Bazı alanlarda elbette üniversite şart. Mesela bence tıp için üniversite şart. Fakat, yazılım ve bilişim bölümleri için, matematik için, fizik için hâlâ üniversite şart mı?
Eskiyi düşünürsek, internet bu kadar yaygın değildi ve hatta internetin olmadığı zamanlarda eğitim için kaynaklara ulaşmak bu kadar kolay değildi. Şimdi ise internete erişim çok kolay ve tonlarca kaynağa erişebiliyoruz. Meselabir insanın güzel seviyede İngilizce dil bilgisi olduğunu düşünelim. Bu kişi, sıfır seviyeden internetten gidip, kitap alıp vs. kendi çabalarıyla matematik alanında gelişim gösterebilir, yine aynı şekilde yazılımcı da olabilir, fizik de öğrenebilir. Tarihi de öğrenebilir.
Günümüzün ekonomi şartları göz önünde ve bazı öğrenciler maalesef geçim derdi yaşıyorlardır mutlaka. Zor geçinen birisinin başka bir şehre üniversite okumaya gitmesi de zorluk üstüne zorluk olacaktır.
Üniversitenin de faydaları var, bağlantı gibi, diploma gibi.
Diyelim bir kişi yazılım öğrenmek, yazılımcı olarak çalışmak istiyor; 4-5 sene üniversiteye gidene kadar, 1 sene çalışıp bir işe girse, orada da kendini geliştirerek bu şekilde ilerlese 4-5 sene sonunda belki uzman seviyesine varacak. Diğer taraftan, üniversite okuyan ise eğer zamanını sadece derslerle geçirdiyse belki sektörden uzak mezun olacak, iş bulmakta zorlanacak. Tabi kendini geliştirirse ayrı netice olabilir. Üniversite sanki bana zaman kaybı gibi gelmeye başladı ( yazılım alanında ve bazı alanlarda ).
Sizce üniversite okunmalı mı? Zaman kaybı mı?
Üniversite okumuş-okumamış, büyük-küçük olun fark etmez, tecrübe ve bilgilerinizi paylaşmanızı rica ediyorum. İyi forumlar.
Sizce üniversite okunmalı mı?
48
●1.536
- 02-11-2022, 15:29:37
- 02-11-2022, 15:31:23sen universte okumaya basladiginda garsonluk yapan herhangi bir kişi sen 4 5 yilda universteyi bitirdiğinde o garson şef olur senin öğretmenlik mesleğinden bile daha cok para alir
universte okuyan biri olarak okunmaz - 02-11-2022, 15:35:18Neden okunmaz, sebeplerini de söyleyebilir misiniz?ACG adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 02-11-2022, 15:37:29Bölüm önemli olmaksızın üniversite kesinlikle okunmalı. Hayata dair ve geleceğe dair pek çok şey katacaktır. Ha bir de iyi bir bölüm olursa daha iyi olur tabi. Ama kötü bir bölüm olsa da bir yandan okurken bir yandan ise kendinizi geliştirin. Geleceğe yönelik planlar kurun. Ve gelecekte ne iş yapmak istiyorsanız üniversite okurken kendinizi ona göre geliştirin.
- 02-11-2022, 15:38:41üniversitelerde uzaktan eğitim birimleri mecbur olmalı. ünv okumak için şehir değiştirmek ve maddi külfet altında ezim ezilmek bence mantıksız.
kişi yerleştiği bölümle alakalı yaşadığı şehirde uzaktan eğitim alıp, aldığı eğitimle ilgili yerlerde de staj imkanı ile çalışma hayatına ısındırılabilir.