• 21-11-2014, 22:40:10
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar.Elimizde birikmiş yaklaşık 50k usd var.Bu parayı bu hafta tlye çevirip daire almayı planlıyoruz fakat doların fırlayacağı hakkında söylentiler var.Sizde doların şuanki durumu nedir,bozdursam zarar edermiyim çokmu dibte (Dolar piyasasını hiç takip etmiyorum ) Yardımlarınızı bekliyorum yatırımcı abiler
  • 21-11-2014, 22:41:08
    #2
    Takipteyim.
  • 21-11-2014, 22:50:05
    #3
    hocam bekleyin biraz daha.
    şu anda bozdurmayın bence.
  • 21-11-2014, 22:52:24
    #4
    Boteks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.Elimizde birikmiş yaklaşık 50k usd var.Bu parayı bu hafta tlye çevirip daire almayı planlıyoruz fakat doların fırlayacağı hakkında söylentiler var.Sizde doların şuanki durumu nedir,bozdursam zarar edermiyim çokmu dibte (Dolar piyasasını hiç takip etmiyorum ) Yardımlarınızı bekliyorum yatırımcı abiler
    Ne yüksek ne düşük, orta halli gibi...

    Yalnız şu an istisnasız tüm koşullar ($ petrol fiyatı düşüyor, cari açık daralıyor, büyüme-tüketim yavaşlıyor, ABD dışındaki büyük ülkeler para saçarken ABD faizi yükseltmekte istekli görünmüyor vs vs) TL'nin değerlenmesini gerektiren koşullar gibi geliyor bana. Tersten bakarsak, koşullar kötüleşirse (seçim yatırımı olarak tüketim-büyüme artırılmaya çalışılır, faizler düşürülürse ve/veya petrol fiyatları bütçelerini düzeltmeye çalışan petrol ihraç eden ülkelerce [opec ve rusya] arz kısıtlarıyla yükseltilirse) USD değerlenebilir gibi ama TL'nin çok değerlenmesini pek mümkün göremiyorum.

    Öngörüde son derece beceriksizim, siz yine bana uymayın.
  • 21-11-2014, 23:09:11
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Benimde elimde yüklü miktarda dolar var ve bu kurdan bozdurmayı kesinlikle düşünmüyorum ama aciliyetim de yok onu da belirteyim.

    Şuan dolar 2.22 seviyesinde, bu kurdan dövizcide bozdurmaya kalkarsanız 2.20 den bozar ve elinize 110.000TL geçer.
    10 gün önce 2.26 seviyesindeydi bunu da 2.24 ten bozdursaydınız 112.000TL geçerdi. Yani 2000TL kar etmiş olurdunuz.

    Şuan dip seviyelerinde sayılır ama 2.20' ye kadar düşüp oradan tekrar yükselmeye başlayabilir bu da daha çok beklemeniz anlamına gelir.

    Sonuç olarak bekleyebiliyorsanız 2 hafta kadar takip edin ve uygun gördüğünüz seviyeden bozdurun. 2-3 ay kadar bekleyebilirim derseniz 2.29 seviyesini görecektir diye tahmin ediyorum ve bu seviyedeyken dövizcide 2.27 den bozdurup bugüne göre 3500TL kar etmiş olursunuz.

    Ama 2000-3000TL çok büyük bir fark değil biz onu emlak sahibi ile pazarlıkla da sağlarız diyorsanız bozdurun gitsin
  • 21-11-2014, 23:26:54
    #6
    Frans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benimde elimde yüklü miktarda dolar var ve bu kurdan bozdurmayı kesinlikle düşünmüyorum ama aciliyetim de yok onu da belirteyim.

    Şuan dolar 2.22 seviyesinde, bu kurdan dövizcide bozdurmaya kalkarsanız 2.20 den bozar ve elinize 110.000TL geçer.
    10 gün önce 2.26 seviyesindeydi bunu da 2.24 ten bozdursaydınız 112.000TL geçerdi. Yani 2000TL kar etmiş olurdunuz.

    Şuan dip seviyelerinde sayılır ama 2.20' ye kadar düşüp oradan tekrar yükselmeye başlayabilir bu da daha çok beklemeniz anlamına gelir.

    Sonuç olarak bekleyebiliyorsanız 2 hafta kadar takip edin ve uygun gördüğünüz seviyeden bozdurun. 2-3 ay kadar bekleyebilirim derseniz 2.29 seviyesini görecektir diye tahmin ediyorum ve bu seviyedeyken dövizcide 2.27 den bozdurup bugüne göre 3500TL kar etmiş olursunuz.

    Ama 2000-3000TL çok büyük bir fark değil biz onu emlak sahibi ile pazarlıkla da sağlarız diyorsanız bozdurun gitsin
    Finansbank Enpara'da USD'de alım satım marjı mesai saatlerinde 0,0040 TL...
  • 21-11-2014, 23:48:54
    #7
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Finansbank Enpara'da USD'de alım satım marjı mesai saatlerinde 0,0040 TL...
    Para orada olsa aslında günlük al sat bile yapılabilir ama oraya da direk $ yatıramıyorsunuz diye biliyorum. Ayrıca $50K' yı direk hesaba yatıracaklarsa maliye tarafında hiçbir sorunlarının olmadıklarına emin olmaları iyi olacaktır.
  • 21-11-2014, 23:56:32
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Sonuç olarak biraz daha beklenmesi gerekiyor yani dimi? 2 3 milyar güzel para
  • 22-11-2014, 14:07:01
    #9
    Fibonacci ve diğer teknik indikatörlere göre dolar 2.25 seviyesine görmesi çok muhtemel bir olay bloomberg bu konularda daha uzman Ateşan Aybars takip etmeni tavsiye ederim.