• 09-04-2009, 03:44:16
    #28
    Dmoz un sitelere faydasını inkar eden bence yarası olanlardır..
  • 09-04-2009, 03:52:58
    #29
    berhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dmoz un sitelere faydasını inkar eden bence yarası olanlardır..
    bu lafın üstüne laf eden "deli saçması" eder ancak
  • 09-04-2009, 04:54:06
    #30
    Çok biliyorsanız buyrun siz editör olun.

    -Rep Veren Delikanlı Nickini Neden Yazmıyorsun?
  • 15-04-2009, 17:23:32
    #31
    GeCe_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaklaşık 7 aydır editörü olduğum kategori için rüşvetleri hep reddettim. Sadece en sağlam siteleri kategorimde tuttum. Ve 1 hafta önce sebepsiz yere kategori editörlüğüm elimden alındı.
    Ben yine editör olurum dmoz'a da, artık neler yaparım o belli olmaz değerli meta editörleri. Siz siz olun araştırmadan, emin olmadan iş yapmayın.
    Selamlar,

    Kusura bakmayın ama 7 ay boyunca sistemin içerisinde olup da nasıl işlediğini anlayamamakla gerçekten büyük ayıp etmişsiniz. Eğer "gerçekten" bir odp editörüyseniz bunu burada kesinlikle ispatlamanızı rica ediyorum. Bu ispatlama ricası da sadece DMOZ hakkında yapılan birçok asılsız idda olduğunu görmemden kaynaklanıyor. Açık konuşmak gerekirse polemik yarattığınızı düşünüyorum. Gelelim sebeplerine...

    Yaklaşık 7 aydır editörü olduğum kategoriler için rüşvetleri reddettim diyorsunuz, bu yaptığınız şey zaten olması gereken bir şey. ODP editörlüğü tamamen "gönüllü" olarak yaptığınız ve "çıkar gözetmeden" yaptığınız bir iş olmalı.

    Editörlükten silinme işlemi de zannedildiği kadar basit değil. Öyle "hadi sileyim bunu" demekle silinmiyor. Pekala siz de biliyorsunuz ki Meta editör forumunda konu tüm detaylarıyla tartışmaya açılıyor, gerekli görülürse editörlükten çıkartılıyor kişi. El altından silinme gibi bir şey söz konusu değil yani...

    Eğer ki hiçbir yanlışınız yoksa, tutup da kimse sizi editörlükten çıkartamaz. Belli ki "çok büyük" kural ihlallerinde bulunmuşsunuz, açıkça yönergeleri ihlal etmişsiniz ve editörlükten çıkartılmışsınız.

    Araştırmadan, emin olmadan iş yapmak konusunda da ne demek istediğinizi anlayamadım. ODP'nin gayet sağlam bir yapısı olduğunu unutmamak gerekiyor, kimse fevri hareketlerde bulunamıyor, belirli bir düzen bulunuyor, pekala bunu biliyor olmanız gerekiyordu.

    Yaklaşık 200 kişi World/Türkçe kategorisine bakıyor sanırım, bu kişilerin de çıkar gözetmeden, sadece internetin gelişmesine bir parça da olsa katkıda bulunmak için bu işi yapıyor olmaları gerekiyor. Ev geçindirenler var falan denilmiş, birçok idda var, ama hepsi laftan ibaret. Eğer varsa herhangi bir iddanız, spam/suistimal rapor ederek bunu ilgili kişilere ulaştırabilirsiniz, pekala somut bilgiler sunduysanız da bu iddanız değerlendirilir, en kısa sürede de gerekli işlemler yapılır. DMOZ kimsenin babasının çiftliği değil...

    Ha bu demek olmuyor ki her ODP editörü sütten çıkmış ak kaşıktır, değildir tabii ki de. Elbet her yerde olduğu gibi ODP içerisinde de çürük yumurtalar olacaktır, unutmayın arkadaşlar ODP üzerine şu anda 83 000 editör var. Editörlüğü onaylayan kişiler de üstün güçlere sahip kişiler değil, sadece üsluba bakarak değerlendirme yapabiliyorlar. Kimseyi de yazdığı iki satırdan tanıyamayız, bunu az çok anlamanız gerekiyor...

    Dediğin gibi Gece, tekrar editör olursun ve neler yapacağın belli olmaz. Ben inançlı bir insanım, çürük yumurtalar diye ifade ettiğim kategoriye giren kişilerden de yaptıklarının acısının elbet çıkacağına inanıyorum. Umarım açıklayıcı konuşabilmişimdir.

    iyi çalışmalar
  • 15-04-2009, 20:36:45
    #32
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Güzel yazmışsın arkadaşım teşekkür ederim. Ama ben durduk yere polemik yaratmak için neden vaktimi harcayayım? Hem ben kötülesem ne olur kötülemesem ne olur ODP'yi?

    Ayrıca rüşvet yememek demek işinizi düzgün yapmaya çalıştığınız, gerçekten gönüllü olduğunuz anlamına gelir. Siz buna şahit olmadınız tabiki ama ben biliyorum nasıl kategori yönettiğimi.

    Ben sitem olsun diye yazmıştım 'Neler yaparım belli olmaz' diye. Yoksa unuttum gitti ODP yi. İşim olmaz birdaha.

    İyi akşamlar.
  • 15-04-2009, 20:46:25
    #33
    Dmoz Google dizin servisi olsun, gönüllü editörlük kalksın,bakalım o zaman böyle şerefsizlikler kalıyor mu?
  • 16-04-2009, 10:56:28
    #34
    Üyeliği durduruldu
    sağlık olsun sıkma canını kardeşim
  • 30-04-2009, 10:07:24
    #35
    Valla tanıdığım bir editör arkadaş var, 3 yıldır böyle birşeyden söz ettiğini bile görmedim. Hayret birşey. İlk kez bu sitenin bu bölümlerindeki mesajları okuyunca duydum bu tür şeyleri. Şimdi o arkadaşa takılıyorum "söyle bakayim, ne alıyorsunuz milletten?" diye.

    Ama benim bir tanıdık siteyi 2 yıl önce önermiştim ona, "içeriği kalitesiz, tasarımı çok kötü" deyip "siteyi düzene koyun, öyle başvurun" demişti.

    Yani herkes paraya tenezzüel etmez bence. Fakat onun bir farkı var ki Türkiye'de yaşamıyor Belki de huyumuzu suyumuzu kopyalamamış.
  • 01-05-2009, 21:59:06
    #36
    Aşağıdaki yorumumu okuyan bazı arkadaşlar, kendi kendimizi eleştirmem kendilerine dokunmuş olacak ki basmışlar -rep vermeye.

    Yani şimdi Beyazıt Öztürk'ün bir filmi var, Hacıvat ile Karagöz adlı filmi. 7-8 defa zevkle izledim ki orda yeni ekonomi veziri anlatıyor, yeni gelir türlerini anlatıyor. O sırada "ecnebi ülkelerinde yeni bir vergi icad olmuştur, adu rüşvettür, icabünda her türlü kapuyu açar, savaşun bile açamaduğu kapuyu rüşvet açar" diye de tanıtıyor ve methediyor.

    Kardaşlarım bunlar tarihten beri böyle gelmiştir. Ortadoğu'da yaşıyoruz ve buralar Avrupa kadar kötülük görmemiştir. Avrupalıların meşhur 100 yıl savaşları vardır. Bir gelin bile ilk gece kralın koynunda yatardı. Ve sömürülmedik ülke bırakmadılar.
    Günümüzde de binbir türlü şeyin kaynağıdırlar.

    Ama gelin görünkü bugün Avrupa o işkencelerin üzerinde kendi halkına bir refah ortamı geliştirebilmiştir. Gerçi ben bu ülkenin bir karış toprağını onun külliyen refahına değişmem ama bizim önümüzdedirler, zoruma gitse de bugün böyledir.

    O nedenle -rep de verseniz, bassanız e-repleri de, bu böyledir.
    Zoruna giden önce bu ülkeyi ecnebinin önüne koymak için uğraşsın, kendine kapris yapmasın eleştirileri.

    Saygılarımla.