• 21-03-2026, 19:31:09
    #1
    mba
    Problem Solver
    Geçtiğimiz günlerde Cursor Composer 2.0'ı tanıttı. Cursor'ın 50 milyar dolarlık "şirket içi modeli" kelimenin tam anlamıyla üstüne RL eklenmiş Kimi K2.5. 24 saat içinde yakalandı.
    Kimi daha önce Cursor'da ücretsizdi ve kaldırdılar. Daha sonra kendi modelimiz deyip, yayınladılar. Kimi açık kaynak bir model ama özelleştirilmiş MIT lisansından dolayı 25m$+ gelir elde edilen uygulamalarda modelin isminin yazılması zorunlu tutuluyor.
    Cursor ise bunu yazmayıp, açık kaynak olan modeli "şirket içi modelimiz" diye tanıtarak resmen şerefsizlik yaptı.
    Ama yalancının mumu yatsıya kadar yanar derler ya, gerçekten öyle oldu tam 24 saat içinde bu yaptıkları emek hırsızlığı fark edildi.
    Kimi tarafı tokenizer testi yaparak, modelin kimi olduğunu doğruladı.

    Cursorun bu bedava modeli parayla satarak aylık 167m$+ satış yapması ile alakalı ne düşünüyorsunuz?
  • 21-03-2026, 19:35:35
    #2
    Ne düşüneyim? Diğer tüm yapay zeka şirketlerinin de aynı şekilde şéréfsíz olduklarını, henüz bu açığa çıkmamış olsa bile fırsatını bulduklarında her türlü şéréfsízliği yapacaklarını zaten biliyordum ama kimseye anlatamıyordum. Umarım herkes bu ai denen zımbırtının tamamen bir balon olduğunu ve insanları daha çok aptallaştırma projesi olduğunu çok geç olmadan herkes anlar.
  • 21-03-2026, 19:35:41
    #3
    Ben çok başarılı bulmuştum, bak şu çakallara
  • 21-03-2026, 19:36:42
    #4
    Kişisel Rütbe
    Kimi teşekkür etti vedestek oldu buradan dlandırıcılık nerede
  • 21-03-2026, 19:43:12
    #5
    mba
    Problem Solver
    multiwhatsapp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne düşüneyim? Diğer tüm yapay zeka şirketlerinin de aynı şekilde şéréfsíz olduklarını, henüz bu açığa çıkmamış olsa bile fırsatını bulduklarında her türlü şéréfsízliği yapacaklarını zaten biliyordum ama kimseye anlatamıyordum. Umarım herkes bu ai denen zımbırtının tamamen bir balon olduğunu ve insanları daha çok aptallaştırma projesi olduğunu çok geç olmadan herkes anlar.
    Ai balon değil ya hocam, uzak kalma bence
  • 21-03-2026, 19:44:05
    #6
    mba
    Problem Solver
    Destur35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben çok başarılı bulmuştum, bak şu çakallara
    baya gpt 5.2'yi falan geçmiş, başarılı testlerde.


    Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimi teşekkür etti vedestek oldu buradan dlandırıcılık nerede

    Kimi hype dan faydalanmaya çalışıyor bence, çünkü cursor yakalandıktan sonra "unutmuşuz, kusura bakmayın" açıklaması yaptı.

    Altta tahmini eğitim maaliyetlerini veriyorum. Cursor bu modellerin aboneliğinide aynı fiyata satıyor.
    Kimi ise ücretsiz, açık kaynaklı bir model, yine dev maaliyetlerle eğitilmiş bir model, Cursor bunu neredeyse sadece RL maaliyeti ödeyerek "kendi modelimiz" diye tanıttı.
    Bu kadar ucuz modeli, diğer milyar dolarlık modellerle aynı satması bence erdemli bir haraket değil, erdemi bırak direkt emek hırsızlığı. Son kullanıcıyı da salak yerine koymak oluyor.
    Kimi 2.5'a Claude parası vermek seni rahatsız etmez mi?

    GPT-5 / 5.2 1 Milyar $ - 2.5 Milyar $+
    Claude 4 / 4.5 500 Milyon $ - 1 Milyar $
  • 21-03-2026, 20:43:41
    #7
    bu arda register silip free cursur kovalayan biz