir tabi bu sektör ve bu işler kolay işler değil ama söylediğiniz kadar da imkansız değil tabi. Dolar kurunun zaten farkındasınız Türkiye'de kaç kişinin cebinde 500 bin dolar vardır ki? oyun sektöründe yer almak için illa bu kadar para gerekiyorsa eğer önümüzdeki 100 yıl da Türkiye'den oyun stüdyosu çıkmaz
  • 14-07-2021, 01:34:02
    #7
    Önemli olan publisherlara kabul ettirebileceğin app i geliştirmek.O olduktan sonra reklam az veya çok kazandırır.
  • 14-07-2021, 05:04:47
    #8
    Önce para kazanmak için publisherlar sonra bağımsızlık.

    Oyun tutturmayı o kadar kolay görmeyin, tanıdığım A.Ş. statüsünde 2 farklı şehirde ofisi olan 30+ kişi çalışan ekipler 2 yılda sadece 2 hypercasual oyun yayınlayabildi. Ama yaptıkları prototipin (ana mekanikleri gösteren ama 3-5 levelden oluşan grafik olarak %100 bitmemiş versiyon) haddi hesabı yok. Yani siz oyun prototiplerini yapın ve iyi bir yayıncıya verin, yayınlansın, oradan gelecek gelirle arkası gelecektir. Bir tane oyun tuttursanız bile hayatınız değişebilir.

    Başarılar.
  • 14-07-2021, 10:40:02
    #9
    Sorunuzun cevabı bu farklı bir şey değil : Publisherlarmı bağımsızlık mı ?
    Bağımsızlıktan kastınız bu yazdığım kadroları istihdam etmek ve hit oyun içinde bütçe ayarlamak daha önce Business Plan yaptınız mı bilmiyorum ama bağımsız bir ekip min 20 kişiden oluşur bu da yıllık min 2 milyon TL bir maliyet brüt
    He ben her şeyi kendim biliyorum yapacağım yada ucuza kaçıp 20 değil 5 kişi ile işi götürücem diyorsanız başka
    öyle bir Startupın başarılı olma ihtimali bu yönteme göre çok daha düşük imkansız değil ama mucize tek atış yapmanız lazım çok hızlı hit bulmanız lazım şansınız yanınızda olması lazım vs vs.
R10.net sizlere daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanıyor.R10.net'i kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası metnimizi inceleyebilirsiniz.