• 28-05-2010, 20:55:20
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba aspsever arkadaşlarım ,

    Uzun zamandır yakınlarımın derdi var bu konuda, benim de yok denilemez tabiki. Asp diğer dillere nazaran daha basite indirgenmiş bi dil, çünkü diğer tanınan dillerden daha önce çıkarılmış. Php, Asp.Net vs. dillerde script lisanslamak için kaynak içerisindeki kodlar şifrelenmektedir.

    Php de Zend ile başarılı şekilde kriptolama yapılabiliyor. Asp.Net de aynı şekilde kendi içinde kriptolanayıor. Fakat asp'de vbencode ile şifreleme yapıldığında tekrardan kırılması mümkün olabiliyor. Nitekim web de ararsanız görebilirsiniz, web üzerinden bile kodların kırılması mümkün.

    Benim sizlerden istediğim şudur ki, profesyonel derecede bilgisi olan arkadaşlarım bu lisanslama konusunda kendi yaptığı sistemlerde kullandığı lisanslama şeklini, bilgi birikimlerini vs. bizimle paylaşsın ki bilmeyenlerin de bilgisi olsun.

    Ben bi ara düşündüm bu konuda baya, aklıma gelen yöntemleri yazayım.

    - Kendi hostumda bir .txt yada .xml oluşturarak kaynak kod içinde bunları okuyarak izin verme yöntemi (tabiki kaynak kodların da şifrelenmesi gerekli, hostumun da kesintisiz yayın vermesi gerekli)

    - Asp sayfaları DLL formatına çevirerek çalıştırma yöntemi.

    - Hostun bulunduğu sunucunun HDD numarasını alarak izin verme yöntemi. (tabiki kaynak kodların da şifrelenmesi gerekli)

    - Yaptığınız scriptleri kendi sunucunuz dışında bir yerde barındırtmama yöntemi (bu da bi yöntem sayılır)

    Benim bunlar arasında en sağlam olabileceğini düşündüğüm HDD yöntemi.

    Sizlerin de kendi düşüncelerini ve birikimlerini bekliyorum arkadaşlar. Buyrun düşüncelerenizi savurun

    Herkese iyi çalışmalar.
  • 06-06-2010, 22:23:15
    #2
    Veritabanı işlemlerinin ve önemli kodların bulunduğu blokları DLL içerisine gömebilirsiniz. Bütün scripti gömmekten iyidir diye düşünüyorum. İkinci fikrim ise bunu hep düşünmüşümdür kendim içinde, kendinize ait bir şifreleme algoritması geliştirebilirsiniz ardından bunu DLL içine gömersiniz. Encode ve Decode olmak üzere. Scriptinizdeki sayfaları şifrelersiniz ve sayfaları görüntülemek için DLL dosyasındaki Decode prosedürünü kullanırsınız. Böylece kaynak kodlara erişim olmaz. Tabi ki kırılabilir ama projenin büyüklüğüne göre (ne kadar büyük olduğunu bilmiyorum küçük veya orta çaplı bir şey ise devamını yazıyorum) pek kimsenin kırmak için uğraşacağını sanmıyorum. Çünkü bu sistemi kırmak için profesyonel olmak ve iyi bir zaman harcamak gerekir. Ayrıca kriptografi ile uğraşmak gerekir. Dipnot: şifreleme algoritması için kriptografi hakkında da biraz bilgi sahibi olmak tercih sebebi olmalı (bence).

    İyi çalışmalar..
  • 06-06-2010, 22:26:44
    #3
    Üyeliği durduruldu
    evet cortes dediklerine katılıyorum, şifrelemeyi yapıp fonksiyonu dll içine koymak aklıma gelmişti fakat bilgim olmadığı üzre yapamamıştım, paylaşımın için teşekkür ederim.
  • 07-06-2010, 00:48:31
    #4
    ShekerChi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet cortes dediklerine katılıyorum, şifrelemeyi yapıp fonksiyonu dll içine koymak aklıma gelmişti fakat bilgim olmadığı üzre yapamamıştım, paylaşımın için teşekkür ederim.
    Bilginizin olmadığı konu kriptografi mi? DLL oluşturma mı? Kriptografi ise anlatmam çok uzun sürer araştırmanız daha mantıklı olur Uzun süre kriptografi ile ilgili araştırma yapmıştım ve gerçekten uzun bir süreç gerekiyor. DLL oluşturma ile ilgili ise özelden görüşelim ben size detayları aktarayım biraz vb biliyorsanız DLL dosyanızı oluşturursunuz.

    İyi Geceler..
  • 07-06-2010, 11:08:19
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Peki görüşelim pm attım.
  • 08-06-2010, 20:02:18
    #6
    Üyeliği durduruldu
    https://www.r10.net/915529-post6.html
  • 08-06-2010, 23:13:41
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Bunu zaten herkez biliyor, bizin amacımız kırılamayan bir sistem planlamak.
  • 09-06-2010, 00:59:59
    #8
    Üyeliği durduruldu
    ShekerChi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunu zaten herkez biliyor, bizin amacımız kırılamayan bir sistem planlamak.
    "Kırılamayan bir sistem" demeniz çok mantıksız. Bikere windows serilerinin 1 günde kırıldığı bir dünyada yaşıyoruz siz bana kırılamayan bir sistem diyorsunuz. İsteyen istediği şekilde kırabilir...

    Ben o linkteki kodu aynen kullanın diye yazmadım zaten. Şöyle yapabiliriz mesela:

    Scripti alan kişi kurulum sayfasındadır.. Kuracağı sitenin adresini, kendi sitemizin veritabanına bağlanarak karşılaşrırırız. Eğer o domaini eklemişsek kurulum yapılır ve dosyalar silinir, eğer yoksa uyarı verir.

    Tabi kodları karmaşık olarak yazmamız gerekliki orta dereceli asp ciler bunu çözemesin.. Çözebilenlerse zaten bu işin ehli olmuşlardır ve kendi scriptlerini geliştirebilirler. Neden hazır script kullansınlarki..

    Bu arada yanlış anlamayın sadece bir fikirdi. Kolay gelsin
  • 09-06-2010, 06:59:53
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Kırılamayan derken şifreleme yöntemi geliştirmekten ben bahsettim. Örneğin vbscriptin encode özelliğininin bi benzerinin yapılabilmesi gibi.