XML desteği ile yaptığınız Flash'larda çoğu zaman Türkçe karakterlerin yerine garip işaretler çıkar. Bu sorunu çözmek için birkaç kod yeterlidir.
Flash ile XML üzerinden veri alıyorsunuz, fakat Türkçe karakterlerde sorun var. Nasıl olur da bu sorundan kurtulurum diyorsanız, XML dosyanızın başına:
<?xml version='1.0' encoding='windows-1254' ?>
kodunu yazmanız yeterlidir.
Ancak sorun yine çözülmedi ise, sorunu kökten halledecek olan diğer işlem şudur: Aşağıdaki kodu .fla dosyasındaki XML dosyasını çağırdığımız kodların en üst kısmına yazdığınızda işe yaradığını göreceksiniz. Ben şimdiye kadar bu kodları kullanıyorum ve herhangi bir şekilde TR sorunu ile karşılaşmadım.
System.useCodepage = true;
BİR BAŞKA YÖNTEM:
Daha önce bir yerlerde şöyle bir yöntemden de bahsediliyordu: Türkçe karakter bulunan bir XML dosyasını Metin Belgesi ile birlikte açıp birinci satırdaki:
Daha once aradim olan konulara mesaj yazdim yanit gelmedi ... simdiden tesekkurler...
<?xml version="1.0" encoding="ISO88599"?>
kodu yerine:
<?xml version="1.0" encoding="utf8"?>
kodunu yazarak kaydetmeden önce kodlama seçeneği kısmından "unicode" veya "utf8" seçerek kaydetmeniz durumunda sorun hallolacaktır..
Alıntıdır