• 01-10-2007, 01:47:09
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Öncelikle, sitede bununla ilgili birçok yazı ve açılmış konu olduğunu hatırlatacaksınız.. 1-2 tanesini okudum ama derdime derman olmadı..

    Şimdi.. (aspindir deki 404 yöntemini kendine göre düzenlediğim hali..

    strURL = Request.ServerVariables("QUERY_STRING")&"//"
    secici = split(strURL,"/")
    siteadresi = secici(2)
    sayfaadi = secici(3)
    serino = secici(4)

    If sayfaadi="kategori" then
    id = Request.QueryString("id")
    set hbrd = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    SQL_hbrd = "SELECT * FROM kategori WHERE id= " & serino& ""
    hbrd.open sql_hbrd,baglanti,1,3
    <!--#include file="kategori.asp"-->
    end if



    /kategori/1 şeklinde url girince oluyor. Ama ben /kategori/kategori-adi şeklinde url yazınca olmasını istiyorum. Biçok şey denedim. Ama hiçbiride olmadı maalesef

    Yardım lütfen...

    Teşekkürler
  • 01-10-2007, 09:23:09
    #2
    Sayıyı mutlaka bir yerde kullanmalısın

    Örnek;
    /kategori/1-kategori-adi/

    Şeklinde. Mantıkta 4üncü / Tan sonrasını tekrar splitlerle bu sefer - leri kullnarak bölceksn.

    IDNumber = split(secici(4),"-")
    ID= IDNumber(0)
  • 01-10-2007, 12:54:47
    #3
    Üyeliği durduruldu
    hocam sağolasın /1-kategori gibide olur. Farketmez ama yazdığın kodu entegre edemedim.

    Üstte benim yazdığım şeye göre düzenler misin? Nereye yazacağımı anlayamadım. Bişeyler denedim ama olmadı.

    Teşekkürler..
  • 01-10-2007, 13:41:25
    #4
    Alıntı
    If sayfaadi="kategori" then
    IDNumber = split(secici(4),"-")
    ID= IDNumber(0)
    set hbrd = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    SQL_hbrd = "SELECT * FROM kategori WHERE id= " & ID & ""
    hbrd.open sql_hbrd,baglanti,1,3
    <!--#include file="kategori.asp"-->
    end if
    Bunun gibi.
  • 02-10-2007, 16:09:33
    #5
    Üyeliği durduruldu
    hocam kod işin teşekkür ederim. Localhostta sorunsuz çalışıyor fakat servera yüklediğimde çalışmıyor

    pleskten gerekli ayarlamayı yaptım. Ancak olmadı.

    "
    Internal Server Error

    The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator to inform of the time the error occurred and of anything you might have done that may have caused the error.
    More information about this error may be available in the server error log."




    diye hata verdii. Bi yardım pls.
  • 02-10-2007, 16:54:57
    #6
    panelden 404 hata sayfasını /404.asp olarak değiştirdin mi?
  • 02-10-2007, 23:42:49
    #7
    Üyeliği durduruldu
    evet. kategori/1 olarak yazarsam hata vermiyor. kategori/1-deneme şeklinde serverda hata veriyor ama localde çalışıyor.

    Neyse üzerinde az daha çalişiyim. Yardımların için sağol..
  • 03-10-2007, 02:23:27
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Alıntı
    IDNumber = split(secici(4),"-")
    ordaki 4 ü 3 yapacan.

    Localde daha fazla "/" vardır onun için hata verir.
  • 04-10-2007, 00:36:07
    #9
    Üyeliği durduruldu
    teşekkürler arkadaşlar. Sorunu çözdüm.. Ancak bu 404 'de sorun bitmiyor herhalde . Normal siteyi 5 günde bitirdim 3 gündür 404 ile uğraşıyorum..

    neyse soruna geçiyim.

    if sayfaadi="index.asp" then
    IDNumber = split(secici(4),"-")
    ID= IDNumber(0)

    set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    SQL_hbrd = "SELECT * FROM blog WHERE id = " & ID& ""
    rs.open sql_hbrd,baglanti,1,3
    %>

    <!--#include file="detay.asp"-->


    bu şekilde detayı gösteriyorum.

    index.asp/1-deneme şeklinde geliyor.

    Detay.asp sayfasında yorum yazma kısmı var. Yorumları listelerken şöyle yapıyorum:

    konu_id=Request.QueryString("id")
    Set resx = Server.CreateObject("Adodb.Recordset")
    sql="select * from yorum where onay=1 and konu_id="&konu_id&""
    resx.open sql,baglanti,1,3
    '--

    Ancak hata veriyi..

    Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
    'onay=1 and konu_id=' sorgu ifadesi içindeki Sözdizimi hatası (eksik işleç)

    normalinde hata yok. birkez daha yardım lütfen