• 17-03-2010, 03:16:39
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar Merhaba
    ASP de seo kullanımında bir sorum olacaktır sizlere

    örneğin
    http://www.domain.com/yazi.asp?id=50
    şeklinde adresi
    http://www.domain.com/yazi/50/yazi-basligi.html
    bu şekile çevirmek mümkün ve bunu yapıyorum zaten yada

    http://www.domain.com/iletisim/ demek http://www.domain.com/iletisim.asp
    sayfası

    benim istediğim şu şekilde yapmak

    http://www.domain.com/yazi-basligi-50-yazi.html
    http://www.domain.com/iletisim.html

    gibi
    bu şekilde yapılması mümkünmü acaba yardımcı olursanız çok sevinirim
  • 17-03-2010, 09:23:53
    #2
    Tam olarak böylesini denemedim ama yapılabiliyor. .com/yazi-basligi_50.html şeklinde yaparsan 404 sayfasında da ;

    Alıntı
    <%
    Url = Request.ServerVariables("QUERY_STRING")&"//"
    Bol = Split(Url,"/")
    Sayfa = Bol(3)
    Sekme = Bol(4)
    Sekme1 = Bol(5)
    %>
    <%
    IF Sayfa = Sayfa Then
    Step1 = Split(Sayfa,"_")
    YaziId = Step1(1)
    %>
    <!--#INCLUDE File=YaziOku.asp"-->
    <% End IF %>
    Şeklinde ayarlarsan olur. id numarasından önce _ kullandım çnkü split edip o numaryı aldım

    bilmem anlatabildim mi?
  • 17-03-2010, 12:50:07
    #3
    Üyeliği durduruldu
    RoZx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tam olarak böylesini denemedim ama yapılabiliyor. .com/yazi-basligi_50.html şeklinde yaparsan 404 sayfasında da ;



    Şeklinde ayarlarsan olur. id numarasından önce _ kullandım çnkü split edip o numaryı aldım

    bilmem anlatabildim mi?


    <%
    Url = Request.ServerVariables("QUERY_STRING")&"//"
    Bol = Split(Url,"/")
    Sayfa = Bol(3)
    Sekme = Bol(4)
    Sekme1 = Bol(5)

    IF Sayfa = Sayfa Then
    Step1 = Split(Sayfa,"-")
    YaziId = Step1(3)
    link2=replace(YaziId,".html","")
    end if%>


    bu şekilde www.deneme.com/yazi-basligi-50-yazi.html linkinden
    yazi kelimesini çekiyorum çalışıyor
    ama
    www.deneme.com/iletisim.html olunca iletisimi anlamıyor haliyle ne yapabilirim sence
  • 17-03-2010, 15:56:50
    #4
    Bu şekilde olmaz çalışmaz, neden dersen baska-yazi-basligi-51-yazi.html olursa ne olcak? YaziId = Step1(3) burası patlar o yüzden _ kllanman mantıklı olan. İletişim içinde sonnda li .html i kaldırırsan sadece iletisim olarak kullanırsan sorun olmaz
    IF sayfa = sayfa dan önce ıf Sayfa = iletisim koyarsın olur biter.