• 07-09-2026, 17:58:25
    #1
    Merhabalar e-ticaret süreçlerinde kesilen e-arşiv faturadan 10 gün geçtikten sonra iade gelicne faturayı nasıl iptal edebiliriz ? kendi muhasebecim ya noter den yada gider pusulasını notere onaylayıp iptal edebilirsin dedi. Nasıl yapmak gerekli hocalarım daha pratifk ve malyietsiz yolu yok mu? trendyol e faturam sistemi var normalde 8 gün içnide iade gelirse direkt sistemden iptale çevirebiliyorduk günü geçtiği için bu böyle olması gerek dedi muhasebeci.
  • Kabul Edilen Cevap
    • Hocam 8 gün geçtikten sonra e-Arşiv faturayı normal şekilde sistemden iptale çevirmek mümkün değil, o kısım doğru. GİB'in e-Arşiv iptal sisteminde de iptal işlemi için 8 günlük süre bulunuyor.
      Ancak ürün gerçekten nihai tüketici tarafından iade edildiyse, her durumda notere gidip masraf yapmak zorunlu olmayabilir. VUK 234 kapsamında tüketiciye yapılacak iade tutarı banka veya yetkili ödeme kuruluşu üzerinden geri ödendiğinde, belirli şartlarla bu kurumların düzenlediği belgeler gider pusulası yerine geçebiliyor.
      Trendyol satışında da para müşteriye Trendyol/ödeme kuruluşu üzerinden iade ediliyorsa, iade hareketi + ödeme/iade belgesi + ilk e-Arşiv faturası birlikte muhasebeleştirilebiliyor mu diye muhasebecinize özellikle VUK 234'ün bu hükmünü sorun. Direkt “notere gitmek şart” diye düşünmeyin.
      Alıcı şirket/vergi mükellefi ise durum farklı; genellikle karşı tarafın iade faturası düzenlemesi gerekir. Nihai tüketiciyse yukarıdaki yöntem gündeme geliyor.
      Ben olsam muhasebeciye “VUK 234'e göre banka/ödeme kuruluşunun iade belgesi gider pusulası yerine geçmiyor mu?” diye tekrar sorardım. Trendyol'dan alınan iade dekontuyla çözülme ihtimali yüksek.
  • 07-09-2026, 18:24:55
    #2
    Merhabalar Gider Pusulası düzenleyerek iade kesebilirsiniz.
  • 07-09-2026, 18:26:33
    #3
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Hocam 8 gün geçtikten sonra e-Arşiv faturayı normal şekilde sistemden iptale çevirmek mümkün değil, o kısım doğru. GİB'in e-Arşiv iptal sisteminde de iptal işlemi için 8 günlük süre bulunuyor.
    Ancak ürün gerçekten nihai tüketici tarafından iade edildiyse, her durumda notere gidip masraf yapmak zorunlu olmayabilir. VUK 234 kapsamında tüketiciye yapılacak iade tutarı banka veya yetkili ödeme kuruluşu üzerinden geri ödendiğinde, belirli şartlarla bu kurumların düzenlediği belgeler gider pusulası yerine geçebiliyor.
    Trendyol satışında da para müşteriye Trendyol/ödeme kuruluşu üzerinden iade ediliyorsa, iade hareketi + ödeme/iade belgesi + ilk e-Arşiv faturası birlikte muhasebeleştirilebiliyor mu diye muhasebecinize özellikle VUK 234'ün bu hükmünü sorun. Direkt “notere gitmek şart” diye düşünmeyin.
    Alıcı şirket/vergi mükellefi ise durum farklı; genellikle karşı tarafın iade faturası düzenlemesi gerekir. Nihai tüketiciyse yukarıdaki yöntem gündeme geliyor.
    Ben olsam muhasebeciye “VUK 234'e göre banka/ödeme kuruluşunun iade belgesi gider pusulası yerine geçmiyor mu?” diye tekrar sorardım. Trendyol'dan alınan iade dekontuyla çözülme ihtimali yüksek.
  • 08-09-2026, 00:42:13
    #4
    Noter ne alaka çözemedim iade faturası kesiyorsun normal fatura gibi
  • 08-09-2026, 09:05:53
    #5
    NetTasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam 8 gün geçtikten sonra e-Arşiv faturayı normal şekilde sistemden iptale çevirmek mümkün değil, o kısım doğru. GİB'in e-Arşiv iptal sisteminde de iptal işlemi için 8 günlük süre bulunuyor.
    Ancak ürün gerçekten nihai tüketici tarafından iade edildiyse, her durumda notere gidip masraf yapmak zorunlu olmayabilir. VUK 234 kapsamında tüketiciye yapılacak iade tutarı banka veya yetkili ödeme kuruluşu üzerinden geri ödendiğinde, belirli şartlarla bu kurumların düzenlediği belgeler gider pusulası yerine geçebiliyor.
    Trendyol satışında da para müşteriye Trendyol/ödeme kuruluşu üzerinden iade ediliyorsa, iade hareketi + ödeme/iade belgesi + ilk e-Arşiv faturası birlikte muhasebeleştirilebiliyor mu diye muhasebecinize özellikle VUK 234'ün bu hükmünü sorun. Direkt “notere gitmek şart” diye düşünmeyin.
    Alıcı şirket/vergi mükellefi ise durum farklı; genellikle karşı tarafın iade faturası düzenlemesi gerekir. Nihai tüketiciyse yukarıdaki yöntem gündeme geliyor.
    Ben olsam muhasebeciye “VUK 234'e göre banka/ödeme kuruluşunun iade belgesi gider pusulası yerine geçmiyor mu?” diye tekrar sorardım. Trendyol'dan alınan iade dekontuyla çözülme ihtimali yüksek.
    çok teşekkür ederim hocam bilgilendirme için
  • 08-09-2026, 09:06:20
    #6
    Epiklava adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Noter ne alaka çözemedim iade faturası kesiyorsun normal fatura gibi
    karşı taraf işletme değil hocam şahıs olduğu için