• 25-12-2023, 20:09:55
    #28
    borsadaki düzeltme hareketi normal sayılabilir ama yan tahtalardaki düşüşler açıklanabilir değil cidden. Borsa 6,700-7,100 civarına doğru bir düzeltme makuldü ama borsa düzeltirken hisselerin anasını ağlattılar. Büyükleri yukarıda tutup yanlarda ne var ne yok bastılar. Onlarca hisse endeks 4k gibi fiyatlanıyor şu an. Hacim zaten yok cebinde 10 milyon lira parası olan tahta yapıcı olacak bi çok hissede o hale getirdiler piyasayı. Şimdi de ucuzdan yabancıya pazarlayacaklar aha bak nasıl yabancı yatırımcı çekmişiz diyecekler. Milletin canı burnunda en geç Ocak 2. haftası yukarı döndürürler ama hangi hisselerle inşallah dönerken bu paldır küldür düşen hisseler öncülüğünde bir çıkış olur. Yoksa bist 30a abanırlarsa borsa belki de yeni rekora gider ama bi çok hisse 1 ay önceki maliyeti bile göremeyebilir uzun bi süre.
  • 25-12-2023, 20:23:37
    #29
    Borsada ciddi manipülasyon dönüyor.
    Bunun nedeni de iktidarın her alanda yaptığı ekonomi bilimine ters uygulamalardır.
    Manipülasyon var çünkü manipülasyon yapılabilecek ortam hazırlandı.

    Önce serbest piyasaya aykırı politikalar ile kredi notları düştü yabancılar kaçırıldı.
    Yabancının olmadığı piyasada düşük faizli krediler ve kredili hisse işlemleri ile borsada hormonlu bir büyüme yaratıldı.
    Şimdi faizler yükselince krediye erişim ve kredi maliyetleri çok yükseldiği için hisseler satılıp kredi pozisyonları kapatılıyor.

    Piyasada dönen para azalıyor günlük işlem hacmi düşüyor.
    Ve düşük işlem hacminde piyasayı manipüle etmek için çok daha düşük sermaye yeterli oluyor.
    Birileri kasıtlı şekilde fiyatları düşürerek kredili işlem yapanları açığa düşürüp pozisyon kapatmaya zorluyor.
    Pozisyonlarını kapatmak zorunda kalanlar ellerindeki diğer hisseleri de satıp endeksteki düşüşün yayılmasına neden oluyorlar.
    Bu düşüşler eylülde yüksek fiyatlardan spot hisse alan küçük yatırımcının da moralini bozup daha fazla zarar etme korkusu yaşayarak satış yapmasına neden oluyor.

    Şu piyasada batılı fonlar olsaydı dalgalanma daha makul düzeyde kalırdı.
    Borsa birilerinin oyuncağı olmuş durumda.
    Kendi hisselerini düşerken satıp sonra daha düşükten alıp başka cebine koyan patronlar var.
    Yani kendi hissesini shortlayan patronlar var ve SPK hiç bir işlem yapmıyor.

    Ben %30 üzeri düzeltmeyi gördüğümde tekrar hisseye döndüm.
    Onun üzerinden de %9 düştü portföyüm.
    Benim için %9 üzülmeye değecek bir konu değil çünkü uzun vadede asla en dibi ve tepeyi bulmaya uğraşmam.
    Ama eylülde ekimde kredi ile şişen piyasaya uçacak kaçacak diye giren küçük yatırımcının zararları gerçekten yıpratıcı.

    Hala manipülasyonları önleyecek ciddi düzenlemeler yapılmıyor.
  • 25-12-2023, 21:52:03
    #30
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Hiçbir cümlem YTD değildir, bilginize.
    Verdiğiniz değerli bilgiler ve akıcı anlatımınız için kendi adıma çok teşekkür ederim hocam, güzel şeyler öğrendim
  • 26-12-2023, 00:10:03
    #31
    250 TL ile BIST 6800'deyken sağlık hissesine girmeyi planlıyorum. Umarım 1000x yapar.
  • 26-12-2023, 00:12:19
    #32
    bofa sorun değilmiş demek dimi ? amerikan piyasaları kapalı olduğuna göre ? faiz yüksek. hem de öyle böyle değil. parası olan faize gidiyor tabi, riski yok. getirisi çok. borsa kırılgan. en ufak bir spekülasyonda kan kırmızı oluyor. kim risk alır bu ortamda? yabancı yatırımcı kaçtı gitti 2018-2021 döneminde yabancı takası tarihi yerlere indi, bu faiz oranıyla yerli yatırımcıda bulamazsın, borsa yara aldı evet, yıkılır mı hayır...piyasada üç tip char kaldı;

    1) yerli kurumsal ve hesap kitap yapan kitle
    2) spekülatif hisselerde islem yapan yerliler
    3) yabancı kurumsallar

    nas soylemi, sonrasi faizin baskilanmasi, sonra da kurun secim oncesi tutulmaya calisilmasi. para da haliyle once peyderpey sonra oluk oluk borsaya aktı. tabi paralar kazanılınca ve carpanlar uzaya gidince (yabancı yatırımcının olmadığı evrende) halka arz furyası basladı ve piyasa genişledi.

    simdi hikaye degismekte ve esasinda bir çok anlamda da olumlu şekilde değişmekte.

    bunu cdsten gorebiliyoruz ve 3 numaralı oyuncu yeniden oyuna dahil olmakta. tabi ne tarafa? carpanları dipte olan iskontolu, spekulatorlerin ve manipulatorlerin gucunun yetmedigi firmalara saldırmaya başladı yani bankalar, bimas, kchol, tupras, aefes, mavi, doas, toaso vs vs.

    velhasıl şuan düşükten malı stoklayan 5 sene sonraki villasının projesini çizdirmeye şimdiden başlasın,ha aceleci olanlara kısa vadecilere 1-2 senelikçilere çok yazık olacak o ayrı...

    asıl piyasalarda ekonomide istihdamda çok büyük sıkıntılar yaşanacak, sanayici ne ticaret yapıp risk alıcam satarım tası tarağı faize atarım derse bu devirde seyredin cümbüşü.
    • constantine38
    constantine38 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 26-12-2023, 00:45:04
    #33

    Alıntıdır twitterdan.
  • 26-12-2023, 14:33:41
    #34
    Bofa nın işlem yapmadığını kim söyledi size, noel de yabancı piyasalar kapanır robot kapanmaz , bist gibi açık piyasalarda niye işlem yapmasın akıl mantık var. Geçen sene ve önceki seneler yılın son haftası her zaman vardı bofa, ortada gözükmüyorsa başka sebebi vardır, noel le ilgili değil.
  • 26-12-2023, 15:15:15
    #35
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğum günün kutlu olsun dostum nice mutlu yaşlara

    Hala mı Cake tutuyorsun, sepet yapsaydın keşke azıcık çeşit tutsaydın, bende de sadece AXS - APE - KAVA - GT var stake hesabı, başka bir şey yapmıyorum belki ufak ön satışlar veya dönemsel al-sat işlemleri. Borsada ise kusura bakma, yanılıyorsun. 3 binden isterse 15 bine çıksın, bu devirde bu enflasyon ile çok normal karşılanması gerekir. Sayılara çok takılma, endeks atıyorum 3,000 ise ve %130 enflasyon var ise sadece 1 yılda 6,900 yapması aşırı normal kazandırır, enflasyona paralel getiri kabul edilir ama beklenti enflasyonun üzerinde kazanma üzerinedir. 100 bin TL lik bir hisse senedi eğer 1 ay sonra 103,500 TL olmuyorsa klasik banka mevduat faiz oranının altında kalır, burada 3,500 kar yazmamıştır aslında bankanın 32 günlük vadesi ile paralel getirmiştir kısacası her yükseliş kar demek değil, kardan zarardır. Dolar bazında bakıyorsun iyi güzel, endekse bakmanın en sağlıklı yolu fakat her şey dolar bazında fiyatlanmıyor, yeri geldi 4-5 ay sabit tuttular doları fakat mal ve hizmetler zam yemeye devam etti, her şeyi dolar bazlı hesaplarsan yine yanılırsın.



    Atıyorum satışlar azaldığı için kar oranları yükseltilir, maliyetler artar kar yüzdesi arttırılır, bizim memlekette olduğu şekli ile memur maaşları vs. kamu giderleri sürekli TL banknot basarak karşılanmaya çalışılır ve piyasada bol miktarda nereye gideceği bilinmeyen TL bulunur yani bu gibi değişkenler var illa dolar ile paralel gitmesi gerekmiyor. Ayrıca Doların da bir enflasyonu ar, bu yüzden dolar mevduat getirisine, libor'a, dolar enflasyonuna, küresel para arzına, diğer döviz cinsleri üzerindeki değişim ekdeks grafiği dxy'ye bakmak vs. gerekir işin içinden çıkamayız. Çok düz mantık bir hesap yapmam gerekirse atıyorum 100,000 TL değerinde hisse senedi aldım diyelim 25 Aralık günü, tam 1 sene sonra yine kötünün iyisi ENAG enflasyonu %150 açıkladı diyelim yani benim param 250,000 TL olsun ki zarar etmeyeyim, eğer benim param bunun birkaç bin tl üzerinde ise enflasyona yenilmemişimdir, her şey yolunda demektir. Dolar üzerinden bakacaksan Abd enflasyonu 3,7 olması lazım, kısacası 1,000 Dolarlık yatırımın 1,037 Dolar olmalı ki dolar bazlı alım gücünü koruyabilmiş olasın, iki hesap yöntemi de çalışır. Benim gibi temettü sever biri ise bileşik getiri mevzusunu hesaplamak zorundadır o iş daha karışık.



    3 binden 8 bine yükselmiş bir endekste misal bizim gibi yüksek enflasyonlu ülkelerde düzeltme aşırı yükselmekten kaynaklanmaz, TL bazlı yükseliş zaten beklenir çünkü TL eriyordur, hissesini aldığımız şirketlerin envanterindeki ürünler, kasasındaki döviz, arka, fabrika vs. her şekilde TL karşısında yükseliyordur yani şirketin değeri TL bazında artıyordur, bu sebeple yükseliş aşırı normaldir. Bu gibi düşüşler ise düzeltme değil, finansal istikrarsızlık ve güvensizlik işaretidir. Fakat bu hafta durum bu değil, bu hafta yabancı yatırımcı tatilde ve Bofa mal almadı haliyle, yerli yatırımcı ise fiyatı aşağı çekmeyi tercih etti, sanırım Gedik yatırım bile yüklü mal satmış. Bofa sahaya döndüğünde ortalık yeşerir, haliyle Bofa alım yaptıkça yerli yatırımcının risk iştahı da artar. Neyse, sen 5 liraya aldığın elma 20 lira olunca nasıl artık şaşırmıyorsan 50 liralık bir hisse 200 lira olunca da anormal karşılama. Elma fiyatı 4 katına çıktıysa o elmayı satan marketin hissesi de 4 katına çıkar, bundan daha normal bir şey yok. Anormal olan şey elma 5 liradan 20 liraya çıktı, o marketin hissesi sadece 50 liradan 100 liraya çıktı, pd/dd çoğu hisse de yerlerde, f/k 1 altında çalışanlar var. Neyse uzatmayayım, bol kazançlar dostum. Bu arada Btc 33k civarına gelsin diye beklersen çok beklersin, ciddi ciddi zamansal olarak çok beklersin yani inmez demiyorum epey zaman geçiyor, o sırada nakit boş yatmıyor, faiz döviz vs. de bekliyordur umarım. Şu sıralar kripto borsaları Tether'e çok sağlam stake getirisi vermeye başladı, boşta bekleme demek istiyorum.

    - Hiçbir cümlem YTD değildir, bilginize.
    Borsadan vs. anlamam ama sen yazdıysan altına imza atarım, haklısındır hocam
  • 26-12-2023, 15:28:52
    #36
    İçeride kalanlar uzun vade bekleyecek gibi. Kriptodan kazanç sağlarsak borsada alttan toplarız