• 20-08-2013, 20:55:36
    #1
    Merhaba arkadaşlar;

    X firmasından CLOUD Virtual Server başlığında bir sunucu aldım. Sunucu özellikleri aşağıdaki gibi. Son bir kaç gündür firmadan gelen uyarılarla uğraşmaktayız.

    Sunucu İşlemcisi
    1 Ghz
    Ram Miktarı
    1024 MB
    HDD Alanı
    40 GB
    Bandwidth (Trafik)
    500 GB

    İlk uyarı;

    "Sunucunuzla ilgili bir problem görünüyor hat olarak 30mbit kullanım mevcut acaba ne tür işlemler çalıştırıyorsunuz ? Windows sunucular Linux sunucular gibi değil. Hemen problem işletim sistemini kullanarak bulunamayabiliyor. Belki bir sitenizde yada dışarıya çıkış yapan bir uygulamada virüs olabilir. Sunucunuzda bir virüs taraması yapmanızı öneririm. Hat kullanımı dışa doğru. Saldırı yapıyor gibi görünüyor sunucunuz. Bunu genelde bir exe yada bir php dosya bile yapabilir."

    Uyarının ardından firma yetkilisi bir arkadaş incelemeler yaptığını ancak her hangi birşey bulamadığını belirtti. Bunun üzerine sunucuda bulunan diğer hostları suspend ettik sadece video sitesini çalıştırdık. Sıkıntı yine devam etti. Yazılımcı bir arkadaş sunucuya bağlanarak hattı kontrol ettiğinde sıradan olduğunu söyledi. Ancak firmadan hala kullanımın yüksek olduğuna dair screenler geldi.

    Son olarak ta;

    "Hat kullanımınız var ve bir an önce çözmemiz gerekiyor Mustafa Bey, aksi halde kullanım parasını verimerkezine de ödememiz gerekir biliyorsunuz. Şu an insiyatif kullanmaktayız. Nasıl yapalım? Hattınızı 5mbit'e limitleyebilirim. " mesajı geldi.

    Benim anlamadığım, sunucuyu alırken hiç bir yerde belirlenmeyen bu yüksek hat kullanımında bizim kullanım limitimiz nedir ? Ayrıca limit 5 mbit e çekilirse ne gibi sıkıntılar yaşarım ?
  • 20-08-2013, 21:13:18
    #2
    Üyeliği durduruldu
    merhaba

    işletim sistemi windows ise net limiter ile durumu çözebilirsiniz.net limiter sayesinde hangi program veya dosyanın ne kadar hat kullandığını öğrenebilirsiniz.ayrıntılar için google amcaya başvurunuz
  • 20-08-2013, 22:40:06
    #3
    LineDatacenter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhaba

    işletim sistemi windows ise net limiter ile durumu çözebilirsiniz.net limiter sayesinde hangi program veya dosyanın ne kadar hat kullandığını öğrenebilirsiniz.ayrıntılar için google amcaya başvurunuz
    Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Deniyorum hemen.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 22:40:06 -->-> Daha önceki mesaj 22:06:53 --

    Hocam aşağıdaki resimdeki gibi unrelated yazıyor ve bir çok IP'ye çıkış var sunucudan.

  • 20-08-2013, 22:54:29
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Yurt dısından alın hat sorunu yaşamazsınız, yüklü bir siteniz ve sitenizin içerisinde o meteryali kullanan coksa 30 Mbit normal, yanlış anlamadıysam video sitesini açınca oluyor demişsiniz ki artık 30 Mbit az bir kullanım, önerim yurt dışı olur, artık yurt dışı yurt içi kullanım ve hız farkı zaten yok.
  • 20-08-2013, 23:51:13
    #5
    Yorumcu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurt dısından alın hat sorunu yaşamazsınız, yüklü bir siteniz ve sitenizin içerisinde o meteryali kullanan coksa 30 Mbit normal, yanlış anlamadıysam video sitesini açınca oluyor demişsiniz ki artık 30 Mbit az bir kullanım, önerim yurt dışı olur, artık yurt dışı yurt içi kullanım ve hız farkı zaten yok.
    Hocam sunucuya bir saldırı varmış. LineDatacenter hocam yardımcı oldu sağolsun. Şimdilik sorunu çözdük.