Şu anda datacenterdayım , ilk başta sorunun nereden kaynaklı olabileceği araştırılmış . Uplink'ler kontrol edilmiş , uplinklerde herhangi bir sorun olmayınca ana router yedeğiyle değiştirilmiş. Bu arada geçen sürede de ana routerdaki konfigürasyon yedek router'a aktarılmış . Buda belirli bir zaman almış ve sorun çözümlenmiş.
Bana kalırsa burada önemli olan router'ın yedekli olması . Böyle bir durumda yedek cihazlarının bulunuyor olması sorunun daha da uzun sürmemesini sağlamıştır.
Aslında yazacak şey varda şimdilik bir şey yazmıyorum ama burdayım kim olduğumu bilenler vardır.yapılan router configrasyonuna dikkat etsinler.unutkanlık iyi bir şey değildir.Birde kosanbit firmasının network down olunca haberinin olmaması ve onun hattının gitmemesinin nedeni ip adreslerinin static route olmasından bu yüzden o farketmiyor kesintileri.Ama biz BGP kullandığımızdan router değişiklikleri ve oluşan hat sorunlarında BGP down olunca doğal olarak makinalarımızda çalışmıyor.
Bu tarz konularda Serkan Bey'in söylediklerini, doğru olarak kabul edebilirsiniz. Kendisi direk olarak ilk ağızdan bilgi aldığı için, yanlış aktarılma gibi bir durum söz konusu olmaz. inetmar'ın söylediklerine gelince de, dün akşam yaşanan kesintiden gayet etkilendik statik route olan ip adresleri de BGP olanlar da etkilendi.
arkadaşlar netdirek turkiyede datacenter acsa neden adamlar kendi resmi sitelerinde bununla ilgili bir bilgi yok ve ben bu hafta içerisinde almanyadaki arkadaslarıma ulasıp konunun bi aciğa kavusmasını sağlayacağim...