• 11-09-2013, 11:52:57
    #1
    Merhabalar,

    Arkadaşlar ben araştırdım netten fakat kafamda ki sorulara cevap bulamadığım için açıyorum konuyu.

    Merak ettiğim birkaç şey var öncelikle ben maol okuyorum (meslek açık öğretim lisesi) mezun olabilmem için 10 kredi'ye ihtiyacım var ve verebilecek durumdayım. Fakat üniversite sınavına girdim barajı geçemedim ve üniversite tercihlerini de yapmamıştım bitiremem diye fakat şuan bitirebilecek durumda olduğum için kafam karıştı şimdi okulu bitirirsem üniversite'ye başlayabilir miyim 1. tercihleri yapmadım 2. tercih yapma hakkım var mı? veya açık üniversite hakkım var mı? okul bana 2 yıllık için hak tanıyor diye biliyorum fakat üniversiteler 2. tercihlerle kabul ediyorlar mı? Şimdiden teşekkürler
  • 11-09-2013, 12:39:19
    #2
    Eğer diploma aldıysan yapabilirsin bence yine net cevap veremicem ama önce diplomanı alman gerek bence.
  • 11-09-2013, 14:59:32
    #3
    1. tecih yapmadığın için 2.tercih yapamazsın ama bu direk geçiş olayını okuldaki hocalarına sormalısın. Geçen sene aynı şeyleri bende yaşamıştım tercih yaptıktan sonra maol son sınavına girmiştim.
  • 11-09-2013, 15:54:57
    #4
    GuNGoRv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. tecih yapmadığın için 2.tercih yapamazsın ama bu direk geçiş olayını okuldaki hocalarına sormalısın. Geçen sene aynı şeyleri bende yaşamıştım tercih yaptıktan sonra maol son sınavına girmiştim.
    Arkadaşın olayını bilmiyorum ama 1. tercih yapmayan 2. tercih yapamaz diye bir şey yok
  • 11-09-2013, 15:57:24
    #5
    ek tercihler ne zaman bu arada
  • 11-09-2013, 15:57:29
    #6
    sen barajı geçememişsin. İlkinde de tercih yapamazdın şimdide tercih yapamazsın. Eğer barajı geçip bir yere yerleşmediysen 2. şansını deniyorsun. senin önce barajı geçmen gerek
  • 11-09-2013, 16:16:19
    #7
    TolgaKSR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sen barajı geçememişsin. İlkinde de tercih yapamazdın şimdide tercih yapamazsın. Eğer barajı geçip bir yere yerleşmediysen 2. şansını deniyorsun. senin önce barajı geçmen gerek
    Arkadaşın direk geçiş hakkı olduğu için barajı geçmese de tercih yapabilir.
  • 11-09-2013, 16:58:45
    #8
    HakikaT66 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer diploma aldıysan yapabilirsin bence yine net cevap veremicem ama önce diplomanı alman gerek bence.
    bizde diplomalar geç gönderiliyor bunun için bir yazı gönderiyorlar üniversiteye o şekilde hallediliyordu geçen yol böyle olmuştu.
    GuNGoRv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. tecih yapmadığın için 2.tercih yapamazsın ama bu direk geçiş olayını okuldaki hocalarına sormalısın. Geçen sene aynı şeyleri bende yaşamıştım tercih yaptıktan sonra maol son sınavına girmiştim.
    osym sordugumda ise ilk tercihi yapamadım dedim 2. tercihi yapabilirsin dediler, fakat kafamı karıştıran olay üniversitenin kabul edip etmeyeceği. hocam pek siz nasıl yaptınız ilk tercihle girdiniz sanırım iki yıllık hakkınızımı kullandınız puanlamı girdiniz?
    English adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşın olayını bilmiyorum ama 1. tercih yapmayan 2. tercih yapamaz diye bir şey yok
    evet hocam teşekkürler
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ek tercihler ne zaman bu arada
    sanırım okullar başlayınca oluyormuş fakat tam tarihi bende bilmiyorum bilen birileri varsa süper olur yaklaşık bir tarih
    TolgaKSR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sen barajı geçememişsin. İlkinde de tercih yapamazdın şimdide tercih yapamazsın. Eğer barajı geçip bir yere yerleşmediysen 2. şansını deniyorsun. senin önce barajı geçmen gerek
    anladım bir iki arkadaşım böyle dedi fakat başka bir arkadaşım ise tam tersini ne yapacağımı şaşırmış durumdayım
    GuNGoRv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşın direk geçiş hakkı olduğu için barajı geçmese de tercih yapabilir.
    ağzınızdan bal damlıyor bu hakkımı 2. tercihlerde de kullana bilirim demi hocam?
  • 11-09-2013, 17:22:02
    #9
    Tercih zamanı geldiğinde tercih sayfan açılırsa zaten yapabilirsin okulun alıp almamasına takma zaten tercih sonucu okula yerleşirsen okulda seni kabul edecek Ama dediğim gibi ben ilk tercihi yapmayan 2.tercihi yapamıyor biliyorum üstteki arkadaş yapabilirsin demiş.