4 sene önce Eskişehir'de öğrenci bir arkadaşımın evine ziyarete gittim. Evde 4 kişi kalıyorlardı. 4 kişide bu tarz bir işin içine girmişler. Bana bu işi anlatıyorlar, katılmam için ısrar ediyorlardı, kabul etmedim araştıracağımı eğer olumlu bakarsam olacağını izah ettim kırmamak için. O kadar kendilerini bu işe kaptırmışar ki ders umurlarında değil. Tanıdık, tanımadık kimi görseler bu işi anlatmaya çalııyorlardı.
Beni ikna edemeyeceklerini anlayınca bir kafede toplantı olacağını ve katılmam gerektiğini söylediler. Kafeye gittim, artık bu kişi bunların bir üstümüydü, patronlarımıydı neyse artık... 2-3 saat kadar aralıksız anlattılar. İkna olmadım tabikide. Lakin o masaya oturanlar yarısının ikna olacağına eminim.
Bu 4 arkadaş o zamanlar 1.000 tl gibi para yatırıp, ürün, tatil gibi şeyler alıyor. Yine bir site aracılığıyla çalışıyorlardı...
Şu an bu arkadaşlarla hala irtibatım var. Geçen sene meraktan sordum ne oldu sizin bu iş diye. Boşver ya olmadı gibi kelimelerle konuyu kapattı. Diğer arkadaşlarıda biliyorum zengin falan olmadılar. Bu işlede ilgilenmiyorlar artık. Yani verdikleri para, zaman boşa gitti...
Bu işe bulaşacak arkadaşlara nacizane tavsiyem; Göz boyama ile paranızı alacaklar. Sizde o verdiğiniz parayı kurtarmak yada katlamak için mücalede edeceksiniz. Belki aylar belki yıllar.... Sonra anlayacaksınız ki bu işler işte öyle anlatıldığı gibi değilmiş..
BULAÅžMAYIN!!