• 28-05-2019, 03:09:02
    #1
    weo
    Kurumsal Üye
    Merhabalar arkadaşlar yks adayıyım 18 gün kaldı sınava mağlum stresliyim artı 3. girişim olacak... Bu zamana kadar izmir olsun istiyordum üniversite için ama bu ara istanbulu düşünüyorum. İş fırsatları olsun kariyer açısından biraz daha cazip geliyor. Ama küçük şehirde yaşadığim için (balıkesir) büyük şehir korkutuyor beni istanbulda okuyan veya yaşayan arkadaşlar avantajı ve dezavantajlarını söyleyebilirse benim için çok güzel olur.

    Ek olarak istanbulu isteme nedenlerimden biri apply baudan burs almam.(7 sene geçerli burs)
    Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği : %53
    Digital Oyun Tasarım - Yazılım Müh : %38-40

    İstediğim Bölümler: Yazılım Müh. -Digital Oyun Tasarım - Yönetim Bilişim Sistemleri - Bilgisayar Öğretmenlği
  • 28-05-2019, 03:17:07
    #2
    Hocam küçük bir şehirden gelmenin hiçbir zararı olmaz emin ol. Ben Kırklareli'nin küçük bir kasabasından geldim şu an İÜHF öğrencisiyim alışmam 1 gün bile sürmedi. Bulunduğun yerde mutlu olduğun an orası artık senin yuvan oluyor. Yani İstanbu'un büyüklüğünden ziyade orasının senin yuvan olabilme ihtimalini düşün. Eğer olumlu düşünüyorsan yeni hayatın şimdiden hayırlı olsun

    Avantajlar: kozmopolit, her bütçeye uygun yer ve yaşam tarzı var, ağını geliştirme şansın yüksek, akademik ortam bulunduğun ortama göre kaliteli olabilir.
    Dezavantajlar: barınma ve ulaşım sıkıntı olabilir.
  • 28-05-2019, 03:19:53
    #3
    weo
    Kurumsal Üye
    ichtyandr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam küçük bir şehirden gelmenin hiçbir zararı olmaz emin ol. Ben Kırklareli'nin küçük bir kasabasından geldim şu an İÜHF öğrencisiyim alışmam 1 gün bile sürmedi. Bulunduğun yerde mutlu olduğun an orası artık senin yuvan oluyor. Yani İstanbu'un büyüklüğünden ziyade orasının senin yuvan olabilme ihtimalini düşün. Eğer olumlu düşünüyorsan yeni hayatın şimdiden hayırlı olsun

    Avantajlar: kozmopolit, her bütçeye uygun yer ve yaşam tarzı var, ağını geliştirme şansın yüksek, akademik ortam bulunduğun ortama göre kaliteli olabilir.
    Dezavantajlar: barınma ve ulaşım sıkıntı olabilir.
    Çok teşekkür ederim
  • 28-05-2019, 03:26:42
    #4
    Arkadaş edinme konusunda sorun yaşamaz ve okulu beğenmemezlik yapmazsan geri dönmeyeceğini düşünüyorum ben. Sınav için bol şans 😂
  • 28-05-2019, 03:29:02
    #5
    weo
    Kurumsal Üye
    TayfunGuler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş edinme konusunda sorun yaşamaz ve okulu beğenmemezlik yapmazsan geri dönmeyeceğini düşünüyorum ben. Sınav için bol şans 😂
    teşekkürler hocam
  • 28-05-2019, 03:30:22
    #6
    Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bedava deseler okumam, tamamen zaman kaybı. Nereye neyle atanacaksın, nereden iş bulacaksın?

    Maddi olarak sıkıntı yaşayacak durumdaysan toz pembe hayaller kurarak gelme, İstanbul hakkında tek tavsiyem bu olsun. Herkesin burada şansı gülmüyor, şansını iyice zorlaman gerekecek. Kendime güveniyorum, kendimi kendim geliştiririm dersen tabii ki İzmir.

    İstanbul'da yalnız yaşıyorum, 2500 TL kira dahil giderim oluyor. İzmir'de de yalnız yaşıyordum, 1300 TL ile ay kapattığımda stres oluyordum. Benim için her iki şehrin de ayrı bir havası var. İstanbul'a tamamen negatif bakılmasını da doğru bulmuyorum. Ayağını yorganına göre uzatman gerek.

    Verdiğim miktarlar değişken tabii ki, arkadaşınla eve çıkarsan daha da azalır gibisinden ama genel anlamda ciddi bir güvencen olması gerek.

    Bu arada yönetim bilişim sistemleri bölümünü ikinci üniversite olarak okuyabilirsin. Bu sektör maalesef sadece eğitimle, okulla öğrenilebilecek bir sektör değil.
  • 28-05-2019, 03:32:37
    #7
    weo
    Kurumsal Üye
    phatgit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bedava deseler okumam, tamamen zaman kaybı. Nereye neyle atanacaksın, nereden iş bulacaksın?

    Maddi olarak sıkıntı yaşayacak durumdaysan toz pembe hayaller kurarak gelme, İstanbul hakkında tek tavsiyem bu olsun. Herkesin burada şansı gülmüyor, şansını iyice zorlaman gerekecek. Kendime güveniyorum, kendimi kendim geliştiririm dersen tabii ki İzmir.

    İstanbul'da yalnız yaşıyorum, 2500 TL kira dahil giderim oluyor. İzmir'de de yalnız yaşıyordum, 1300 TL ile ay kapattığımda stres oluyordum. Benim için her iki şehrin de ayrı bir havası var. İstanbul'a tamamen negatif bakılmasını da doğru bulmuyorum. Ayağını yorganına göre uzatman gerek.

    Verdiğim miktarlar değişken tabii ki, arkadaşınla eve çıkarsan daha da azalır gibisinden ama genel anlamda ciddi bir güvencen olması gerek.

    Bu arada yönetim bilişim sistemleri bölümünü ikinci üniversite olarak okuyabilirsin. Bu sektör maalesef sadece eğitimle, okulla öğrenilebilecek bir sektör değil.
    Çok teşekkür ederim hocam