• 01-06-2026, 13:06:12
    #1
    Selamlar,

    1.5 aydır 200 dolarlık claude code kullanıyorum. 4.8 çıktıktan bir kaç gün sonra claude code aşırı yavaşladı. Genelde basit işleri bile tasklandırarak claude'a veriyorum. Usul usul yapıyordu. Son 2 gündür o kadar basit işler için neredeyse 1 saat planlama yapıyor, inceliyor, deli gibi token yiyor. Mesela şu an yarım saat olmuş ve 150k token yemiş 4.8 için. İstediğim şey, sayfada navigate hatası var. Butona basınca tekrar ana sayfaya dönmüyor. Yarım saattir dosya okuyor, agent çağırıyor, bekliyor. Hiç kod yazmıyor. 4.8 çıkışından sonra mıdır yoksa limitlerin artırılmasından dolayı yoğunluktan mıdır bilmiyorum ama bir kaç gündür verim alamıyorum. Geçen hafta haftalık limitimi 1 gün önceden %100'e ulaştırmıştım. Şu an %35'lerdeyim çünkü kullanamıyorum. Terminal üzerinden kullanıyorum.

    Sizde de benzer durum var mı?
  • 01-06-2026, 13:07:01
    #2
    Efor hangi seviyede?
  • 01-06-2026, 13:08:16
    #3
    Aynen bende aynı paketteyim bende de yavaşlık var
  • 01-06-2026, 13:10:48
    #4
    tristy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Efor hangi seviyede?
    Hocam çoğunlukla high seviyesinde kullanıyorum. Yeni feature yapacağım zaman ultracode deniyorum ama haricinde bug'ları tasklandırarak high efor işimi görüyor.
  • 01-06-2026, 13:14:59
    #5
    Üyeliği durduruldu
    hakanbey58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar,

    1.5 aydır 200 dolarlık claude code kullanıyorum. 4.8 çıktıktan bir kaç gün sonra claude code aşırı yavaşladı. Genelde basit işleri bile tasklandırarak claude'a veriyorum. Usul usul yapıyordu. Son 2 gündür o kadar basit işler için neredeyse 1 saat planlama yapıyor, inceliyor, deli gibi token yiyor. Mesela şu an yarım saat olmuş ve 150k token yemiş 4.8 için. İstediğim şey, sayfada navigate hatası var. Butona basınca tekrar ana sayfaya dönmüyor. Yarım saattir dosya okuyor, agent çağırıyor, bekliyor. Hiç kod yazmıyor. 4.8 çıkışından sonra mıdır yoksa limitlerin artırılmasından dolayı yoğunluktan mıdır bilmiyorum ama bir kaç gündür verim alamıyorum. Geçen hafta haftalık limitimi 1 gün önceden %100'e ulaştırmıştım. Şu an %35'lerdeyim çünkü kullanamıyorum. Terminal üzerinden kullanıyorum.

    Sizde de benzer durum var mı?
    Opus 4.8 ve 4.7'yi kiro üzerinden kullanıyorum, zaman zaman bende ve hesap sağladığım diğer arkadaşlarda da problem oluyor. Bence Claude yakın zamanda bir güncelleme ile sorunu çözecektir.
  • 01-06-2026, 13:26:46
    #6
    RTK, Caveman ve Context Mode yükleyip deneme yapabilir misiniz? Ben sorun yaşamıyorum şuan. Sizin projenin köküyle de alakalı olabilir belki.

    Bir de basit görevler için Opus kullanmanıza gerek yok. Sonnet de halleder o tarz bir görevi. Opus'u sadece plan ve mimari için kullanın.
  • 01-06-2026, 13:26:54
    #7
    efraimerkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Opus 4.8 ve 4.7'yi kiro üzerinden kullanıyorum, zaman zaman bende ve hesap sağladığım diğer arkadaşlarda da problem oluyor. Bence Claude yakın zamanda bir güncelleme ile sorunu çözecektir.
    Anladığım kadarıyla genel bir sorun, teşekkürler hocam
  • 01-06-2026, 13:37:07
    #8
    Sorunu çözdüm arkadaşlar. Opus 4.8 ile birlikte güncellenen claude code bağlamlarında hata var ve sunucu ile arasında karmaşıklık yaşanıyor. Terminal versiyon kodunu opus 4.8 öncesine düşürerek sorunu çözdüm. Eğer benzer sorunu yaşayan arkadaşlar varsa aşağıdaki aşamaları yapabilirler. Eğer aşağıdaki çözümü uygularsanız Opus 4.8 kullanamazsınız, 4.7 kullanabilirsiniz. Yeni bir terminal versiyonu gelene kadar ben 4.7 dönmeye karar verdim. Kararınızı buna göre verebilirsiniz.

    1- ~/.claude/settings.json içerisine:
    { "env": { "DISABLE_AUTOUPDATER": "1" } }

    2- "claude install 2.1.153" komutu ile bir önceki versiyonu yükleyin.

    3- Terminali kapatın tekrar açın ve versiyonu kontrol edin. "claude --version"

    4- Kullanmaya başlayabilirsiniz.

    Belki benim gibi birileri vardır, işi görülmüş olsun diyerek paylaşmak istedim. Yanıtlar için hepinize teşekkürler arkadaşlar.

    tristy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Efor hangi seviyede?
    pazaryazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen bende aynı paketteyim bende de yavaşlık var
    efraimerkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Opus 4.8 ve 4.7'yi kiro üzerinden kullanıyorum, zaman zaman bende ve hesap sağladığım diğer arkadaşlarda da problem oluyor. Bence Claude yakın zamanda bir güncelleme ile sorunu çözecektir.
    tristy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    RTK, Caveman ve Context Mode yükleyip deneme yapabilir misiniz? Ben sorun yaşamıyorum şuan. Sizin projenin köküyle de alakalı olabilir belki.

    Bir de basit görevler için Opus kullanmanıza gerek yok. Sonnet de halleder o tarz bir görevi. Opus'u sadece plan ve mimari için kullanın.
  • 02-06-2026, 23:41:39
    #9
    4.7 ve 4.8 abartıldığı kadar iyi modeller değil bence.
    Şu anda 4.6 bile hayda hayda işleri görüyor.
    Bana tamamen bir pazarlama ve söğüşleme hamlesi olarak geliyor.
    Eğer hata çözümü yapmak istiyorsanız mutlaka chatgpt codex kullanın.
    Bazen Claude un bulamadığı hataları bile kısa sürede doğru okuyup düzeltebiliyor.