• 27-02-2019, 23:34:04
    #1
    Merhaba. Öyle Android konusunda uzmanlaşmak için kafama göre bir şeyler yapıyorum. Fakat bir layout 'un içinde tasarımları işte iç içe relativelayout ile yapıyorum. Şunu farkettim ki android:clickablediye bir şey keşfettim ben bu xml dosyasında layoutlar 'ın birine tıkladığımda başka bir layout 'a geçişi sağlayabilir miyim ve bu layout 'a tıklanabilir halemi getirmiş oluyorum ? Java dosyasında ise ne yazık ki layout 'u tanıttıktan sonrasında setOnClickListener fonksiyonu çıkmıyor. Bir layout 'a tıklandığında başka bir sayfaya geçişi nasıl sağlayabilirim ?


    Edit : oldu sadece yazım yanlışı yapmışım ondan dolayı çıkmıyormuş
  • 28-02-2019, 14:07:33
    #2
    android:clickable ya da android:enable hemen hemen aynı işleri yapar.Android
    android:enable="true"
    android:clickable ="false"
    dersen o Layouta tıklanmaz.

    Layout'a tıklayarak başka bir sayfa "Activty" başlatmak isterseniz önce kodda

    RelativeLayout benimlayout;
    ya da

    LinearLayout benimlayout;
    şeklinde kullanarak elementi koda tanıtmanız gerek.Daha sonra onCreateView içerisinde ya da diğer fonksyonların içinde

    benimlayout= (LinearLayout)findViewById(R.id.benimlayout);
    bu Layout'un XML'dosyasıda hangi layouta karşılık gelmesini istiyorsanız buldurursunuz.Daha sonra
    benimlayout.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
                                @Override
                                public void onClick(View v) {
    //Tıklandığında yapılacak fonksyon buraya
      }
    });
    kullanıp işlemi tamamlarsınız.Hepsini bir arada yapmanızda mumkun.
  • 28-02-2019, 17:57:05
    #3
    Breakupsong adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    android:clickable ya da android:enable hemen hemen aynı işleri yapar.Android
    android:enable="true"
    android:clickable ="false"
    dersen o Layouta tıklanmaz.

    Layout'a tıklayarak başka bir sayfa "Activty" başlatmak isterseniz önce kodda

    RelativeLayout benimlayout;
    ya da

    LinearLayout benimlayout;
    şeklinde kullanarak elementi koda tanıtmanız gerek.Daha sonra onCreateView içerisinde ya da diğer fonksyonların içinde

    benimlayout= (LinearLayout)findViewById(R.id.benimlayout);
    bu Layout'un XML'dosyasıda hangi layouta karşılık gelmesini istiyorsanız buldurursunuz.Daha sonra
    benimlayout.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
                                @Override
                                public void onClick(View v) {
    //Tıklandığında yapılacak fonksyon buraya
      }
    });
    kullanıp işlemi tamamlarsınız.Hepsini bir arada yapmanızda mumkun.
    Sağolun hocam bende bu yöntemle yapmıştım