• 03-10-2008, 13:46:26
    #1
    Merhaba Arkadaşlar.

    Son günlerde artan çince, ingilizce botlardan sanırım herkes rahatsız oluyor. Buna bir çözümde vBulletin 3.7.x sürümüyle gelen " Question and Answer Verification " özelliğidir.

    Peki bunu nasıl aktif edeceğim ?

    Başlıyoruz;

    • Admin kontrol panelinize girin " vBulletin Options " altındaki " Human Verification Options"
    • "Question & Answer Verification Options" altındaki "Add New Question" Butonuna Tıklayın.
    • Karşınıza gelen sayfada "Question" Kısmına Sorunuzu Yazın ( Mesela 1+1 kaçtır ?)
    • "Regular Expression" kısmına cevabı yazın. ( 2 )
    • Kaydedin tamamdır.
    "Human Verification Library" kısmındanda " Question & Answer Verification " ı seçip kaydedin tamamdır.

    Demo : http://esmerforum.com/board/register.php?do=register

    Hazırlayan eLiKaPs
  • 03-10-2008, 16:11:19
    #2
    guzel is farkedememisim bu ozeligi gunde 40-50 spam user giriyordu simdi kapandi
    rep
  • 03-10-2008, 17:03:39
    #3
    sunucuoptimizasyon.com
    adamlar güvenlik kodunu okuyup yazan bot yapıyorlar çok ilginç
  • 03-10-2008, 17:06:35
    #4
    Hmm güzel bir eklentiye benziyor ama ne yazıkki indiremiyorum galiba 50 posta gerk var davası yüzünden
  • 03-10-2008, 17:21:23
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Fakat bu aralar azaldı gibime geliyor
    vBulletin buna 1 çözüm bulmalı bir sonraki sürümlerde
  • 03-10-2008, 17:28:09
    #6
    abysss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hmm güzel bir eklentiye benziyor ama ne yazıkki indiremiyorum galiba 50 posta gerk var davası yüzünden
    İndirecek dosya bulunmuyor sadece nasıl yapacağınızı gösteren resimler bulunuyor. Konudada ayrıntılı yazdım zaten resimler olmadanda kolayca halle edebilirsiniz.
  • 03-10-2008, 17:29:14
    #7
    Üyeliği durduruldu
    https://www.recaptcha.net/ dururken uğaşmayın böyler ucuz yöntemlerle
  • 04-10-2008, 01:55:10
    #8
    Üyeliği durduruldu
    recaptcha da botlar giriyor bilginize....
  • 04-10-2008, 02:00:29
    #9
    medishared adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    recaptcha da botlar giriyor bilginize....
    Recaptcha asimetrik kodlama kullanıyor. Asimetrik Kodlamayı Çözen Bot da mı yaptılar ? Pek Mantıklı Gelmedi Açıkcası Public Key ortada gezse bile private keyi bilmeden nasıl bir bot bu sistemi çözebilir. Bu kolay çözülecek bir şifre gibi durmuyor. Ha yazılanı okuyan bir sistem geliştirebilirler mi bilemiyorum. Ayrıca Question and answer da botların giriş yaptığını tesbit ettim. recaptcha da hiç öyle bir sorun yaşamadım.