• 09-12-2016, 09:08:57
    #46
    Baris13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cumhurbaşkanının amacı doları düşürmeye yönelik birşeyler yapmaktı. Yapmaya başladı da. Baktın ki işe yarıyor. Kudurdun ve dolar yükselince mutlu oldun ? Bu ülke hepimizin. Türklüğünün farkına var. Hayalperestmiş. Türkiye de hayaldi zamanında, kazıyarak sökerek aldık. Vatan hainlerinede kaptırmak gibi planımız yok.

    Sen ekonomi çöksün diye dua edersin. Biz ülke kalkınsın en güzel günleri Türkiye yaşasın diye.

    Dolar 3.5 TL oldu diyip gülücük atıp mutlu olan insan ne bileyim, bir şeyde söylenmiyor, öteniz yok. Adınıza ben utandım, adresinizi verirseniz biraz Türklük duygularınızı kabartıcak kitap ve dvdler gönderebilirim.

    Vereceğiniz cevabı bana buradan alıntı yapmayın, adresinizi özelden verirsiniz verecekseniz. Seve seve hediyelerimi iletirim. Vereceğiniz diğer cevaplarla siyaset vb. yapmayın çünkü yasak. Banınız açılacak mı bilmiyorum ama açılırsa bir daha banlanmayın siyasetten. Bize herkes lazım. Banlanmanızı istemem.
    Ağzınıza sağlık. Yine de yazacak bir şeyler bulacaktır elbet.
    Çünkü bu tarz kişilerde savunma bitmez, bahane bitmez.

    Şahsen ne olursa olsun, kim bu ülkenin başında olursa olsun;
    dolar yükseldiğinde, Şehitler verdiğimiz de, patlamalar olduğunda üzülüyorum.

    Bu ülke hepimizin.
  • 09-12-2016, 11:40:19
    #47
    Dolar öyle 300-500 milyon dolar bozarak düşmez.
    Doları düşürmek için ülke ekonomisinin çok sağlam olması gerekiyor.

    Bugün dolarları bozdun, merkez bankası falanda tüm stoklarını bitirdi, elimizde hiç dolar kalmadı. Ne olur ? Ertesi gün birileri elindeki dolarları devreye sokar ondan sonra dolar 10 TL olur en az.

    Şimdi dolardan vazgeçtin ticarette diyelim, ruslarla rus parası, çinlilerle çin para birimi ile alışveriş yapıyorsun. Çinin para birimi yarın öbür gün aşırı değerlenirse ne olacak ? Ne yapacağız ? Çin para biriminden vazgeçelim suriye lirasına mı dönelim diyeceğiz ? Bunun sonu var mı ?

    Yapılması gereken şeyler bellidir. Ülkedeki girişimcilere destek vereceksin. Ama bunu öyle günü kurtarın hadi alın kredi değil. Vergileri hafifleteceksin, ne kadar çok istihdam ediyorsa o kadar sigorta indirimi yapacaksın. Yani ülkenin ekonomisini döndüren, ticaret yapan adamların nefes almasını, büyümesini sağlayacaksın ki ekonomin sağlam olsun. Yoksa hepimiz biliyoruz maaşlı çalışan insanların zaten durumu belli. Ellerinde arttırıp aldıkları 200-300 doları bozmalarıyla hiçbirşey olmayacağında hemfikiriz sanırım.

    Doların, euronun aşırı artması hepimizin zararına. Kaçan hepimize kaçıyor. Fakat ciddi anlamda bu dolarları bozduruyoruz olayı göz boyamadan ibaret. Ekonomide çok fazla bir karşılığı olmayan hareket.

    Türk Lirasınında asıl ülkeye döviz girdisi olduğunda değerleneceğini, yani en çok ihracat yapmanın bizim ülke para birimine faydası var. Bunları yapmadığımız sürece dolar en fazla 7-8 kuruş düşer sonra 30 kuruş artar.

    Hiç dolar kullanmazsak doların yükselmesi bizi ilgilendirmez diyen olabilir, ama Amerikan para biriminden bahsediyoruz, kendinizi hiçbir zaman tamamen soyutlayamazsınız bu para biriminden.
  • 09-12-2016, 11:55:43
    #48
    Cappystarj0e adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Stratfor: Erdoğan'ın çağrısı küresel sistemi değiştiriyor

    Stratfor düşünce kuruluşu,Türkiye'nin yerel parayla ticaret hamlesinin başka ülkelerin de katılımıyla oluşturacağı bir dalga oluşturması halinde, yeni bir küresel sistem değişikliği yaşanacağını öngördüklerini söyledi.

    ERDOĞAN EKONOMİSİNİ DOLAR BAĞIMLILIĞINDAN KURTARIYOR
    Erdoğan'ın öneri alanlarından bir diğeri, özellikle Türkiye'nin olası rolünü göz önünde bulundurarak, küresel ilgi çekti. 3 Aralıkta Erdoğan, Türkiye'nin Rusya, Çin ve İran ile para birimlerinde ticaret yapması gerektiğini söyledi. Bu, Türkiye'nin ekonomisini dolara bağımlılığını bırakmak için bir girişim gibi görünüyor

    KÜRESEL RESMİ DEĞİŞTİRME RİSKİ VAR
    Bu düşünce deneyi yine de: Türkiye'nin para birimi stratejisinin sadece kendi başına anlamlı bir meyve vermenin değil, aynı zamanda küresel resmi değiştirmeye yetecek sayıda başka ülkenin benimseyerek ilerlemesi riskini gösteriyor.

    http://www.takvim.com.tr/ekonomi/201...i-degistiriyor

    --------------

    bu seferki dolarla mücadele, hiçbir zaman olmadığı kadar ciddi.
    düşmanlar ellerinde ne varsa piyasaya sürecekler tabi,
    belki bir süre artış düşüş çok yaşanacak ama genel döviz anlayışının eskisi gibi olmayacağı belli.
    çok şey değişiyor, her gün bi adım atılıyor.
    artık kiralar da dolar ve euro ile ödenemeyecek.
    bu gelişmelerden memnun olmayan kesimlerde debelenmeler olsa da eninde sonunda düşecek göreceksiniz.
    tayyibi günahım kadar sevmem , ama bana göre ilk defa mantıklı bir hamle yaptı.Eğer bunun üzerine diğer devletlerde desteklerse bunu dünyada çok şey değişir.
  • 09-12-2016, 15:22:36
    #49
    Baris13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cumhurbaşkanının amacı doları düşürmeye yönelik birşeyler yapmaktı. Yapmaya başladı da. Baktın ki işe yarıyor. Kudurdun ve dolar yükselince mutlu oldun ? Bu ülke hepimizin. Türklüğünün farkına var. Hayalperestmiş. Türkiye de hayaldi zamanında, kazıyarak sökerek aldık. Vatan hainlerinede kaptırmak gibi planımız yok.

    Sen ekonomi çöksün diye dua edersin. Biz ülke kalkınsın en güzel günleri Türkiye yaşasın diye.

    Dolar 3.5 TL oldu diyip gülücük atıp mutlu olan insan ne bileyim, bir şeyde söylenmiyor, öteniz yok. Adınıza ben utandım, adresinizi verirseniz biraz Türklük duygularınızı kabartıcak kitap ve dvdler gönderebilirim.

    Vereceğiniz cevabı bana buradan alıntı yapmayın, adresinizi özelden verirsiniz verecekseniz. Seve seve hediyelerimi iletirim. Vereceğiniz diğer cevaplarla siyaset vb. yapmayın çünkü yasak. Banınız açılacak mı bilmiyorum ama açılırsa bir daha banlanmayın siyasetten. Bize herkes lazım. Banlanmanızı istemem.
    Doların düşüsündeki sebenin dolar bozdurmakla alakası olduğunu düşünmüyorum. Mesela dün dolar grinva karşında da değer kaybetti. Ukraynalılar dolar bozdurup grivan mı aldılar şimdi?
  • 14-12-2016, 22:44:03
    #50
    FED faizleri 0,25 baz arttırdı. Bu da doların seyrini uzun süre yukarı taşıyacaktır. Açıklama sonrası bile 5 kuruş arttı.

    Burda birbirimizi kırmaya gerek yok. Yukarıdaki tartışmaları okudum. Kimseyi dolar aldığı için vatan hainliğiyle suçlayamazsınız. Elindeki doları bozduranlar da vatanperver olmuyor.

    Cumhurbaşkanının çağrısını, kurumların varolan döviz rezervlerini TL'ye çevirmesi falan birazcık iktisat bilgisi olan biri için ne kadar boş bir hamle olduğunu görebilir. Ülke yönetiyorsunuz ya siz. Bakmayın referans gösterdiğiniz haberlere. Eğer haklı olsaydınız dolar şuan 3 TL bandında seyrediyor olması lazımdı. Dolar nasıl mı düşer?

    1- Tam anlamda hukuk devleti olarak,
    2- Merkez Bankasına hiçbir şekilde siyasi müdahale etmeyerek.
    3- İç güvenliğini sağlayarak
    4- "Dış güçler bizle çok uğraşıyor" mantığından kurtularak.
    5- Tekelleşen medyanın eleştiri yapabilme gücüne ulaşarak.

    Twitter'da biri şöyle yazmış: Dolar 3.47 oldu ama ben A Haber izliyorum ülkemiz çok iyi, ABD batıyor, Merkel gidici, AB ülkeleri bizden borç isteyecekmiş.

    Türkiye son çeyrekte %1,8 küçüldü. Aslında bu rakam makyajlı hali yani makyajsız hali %3'ün üzerinde. Tüm ekonomik veriler ekonominin kötüye gittiğini söylerken burda hala dolar alanları suçlayanlara mikro, makro, uluslararası iktisat, büyüme-kalkınma ve Türkiye ekonomisi kitaplarının hepsini kafalarına fırlatmak istiyorum.

    Bir de şu 4.maddede belirttiğim mantıktan Allah aşkına kurtulun. Bu kadar dar düşünceli olamazsınız. Olayları öyle çarpıtıyorsunuz ki ekonomik büyüme yaşanmış ülkede, gizli enflasyon yok, iç ve dış güvenlik sorunu minumum düzeyde, ülkede son 1 senede onlarca patlama olmamış, ülkede milyonlarca Suriyeli dilenmiyormuş gibi... tek cümleyle iktisatçı kesiliyorsunuz başımıza: Dış güçler abi yoksa dolar bu kadar artmazdı. Ne dış gücüymüş ne faiz lobisiymiş vallaha sürekli yeni kavramlar türetiliyor.
  • 14-12-2016, 23:35:15
    #51
    Full dolar ile girdim. Keşke biraz daha kredi çeksedim. Fed doları yaradı. 3 defa olacak birde 2017 sonu dolar 4 tl Güvercin tutum sergiledi biraz daha atak yapsa trump ile bu ataklarda gelir. 2017 hayırlısı olsun.
  • 15-12-2016, 00:49:54
    #52
  • 15-12-2016, 03:37:16
    #53
    Üyeliği durduruldu
    tapatalk dan mail geldiği için gördüm bu konuyu, aslında tenezzül edilip okunacak bir konu bile değil ama vicdanen girmek zorunda hissettim ve onlarca mesaj atılmış ama çoğu konuyla aynı cahillikte. uzun uzadıya şeyler yazmak istiyorum Türk olduğum için ama barış arkadaşım gerekenleri söylemiş. İnsan dediğin biraz onurlu olur, böyle bir zamanda böyle bir konu açmak ne kadar onurlu bir davranış. bu kadar çıkar peşinde koşmanın yararından çok zararı olur ama anlayacak akıl lazım.


    Baris13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cumhurbaşkanının amacı doları düşürmeye yönelik birşeyler yapmaktı. Yapmaya başladı da. Baktın ki işe yarıyor. Kudurdun ve dolar yükselince mutlu oldun ? Bu ülke hepimizin. Türklüğünün farkına var. Hayalperestmiş. Türkiye de hayaldi zamanında, kazıyarak sökerek aldık. Vatan hainlerinede kaptırmak gibi planımız yok.

    Sen ekonomi çöksün diye dua edersin. Biz ülke kalkınsın en güzel günleri Türkiye yaşasın diye.

    Dolar 3.5 TL oldu diyip gülücük atıp mutlu olan insan ne bileyim, bir şeyde söylenmiyor, öteniz yok. Adınıza ben utandım, adresinizi verirseniz biraz Türklük duygularınızı kabartıcak kitap ve dvdler gönderebilirim.

    Vereceğiniz cevabı bana buradan alıntı yapmayın, adresinizi özelden verirsiniz verecekseniz. Seve seve hediyelerimi iletirim. Vereceğiniz diğer cevaplarla siyaset vb. yapmayın çünkü yasak. Banınız açılacak mı bilmiyorum ama açılırsa bir daha banlanmayın siyasetten. Bize herkes lazım. Banlanmanızı istemem.
  • 09-01-2017, 13:44:52
    #54
    Baris13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cumhurbaşkanının amacı doları düşürmeye yönelik birşeyler yapmaktı. Yapmaya başladı da. Baktın ki işe yarıyor. Kudurdun ve dolar yükselince mutlu oldun ? Bu ülke hepimizin. Türklüğünün farkına var. Hayalperestmiş. Türkiye de hayaldi zamanında, kazıyarak sökerek aldık. Vatan hainlerinede kaptırmak gibi planımız yok.

    Sen ekonomi çöksün diye dua edersin. Biz ülke kalkınsın en güzel günleri Türkiye yaşasın diye.

    Dolar 3.5 TL oldu diyip gülücük atıp mutlu olan insan ne bileyim, bir şeyde söylenmiyor, öteniz yok. Adınıza ben utandım, adresinizi verirseniz biraz Türklük duygularınızı kabartıcak kitap ve dvdler gönderebilirim.

    Vereceğiniz cevabı bana buradan alıntı yapmayın, adresinizi özelden verirsiniz verecekseniz. Seve seve hediyelerimi iletirim. Vereceğiniz diğer cevaplarla siyaset vb. yapmayın çünkü yasak. Banınız açılacak mı bilmiyorum ama açılırsa bir daha banlanmayın siyasetten. Bize herkes lazım. Banlanmanızı istemem.
    Siyasetten banlanmadım merak etme, kendi isteiğimle banlattım kendimi. Sen bak bakalım senin başkanın kurtarıyor mu doları. Ben doların artışı ile zenginleşsem bile mutlu olmadığımı eski mesajlarıma bakarak görebilirsin. lagaluga yapma, azcık duygu ile değil gerçek ile yaşamayı öğren, ben Türk'üm demek, Türklük duygularım iyi güzel demek karın doyurmuyor. Siz böyle bunları savundukça ülkeye zarar vermekten başka birşey yapmıyorsunuz. Kötü olan birşeye kötü demeyi öğrendiğimiz zaman kazanmayı biliriz.