Aynı anda yahoo,mynet,gmail gibi adreslere mailler giderken hotmail adresine mailler gitmiyor. Arada sırada bu problem ortaya çıkıyor. Hotmail tarafından herhangi bir hata mesajı da gönderilmiyor.
Sorunun kaynağı ne olabilir?
Hotmail mail gitmiyor yada junk mail
28
●10.013
- 17-01-2008, 06:12:04Hayret 2 sene olmus kimse yardim etmemis ayni sorun bende varelektro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-01-2008, 06:14:44Sorun postayı gönderen sunucu ayarlarından olmalı. e-mail authentication / spf enable kullanılması gerekiyor. Bugün bir konuda daha tartışılmıştı sanırım.koral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 17-01-2008, 06:38:05Kendime ait root Server var ama hatayi bulamadim Cpanelden cok aradim ama bir degisiklik bulunamadi.Akar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Server 2 yildir var ve 8 Forum kurulu hic birinden gitmiyor Hotmaillere sadece Outlok ve Özel maillere gidiyor.
Yardimci olursaniz sevinirim - 17-01-2008, 11:55:54öncelikle domain adresine ait bilgileri kontrol etmen gerekiyor. aşağıdaki gibi.
DNS Stuff: DNS tools, DNS hosting tests, WHOIS, traceroute, ping, and other network and domain name tools.
hotmail ve yahoo gelen mailleri kontrol eder. Spam ghost filtresi var artık.
1- Maili gönderen alan adına ait MX kaydı var mı ?
2- Maili gönderen adresin DNS kayıtlarında SPF record var mı ?
3- Maili gönderen adresin sunucusundaki ana IP'nin reverse dns kaydı var mı ?
Eger bu 3 kriterde okey yanıtı alırsa yolladığınız mailleri kabul ediyor.
Eger bu kriterlerden biri eksikse hosting sağlayıcınıza başvurmanız gerekiyor. Sizin cpanel yada plesk ile yapacak pek bir ayarınız yok.
ilgili konular ve ayarları:
- SPF record test
- EOC
- SPF Records
eğer ki herşeyi yaptınız ve sonuç alamadıysanız SENDER id tanımlamasını yapmakta fayda var
ID yaratmak için,
Sender ID Framework SPF Record Wizard
adresini kullanabilirsiniz. Sender ID yaratıp, kendi domain kayitlarinizin tutuldugu DNS’de txt kaydi olarak eklemeniz ve sonrasında kendi domain uzantinizi iceren bir mail adresi ile senderid@microsoft.com a işlemi gerçekleştirdiğinize ilişkin bir mail atmaniz gerekiyor. Cevap olarak degisikligin 24-48 saat icerisinde update olacagini belirten bir mail gelecektir. - 17-01-2008, 12:27:26eğer ki herşeyi yaptınız ve sonuç alamadıysanız SENDER id tanımlamasını yapmakta fayda var
ID yaratmak için,
Sender ID Framework SPF Record Wizard
adresini kullanabilirsiniz. Sender ID yaratıp, kendi sunucunuzdaki domain kayıtlarını tutuldugunuz genelde /etc/bind/named.conf adresindeki dosyaya
wizard ile oluşturduğunuz kaydi eklemeniz ve sonrasında kendi domain uzantinizi iceren bir mail adresi ile senderid@microsoft.com a işlemi gerçekleştirdiğinize ilişkin bir mail atmaniz gerekiyor. Cevap olarak degisikligin 24-48 saat icerisinde update olacagini belirten bir mail gelecektir.
