tel numaramı alıp aradı, ben batman jandarma komutanlığından bilmem ne falan, sitenizden dosya indirdim bilgisayarım çöktü masrafları karşılayacaksınız yoksa dava açarım falan dedi.
"KOMUTANIM BEN SİZİN BÖLÜKTEN DEĞİLİM" deseydin :P
Hiç bir hak iddia edemez. Öncelikle bilgisayarına bulaşan şeyin senin sitenden bulaştığını ispat etmesi lazım. Bunu becerebilecek adamın bilgisayarı çökmez zaten o işi bilir güvenliğini sağlar...
Ama tüm webmasterların böyle durumlar için site kullanım şartları ve site gizlilik bildirimi yayınlaması lazım. Ve kayıt aşamasında onaylatması lazım. Çünkü kanuni olarak bir insan sizin web sitenize girdiği için veya sitenizden kaynaklı dolaylı zararlar için bile sizden tazminat talep edebilir.
O nedenle herkesin web sitesinin kullanımı ile alakalı doğrudan ve dolaylı her türlü zarar konusunda sorumluluk almayacağını, siteyi kullanmanın sonucunda ortaya çıkabilecek her türlü zararın sorumluluğunun kullanıcıya ait olduğunu ve kullanıcının bu siteye kayıt olarak ya da girerek bu sözleşmeyi kabul ettiğini belirten bir kullanıcı sözleşmesini hazırlamanız.
Ve kullanıcıdan aldığınız e-posta adresi, şifre ve diğer bilgilerin hangi şartlarla kimlerle nasıl paylaşılacağını, ne şekilde korunacağını veya korunmayacağını, kişisel bilgilerin güvenliği konusunda bir garanti verlip verilmediğini de gizlilik bildiriminde belirtmeniz lazım.
Yoksa ben senin forumuna girsem. Bir başka kullanıcı tarafından eklenen shareware bir programı indirsem ve bir şekilde zarar görsem. Bu konuda sana dolaylı sorumluluk yükleyip dava açabilirim.
saygılar