Merhaba arkadaşlar.
Başlıkta da belirttiğim gibi aspjpeg bileşenini kullanımda bir takım şeyleri bileşen hakkında yeterli bilgim olmamasından ötürü yapamıyorum.
Bileşen ile resimde sadece belirlenen boyutlandırmayı yapabiliyorum ancak resimler tek tip değil kimisi yatay kimisi dikey kimisi kare v.s. v.s.
benim istediğim şey resimlerin yatay fotoları atıyorum 800 * 600 ebadında boyutlandırması, dikey fotoları da 600 * 800 şeklinde boyutlandırması
Bu konuyla ilgili bir başlık açılmıştı 4 - 5 ay önce ancak sabit boyutlandırmadan bahsedilmişti.
Bu konu hakkında yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Şimdiden yardım eden arkadaşlara teşekkür ederim..
Aspjpeg bileşeni kullanım yardım
3
●1.419
- 03-10-2008, 15:28:25
- 04-10-2008, 00:00:56kabaca istediğin şeyi şöyle bir kodla yapabilirsin.
If jpeg.OriginalWidth > jpeg.OriginalHeight Then jpeg.Width = 800 jpeg.Height = 600 End If If jpeg.OriginalHeight > jpeg.OriginalWidth Then jpeg.Width = 600 jpeg.Height = 800 End If
ama ben 800x600 gibi sabit bir değer yerine orantısal boyutlandırma yapmanı tavsiye ederim. - 04-10-2008, 05:58:16
max_yukseklik=800 ' yüksekliğin olması gereken max. uzunluğu max_genislik=800 ' genişliğin olması gereken max. uzunluğu if jpeg.OriginalHeight>max_yukseklik or jpeg.OriginalWidth>max_genislik then If jpeg.OriginalWidth >= jpeg.OriginalHeight Then jpeg.Width = max_genislik jpeg.Height = jpeg.OriginalHeight*max_genislik/jpeg.OriginalWidth else jpeg.Height = max_yukseklik jpeg.Width = jpeg.OriginalWidth*max_yukseklik/jpeg.OriginalHeight End If End Ifyukarıdaki iki değişkeni (max_genislik, max_yukseklik) kendine göre ayarlaman kafi yükseklik ve/veya genişlik belirttiğin değerlerden büyük ise oranlama yaparak resim boyutunu küçültür. eğer verilen değerlerden düşük ise de hiç bir işlem yapmadan resmi direk orjinal boyutunda bırakır
çok küçük bir ihtimal oranlamayı yanlış yapmış olabilirim. çünkü şu an sabahın 5:50 si