• 31-07-2024, 23:43:13
    #28
    ozerx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    getirinin yüzde 10'unu stopaj diye biliyorum hocam yatırdığın paranın yüzde 10u değil
    Evet hocam doğru.Yanlış bilgi için özür dilerim
  • 01-08-2024, 00:14:50
    #29
    ertunc23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değişken fonlarda %10 stopaj var yarın %15 çıkarabilirler.Yani 1 milyon yatırdın diyelim 2 ay %10 ancak getiri oldu.Fonu satacaksın hoop 100 bin gitti devlet babanın cebine.Min 6.ay bekleyeceksen değişken fon alınır.
    Stopaj değişken fonlarda yüzde 10 şu an, hisse senedi yoğun fonlarda 0, diğer gruplara meraklısı netten bulabilir. Eğer şu an değişken fon alınırsa 10 yıl sonra satılsa dahi yine stopaj %10 ödersiniz. Fonun satın alındığı tarihteki geçerli stopaj ödenir. Sonradan stopaj %50 olursa zaten mantıklı olmaz.
  • 01-08-2024, 04:30:46
    #30
    1-2 ay için basılır.
  • 01-08-2024, 09:34:24
    #31
    Millet borsa demiş ama önermiyorum. Uganda kabilesi kavga etse bizim borsa düşüyor. Aylarca bekleyip al sat yaptığın kârın birkaç günde eriyebiliyor. Tamda bu duruma düştüm zararına sattım. Devlet faizleri de yükselttiği için çoğu yatırımcı borsadan çıkıp parasını faize koydu. Türkiye'de borsaya yatırım yapmak paranı çöpe atmakla aynı. Ne zaman ne olacağı belli olmuyor. Hiç stabil gitmiyor
  • 01-08-2024, 14:03:23
    #32
    faiz dönemi bitiyor git dolar veya altın al
  • 01-08-2024, 17:34:08
    #33
    Her ay farklı bankaya atıp yüzde 50'den faize atmak en mantıklısı bence. Aldığınız faizi de o 600 bine ekleyerek tabi. Altın - dolar 4-5 aydır sabit çok fazla oynamıyor. Seçimden önce herkes altın dolar uçacak diyorlardı çok oynamadı. Faiz düşmeye başladığında ise araba, arsa düşünebilirsiniz. Zaten faiz yüksek iken altın dolar çok oynamıyor absürt bir durum olmadığı takdirde. (YTD)
  • 01-08-2024, 21:59:51
    #34
    baalcim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama borsadan falan anlıyorsan 600k ile 25kdan çok daha fazla kazanırsın.
    borsa da bu ara soygun var aman diyim. sadece balinaların hisseleri çıkıyor gibi gösteriyorlar
  • 02-08-2024, 12:10:43
    #35
    Faize yatır geç gelen parayada fon ve altın al. Hisse senedi, kripto sakın girme. Tavsiye edenler ne kazanmışlar bi atsınlar bakalım buraya görelim. En az 5,6 ay böyle devam etse. Arkadaşların dediği gibi borsa coşarsa fonda coşar. 1 seneye elinde yatırdığın kadar para olur.
  • 02-08-2024, 12:31:47
    #36
    Haramdır uğraşma 👍🏼