
Apple ile Qualcomm arasındaki patent savaşları, bir zamandır sürekli konuşuluyor. Qualcomm, patentlerinin iPhone modellerinde izin almadan kullandığını öne sürerek Apple'ı dava etmiş ve mahkemeye çeşitli adli kanıtlar sunmuştu. ABDnin San Diego federal mahkemesinde ondört günü süren dava, cuma günü Qualcommun lehine sonuçlandı ve mahkeme, Appleın Qulacomma 31 milyon dolar ödemesine karar verdi.
Apple, bu kararla, patentleri ihlal ettiği her iPhone başına 1.41 dolar tazminat ödeyecek. Bu da toplam 31 milyon dolarlık bir ceza anlamına geliyor.