Değişken fonlarda %10 stopaj var yarın %15 çıkarabilirler.Yani 1 milyon yatırdın diyelim 2 ay %10 ancak getiri oldu.Fonu satacaksın hoop 100 bin gitti devlet babanın cebine.Min 6.ay bekleyeceksen değişken fon alınır.
Stopaj değişken fonlarda yüzde 10 şu an, hisse senedi yoğun fonlarda 0, diğer gruplara meraklısı netten bulabilir. Eğer şu an değişken fon alınırsa 10 yıl sonra satılsa dahi yine stopaj %10 ödersiniz. Fonun satın alındığı tarihteki geçerli stopaj ödenir. Sonradan stopaj %50 olursa zaten mantıklı olmaz.