Merhaba arkadaslar.
Bir select formum var. Yapmak istediğim kullanıcı bu formdan bir seçenek seçtiğinde o değeri bir php dosyasına göndermek, ve ordan gelen veriyle yeni bir seçim menüsü yaratmak. Veya zaten varolan seçim menüsünün değerlerini değiştirmek.
Saatlerdir araştırıyorum yardım edenlere çok teşekkürler
Jquery ile veri çekme(yardım)
3
●569
- 03-05-2013, 16:17:15örnek bir calisma hazirladim, onu inceleyebilirsiniz.
http://www.dosya.tc/server8/1ogVu5/alt_menu.rar.html - 03-05-2013, 18:33:18
$('#il').bind('change',Section); function Section(){ $.post('ilceler.php',{il_id:$('#il').val()},function(output){ $('#ilce option').remove(); $('#ilce').append(output); }); }veritabanından sayfana çekiyorsan select içine verileri, ve bu verilerden biri seçildiğinde farklı bir veri getirmek istiyorsan farklı bir select içine en basit örneği il-ilçe olayından verebilirim.
<select name="il" id="il"> <option value="1">Adana</option> <option value="2">Adıyaman</option> </select> <select name="ilce" id="ilce"> <option>Lütfen önce il seçiniz</option> </select>
Jquery ile il id sine sahip selectin değerini gönderiyoruz, php tarafında mysql tablona göre where ile ilişkilendirme yaparak yeni select için verilerini getirebilirsin. Daha sonra bunları döngü ile <option value="<?php echo $deger_id; ?>"><?php echo $deger_adi; ?></option> şeklinde ekrana basarak işlemi tamamlayabilirsin. Yapamazsan pm at akşam müsait olduğumda yardımcı olurum yapmak istediğin şeye göre.