• 22-04-2010, 15:28:18
    #1
    Üyeliği durduruldu



    UEFA Başkanı Platini, Euro 2016 adaylık yarışı için "Türkiye'nin dosyası çok iyi. Fransa ve İtalya'nın da... Fransız olduğum için işe karışmıyorum Ama tıpkı Şenes Erzik gibi ülkemin kazanmamasını dileyemem" dedi




    Sabah gazetesinin değerli muhabirlerinden Ebru Kılıçoğlu'na konuşan Platini, birçok konuda önemli açıklamalar yaptı. Türkiye'nin 2016 adaylığı ile ilgili olarak değerlendirmelerde bulunan Platini, son dönemlerdeki 'Messi mi, Maradona mı?' tartışmalarıyla ilgili olarak da görüş belirtti.
    Türkiye'nin Euro 2016 organizasyonunu almak için şansı nedir?
    (Gülüyor) Çok güzel soru ama bilmiyorum. 13 kişi oy kullanacak ve onlar karar verecekler. Ama dosyanın çok iyi olduğunu biliyorum. Aslında 3 dosya da iyi… Eh, ben Fransız olduğum için çok fazla karışmıyorum. Şenes Erzik de karışmıyor.
    Türkiye'nin sıfırdan stat inşa edecek iken Fransa ve İtalya'nın statlarını restore etmekle yetinecek olması handikap mı?
    Açıkçası ben Fransız ve UEFA Başkanı olduğum için, içinde Fransa, İtalya ve Türkiye geçen bir soruya cevap verirken zorlanıyorum. Ben Fransızım… Haliyle ülkemin kazanmamasını dileyemem. Bir Türk de kendi ülkesinin kazanmamasını istemez. Bizim için (Şenes Erzik'i kast ederek) karmaşık bir durum. Ama dosyanız iyi.
    Dünya Kupası'ndan beklentiniz ne? Sizce nasıl geçecek? Favoriniz var mı?
    (Gülüyor) Onu FIFA organize ediyor! Tamam, organizasyonun başkan yardımcısı olduğuma göre iyi geçeceğini düşünüyorum. 12 bin Afrikalı gönüllü üzerine düşeni yaparsa iyi geçer. Ama Afrikalılar bugün 'Gitmeyeceğim' derse o zaman biraz zor.
    Orada organize etmek riskli değil miydi?
    Polonya-Ukrayna gibi... Türkiye gibi... Bu ülkeler de daha önce organizasyon almadılar... Güney Afrika da almamıştı. Yani risk var. Ama bunu göze almazsak organizasyonu asla yayamayız.
    Ya uzaklık? Deplasmana giden futbol seyircisi ağırlıklı olarak Avrupa'da...
    Ama Güney Afrikalılar için uzak değil ama (gülüyor). Sonuçta hep bir yerin ortasındayız. Tamam bize uzak. Ama birçok ülke için de yakın. Ne yazık ki dünyadaki 5 milyar futbol seyircisinin hepsi Avrupa'da yaşamıyor. Hem Naibi'li gazeteciler için uzak değil. (Tekrar gülüyor)
    Bahis futbol için en büyük tehlike
    Futbolu bekleyen en büyük tehlike kesinlikle bahistir! Futbol için kendi etiğini savunmak önemli. Futbolu korumak önemli. Biz bir 'uyarı' sistemi geliştirdik. Ama bu uyarı sistemi şart olmasına rağmen polis, yargı sistemi de arkasında durmalı. Hile yapanlara toleransımız sıfır. Maç satan futbolcu bir daha asla resmi olarak futbol oynayamayacak.
    Ceza kulübe değil taraftara verilmeli
    UEFA olarak ırkçılık, şike ve şiddet konusunda çok hassasız. Biz kulüplere ceza veriyoruz. Ama ben kulüplere ceza vermeyi sevmiyorum. Çünkü kulüpler taraftarlarından sorumlu değiller. Statta ırkçı bir atmosfer varsa maç duracak. 5 dakika... 10 dakika... Duruma göre maçın tatili... Bu durumu engellemenin tek yolu bu. Ben kulübü cezalandıramam. Ancak taraftarlara ceza verebilirim. Tamam boş bir stat keyifli değil. Ama taraftarların da sorumluluklarına dikkat etmesi gerekiyor.
    G.Saray-Atletico maçının hakemine gözlük lazımdı
    Galatasaray'ın, Atletico Madrid ile oynadığı maçta Perea ceza sahasında elle oynamıştı. Hem penaltı hem de oyundan atılması gerekiyordu. Kale arkası hakeminin önünde olmasına rağmen böyle bir karar alınmadı... Bu farklı bir konu. Kötü bir hakemdi, gözlüğe ihtiyacı vardı! Ama bu hakem sisteminin hatası değil. Hakemin hatası... Sahaya hakim olacak hakemler koymak ayrı bir konu. Ama hakem görmüyorsa bu bambaşka bir problem. Ama televizyon yine de çözüm değil. Ayrıca şöyle bir problem de var. Rambo, Rocky filmlerini bilirsiniz, baktığınızda burnunu kırıyor dersiniz ama aslında adama dokunmuyordur bile... Yani hakem böyle pozisyonları çalabilir. Ama gerçekte bu yanlış bir karar da olabilir.
    UEFA'nın görevi değil ama hakem kalitesini artırmak için bir çaba var mı?
    İyi hakemler var, kötü hakemler var. İyi gazeteciler var (gülüyor); kötü gazeteciler var. İyi futbolcular var; kötü futbolcular var. Bir bütünlük yok hiçbir alanda. Bizim için önemli olan pozisyonu göremeyen hakeme görebilme imkanı yaratmak. Henry'nin elinde hakem sorumlu değil. Çünkü pozisyonu görmesi imkansız. Kimse göremez. Sadece orada bir hakem olsa o görürdü. Benim fikrim de bu yönde... Yani hakemliğin mevcut sistemi şu anda yetmiyor. 20 yıl önce de yetmiyordu.

    Hangisi daha çok hoşunuza gitti? Futbolculuk, teknik direktörlük ya da başkanlık?

    55 yaşında başkan olmayı tercih ediyorum. 40 yaşında teknik direktörlük güzeldi. 20 yaşındayken de futbolculuk. Başkanlığın öyle parlak bir tarafı yok. Star olan futbolcu... Ben futbolun iyi olması için buradayım. Yöneticinin görevi futbolun iyi oynanmasıdır. Ama işin yıldızı sonuçta futbolcu, başkan değil!

    Futbolu erken bıraktığınızı düşünüyor musunuz? Pişmanlığınız var mı?
    Hiç yok. Araba kullanıyorsunuzdur. Bir noktadada benzin biterse araba durur. Benim 32 yaşında arabamda benzin bitti. Ben de durdum. Formdaydım, sağlığım yerindeydi. Ama bitmişti. Bırakma zamanı gelmişti.

    Maradona başka Messi başkadır
    Messi'ye uzaylı diyorlar. Açıklama bile yaptı 'uzaylı değilim' diye. Sizce uzaylı mı? Haklı açıklama yapmakta... Ona yeni Maradona diyorlar...

    BaşkaMaradona gelir mi ondan sonra? Hatta Messi'den sonra Messi bile gelir...
    Ya yeni Platini? Hayır! Yeni yok futbolda. Her jenerasyon kendi iyi futbolcusunu tanıyor ve ona tüm zamanların en iyisi diyor. Bir sürü 'tüm zamanların en iyisi' oyuncusu tanıdık bugüne kadar. Messi, Messi'dir. Maradona da Maradona! Cruyff, Cruyff. Messi Maradona'dan iyi diyemem. Maradona Maradona'dır... Tamam Messi çok iyi. Ama kimse başkası ile karşılaştırılmamalı.
    Türk futbolunu yakından izliyor
    Sayın Platini Türk futbolu deyince aklınıza ilk ne geliyor? 2002 Kore ve orada oynayan takım. Bu birkaç sene öncesinde Galatasaray'ın UEFA Kupası başarısını getiren takımdı ağırlıklı olarak. Tanınmış bir jenerasyondu. İlk başlarda çok iyi tanımadığım, çok fazla ağırlığı olmayan ama gittikçe kuvvetlenen iyi bir jenerasyondu. Şimdi birçoğu bıraktı. Aynı şey Fransa'nın 1998'deki jenerasyonu için de geçerli. Bu, Galatasaray'dan gelen bir takımdı. Takımların futbolu, Türk oyuncularla iyiyse milli takımları da başarıya ulaşıyor.
    Türk futbolunu takip ediyor musunuz?
    Evet, belli bir mesafeden… Avrupa müsabakalarını takip ediyorum, büyük takımlarını Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş'ı takip ediyorum. Zaman zaman başkanlarıyla irtibat halinde oluyorum. Türk Futbol Federasyonu ve onu çevreleyen insanlarla ile ilişki halindeyim. Türk futbolu beni ilgilendiriyor. Tutkulu, aşk dolu bir futbol. Futbol aşıkları olan bir futbol. Bu bence çok iyi. Türk futbolu hoşuma gidiyor.

    UEFA'ya bağlı 53 ülke var. Türkiye önem sırasında bunun neresinde yer alıyor? (Gülüyor) 53 çocuğum var. Çocuklarım arasında ayırım yapmam.
    Diplomatik bir cevap oldu! Peki o zaman şöyle sorayım. Futbol sahnesinde Türkiye'nin önemi ne? Bence politika yapan yeterince insan var. Ben futbol yapıyorum. Türkiye UEFA'nın bir parçası. Yani Fransa kadar, Kazakistan kadar, Ukrayna kadar veya İspanya kadar bir rolü var. Ama gelişmekte olan bir ülke. Bu nedenle yapılanmalarına destek oluyoruz. Kesinlikle büyük bir futbol ülkesi. UEFA açısından Türkiye diğer ülkelerle eşit.
  • 22-04-2010, 18:01:00
    #2
    Üyeliği durduruldu


    ??????
  • 23-04-2010, 23:42:00
    #3
    DiegoLugano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    ??????
    sana cevap vermekten ben bıktım valla.Burayı başka sitelerle karıştıyorsun sen.FB Cumhuriyetçi seni
  • 24-04-2010, 18:01:55
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Rasty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sana cevap vermekten ben bıktım valla.Burayı başka sitelerle karıştıyorsun sen.FB Cumhuriyetçi seni

    Bana cevap verme resime cevap ver.
  • 24-04-2010, 20:01:24
    #5
    DiegoLugano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana cevap verme resime cevap ver.
    Bunu herkes biliyor o armadaki Ay Yıldız'ı en şanıyla en gururluyla en düzgün şekilde taşıyan takım Beşiktaş'tır bunun aksini kimse iddaa edemez onun için böyle saçmasapan resimleri saçmasapan msjlarla süsleme bence boşuna uğraşırsın. bizler takımımızın ne kadar şanlı olduğunu biliyoruz sahada da aynı çirkefsiniz dışarda da.
  • 24-04-2010, 20:06:35
    #6
    Üyeliği durduruldu
    DiegoLugano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    ??????
    Armasında ayyıldız olmayanlar utansın milli takıma futbolcu çağırıp göndermeyenler utansın.
  • 25-04-2010, 00:52:23
    #7
    DiegoLugano adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana cevap verme resime cevap ver.
    Resime cevap vereyim.
    O konunun içini hiç okudun mu sen ? Okumadın kesin al sana cevap ;

    "Şaibeli,Beşiktaş düşmanı,eyyamcı,******** Fenerasyona karşı olarak ; şikeye ve şaibeye bulaşmış kulüp ve kişilere ağır cezalar veren,küme düşüren,puan silen temizlenmiş İTALYA'yı destekliyoruz..!
    Bu Oyunu Yine Biz Bozacağız!
    "Beşiktaş Ağır Taştır,Altında Kalırsınız!"

    Amacın ne olduğu açıkca belli hadi bakalım buna da cevap ver?
  • 25-04-2010, 01:24:42
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Beşiktaş Jimnastik Kulübü taraftarının yaptığı bu davranış akıl karı değil.
  • 25-04-2010, 01:30:33
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Rasty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Resime cevap vereyim.
    O konunun içini hiç okudun mu sen ? Okumadın kesin al sana cevap ;

    "Şaibeli,Beşiktaş düşmanı,eyyamcı,******** Fenerasyona karşı olarak ; şikeye ve şaibeye bulaşmış kulüp ve kişilere ağır cezalar veren,küme düşüren,puan silen temizlenmiş İTALYA'yı destekliyoruz..!
    Bu Oyunu Yine Biz Bozacağız!
    "Beşiktaş Ağır Taştır,Altında Kalırsınız!"

    Amacın ne olduğu açıkca belli hadi bakalım buna da cevap ver?

    Ben sana tam metni vereyim istersen.

    Alıntı
    TÜRKÇE

    Alakası olan herkese‚

    gelecek ay Euro 2016´ya ev sahipliği yapacak olan ülke açıklanacak.
    Adaylar arasında Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) de var.
    Ama maalesef bilmekteyiz ki‚ Türk Futbolunda olan önemli detaylar‚ futbolu yönetenlerin bilincinde değil.

    Türkiye Ligindeki liderlik yarışında haksız rekabet var. Maalesef Beşiktaş MHK tarafından şampiyonluk yarışından dışlanmıştır. Prof. Dr. Mete Düren‚ Beşiktaş JK yönetiminden bir şahıs‚ basına yaptığı açıklamayla; hakem Hüseyin Göçek´in FB - BJK derbisini yönetmemesi gerektiğini‚ bu hakem daha önceden Beşiktaş´ın maçlarında barız hatalar yaptığını ve kaderini açık bir şekilde etkilediğini söylemişti. Görüldüğü gibi Beşiktaş´ın penaltısı verilmedi‚ Fenerbahçe´nın oyuncuları cezalandırılmadı ve Beşiktaş´a verilen 2 kırmızı kart da haksızdı.

    Ama bizim için önemli olan bu değil‚ çünkü biz alıştık:

    Maalesef Türk Futbolunda haftalık olaylar yaşanarak‚ Türkiye Futbol Federasyonunun Kürt taraftarları olan Diyarbakırspor´a karşı ırkçı bir tavır düzenlendiği kanıtlanıyor. Maçları bir çok kez manipule edildi. Diyarbakırspor´un başkanı Cetin Sümer bir çok kez TFF ve MHK´nin başkanlarına ulaşmaya çalıştı‚ ama sonuç hep olumsuzdu. Hiç bir zaman cevap verilmedi‚ lakin Fenerbahce baskanı Aziz Yildirim en küçük dertlerini anlatabiliyordu. Bu herşey mi? Hayır! 26.09.2009 tarihinde Türkiye Liginde Bursaspor ve Diyarbakırspor arasında bir maç oynandı. Bursaspor taraftları 90 dakika boyunca ´PKK dışarı´ diye bağırdı. Diyarbakırspor bayraklarını yaktılar ve Diyarbakır´dan gelen Diyarbakırspor´lu taraftarlara koltuk attılar. Maalesef Bursaspor´a verilen bir ceza yoktu‚ bu Türk medyasında şok etkisi yarattı. İkinci maçta‚ Bursaspor Diyarbakır´da oynadığında‚ maç 17. dakikada tatil edildi. Maalesef taraftarların yapmış olduğu aksyonlar Diyarbakırspor´un üzerine itildi ve Diyarbakırspor maçı 3-0 hükmen kaybetti. Bu herşey değildi‚ çünkü ağır para ve 6 maç ceza almışlardı. Türkiye ırkçılığa aşırı derecede karşı olan bir ülke. TFF´nin ırkçı kararları Diyarbakırspor´u küme düşmeye yaklaştırdı. Maalesef Diyarbakırspor´u hiç bir zaman kaale almadılar‚ söz hakkı tanımadılar. TFF unutmamalı ki‚ Diyarbakır Türkiye´nin şehiri.

    GS - FB derbisinin 2 hafta öncesinde‚ GS - Ankaragücü maçında bir insan maç esnasında üst tribünden alt tribüne atıldı. PFDK´nın standart kararlarına göre‚ Galatasaray´a en az 2 maç ceza verilmeliydi. Bunun tarihte örnekleri var. FB-Everton ve BJK - Rize maçları. Gs neden ceza alamıyor? Derbi var diye mi? Türkiye´de bir standart yok mu? Galatasaray neden korunuyor?

    Bunu hiç kimse bilmiyor: 20.03.2010‚ FB Gaziantepspor´a karşı oynarken‚ Aziz Yıldırım hakem odasını basarak‚ hakeme hakarette bulundu. Bunun nedeni sarı kart sınırındakı futbolcular ve haftaya oynanacak GS derbisi. Ceza verildi mi? Tabii ki hayır.

    Maalesef Fenerbahçe Türk Futbolunu yönetiyor‚ FBli taraftarlar her maçta hakeme küfür ediyor‚ ancak Digitürk sesini kısıyor ceza gelmesin diye.

    Lütfen bize söyleyin‚ bir kulüp başkanı nasıl bir sezon öncesinde ´3 yil üst üste şampiyon olacağiz´ der? İşte tam bunu Fenerbahçe başkanı söyledi. Eskişehir´de 1-0 kaybettikleri maçtan sonra basına ´Hakemler aklını başına alacak‚ yoksa düdüklerini asarlar´ dedi. Bir sonraki maçta ödüllendirildiler‚ Ankaragücü´nün 92. dakikada golü verilmedi ve FB 3-2 kazandı. Ertesi hafta‚ zorlu TS maçında‚ TSli futbolcu 1´e 1 pozisyondayken ofsayt düdüğü çaldı. Ancak ölçülen rakkamlara göre‚ bu futbolcu rakibin 3‚20 m gerisindeydi.

    Tüm Dünya biliyor ki‚ Türk Futbolu temiz değil. Bunu son olarak Bochum Savcılıği da kanıtladı. 100lerce insan tutuklandı Türkiye´de.

    Söylemek istediğimiz‚ Euro 2016 Türkiye´ye verildiği taktirde‚ TFF´yi ödüllendirmiş olacaksınız. Lütfen 1 kez daha düşünün bu kritik karar öncesinde.

    Saygılarımızla
    Haklı futbolun taraftarı
    Şu yazıda sallamadığınız takım kalmamış biz siz temizsiniz anladığımız kadarı ile vay bee.