• 27-11-2020, 12:36:36
    #1
    Merhaba many to many ilişkisi olan 2 tablo ve bunların ortak tablosu var. Ben bu ortak tabloda ekstra column oluşturuyorum. Fakat bu normalizasyon prensiplerine uyuyor mu tam karar veremedim.
    Bir faturalar tablom bir de ürünler tablom var. Bir fatura birden fazla ürüne sahip olabiliyor. Ürünler tablomda quantity diye column yok. Çünkü aynı ürünü farklı quantityler ile kullanıyorum. Mesela bir fatura var. Bu faturada bir domain ürünü (1 quantity). 2 tane de web hosting (2 quantity) var diyelim. Yani bu şekilde quantity fatura içinde değişkenlik gösteriyor. Burda sorun yok ama benim sorum normalizasyon prensiplerine uyuyor mu? Sorduğum soruyu normalizasyon prensiplerine hakim birisi yanıtlarsa sevinirim, iyi forumlar
    Tasarım şu şekilde:
  • 07-12-2020, 23:25:06
    #2
    merhaba,
    fatura icin bu sekilde uygulama yapmaniz dogru olmaz.
    mutlaka invoce_header, invoice_line seklinde bir yapi kurmalisiniz
    invoice_line tablosunda sadece urun adedi degil, urun fiyati vergi orani vs eklemelisiniz

    mesala ayni urun, ocak ayinda 10 tl iken subat ayinda 11 tl olabilir
    urun fiyati sadece bir tabloda tutarsaniz guncelleme tum faturalarda bozulma yapar

    ayni sekilde ben sizin yerinizde olsan product_price tablosuda yapardim ki urun fiyatini tarihsel olarak bileyim diye veya sadece belli tarihlerde indirim yapilacak diye

    product_id, price, effective_date, expiry_date gibi