• 26-05-2026, 20:16:42
    #1
    birinden alacagım var alamadım resmi belgem yok
    önce karakola gidip bildirdim
    biz alacak verecek meselesine bakmıyoruz
    savcılıga gidin dendi
    savcılıga şikayet ettim fakat kovuşturmaya yer yok denildi
    itiraz ettim yine aynı cevabı aldım
    bunun başka bir çözümü veya yapılacak başka bir işlemi varmıdır alınabilirmi
    ne yapmam gerek
  • 26-05-2026, 20:23:33
    #2
    Kanka bu durum tam bir hukuk çıkmazı savcılığın kovuşturmaya yer yok (KYOK) kararı vermesi elinde somut bir kanıt (dekont senet sözleşme vb) olmadığını gösteriyor karakolun bakmaması da zaten standart prosedür çünkü bu bir hukuk davası ceza davası değil eğer elinde hiçbir belge yoksa hukuken icra takibi başlatman da imkansız çünkü icra dairesi de senden borcun varlığına dair belge ister eğer karşı tarafın sana borcu olduğunu kabul ettiği bir ses kaydı mesajlaşma veya şahit varsa onları toplayıp bir avukatla görüşüp ilamsız icra takibi başlatmayı deneyebilirsin ama karşı taraf borca itiraz ederse süreç mahkemeye taşınır ve belgesiz ispatlaman çok zor eğer miktar çok yüksek değilse bu işin peşinde harcayacağın avukat ve mahkeme masrafları alacağından fazla tutabilir o yüzden elindeki her türlü veriyi (mesaj ekran görüntüsü vs) noter tasdikli hale getirtip bir avukata danışmak en mantıklı yol olur ama elinde hiçbir şey yoksa bu parayı kurtarman maalesef çok zor geçmiş olsun
  • 26-05-2026, 20:26:59
    #3
    shadow_cyber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanka bu durum tam bir hukuk çıkmazı savcılığın kovuşturmaya yer yok (KYOK) kararı vermesi elinde somut bir kanıt (dekont senet sözleşme vb) olmadığını gösteriyor karakolun bakmaması da zaten standart prosedür çünkü bu bir hukuk davası ceza davası değil eğer elinde hiçbir belge yoksa hukuken icra takibi başlatman da imkansız çünkü icra dairesi de senden borcun varlığına dair belge ister eğer karşı tarafın sana borcu olduğunu kabul ettiği bir ses kaydı mesajlaşma veya şahit varsa onları toplayıp bir avukatla görüşüp ilamsız icra takibi başlatmayı deneyebilirsin ama karşı taraf borca itiraz ederse süreç mahkemeye taşınır ve belgesiz ispatlaman çok zor eğer miktar çok yüksek değilse bu işin peşinde harcayacağın avukat ve mahkeme masrafları alacağından fazla tutabilir o yüzden elindeki her türlü veriyi (mesaj ekran görüntüsü vs) noter tasdikli hale getirtip bir avukata danışmak en mantıklı yol olur ama elinde hiçbir şey yoksa bu parayı kurtarman maalesef çok zor geçmiş olsun
    tşk ederim ciddi bir rakam kanunen yokmu
  • 26-05-2026, 20:30:02
    #4
    Bir avukattan bir tavsiye görmüştüm işe yarar mı bilmiyorum

    Borçlu arkadaşınıza mesaj arıyorsunuz örnek : size 50k TL borcu var
    Siz şey yazıyorsunuz kardeşim vb bana olan 300 bin TL borcunu ne zaman ödüyorsun
    Eğer düşerse oda şey yazıyor ne 300 bini ben senden 50 bin falan aldım yada benzer şeyler ile cevap verirse WhatsApp mesaj kaydı vb savcı bunu delil olarak sayabiliyormus ne kadar doğru bilemem
  • 26-05-2026, 20:30:45
    #5
    ergen05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tşk ederim ciddi bir rakam kanunen yokmu
    ciddi bir rakamsa kesinlikle vazgeçme kanunen elinde yazılı belge yoksa bile karşı tarafın borcu kabul ettiği her türlü dijital veri (whatsapp mesajları mail dökümleri ses kayıtları) mahkemede delil olarak kullanılabilir hukuk mahkemelerinde ispat yükü sen de olduğu için elindeki her şeyi bir avukatla beraber düzenleyip ilamsız icra takibi başlatabilirsin karşı tarafın itiraz etme ihtimali yüksek ama itiraz ettiği an iş mahkemeye taşınır avukatın o mesajları mahkemeye delil olarak sunar ve hakim kanaatiyle kazanma şansın doğar noter tasdiki bu yüzden çok önemli mesajları sildirme ve hemen bir avukatla dosyanı incelet bu işin başka resmi yolu yok eğer rakam ciddi ise masrafı göze alıp bu yola girmen şart başka bir çıkar yolun maalesef yok kanka
  • 26-05-2026, 20:36:41
    #6
    kutluu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir avukattan bir tavsiye görmüştüm işe yarar mı bilmiyorum

    Borçlu arkadaşınıza mesaj arıyorsunuz örnek : size 50k TL borcu var
    Siz şey yazıyorsunuz kardeşim vb bana olan 300 bin TL borcunu ne zaman ödüyorsun
    Eğer düşerse oda şey yazıyor ne 300 bini ben senden 50 bin falan aldım yada benzer şeyler ile cevap verirse WhatsApp mesaj kaydı vb savcı bunu delil olarak sayabiliyormus ne kadar doğru bilemem
    onu bende duydum fakat konuşmuyorum uzun zamandan itibaren
  • 26-05-2026, 20:38:16
    #7
    shadow_cyber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ciddi bir rakamsa kesinlikle vazgeçme kanunen elinde yazılı belge yoksa bile karşı tarafın borcu kabul ettiği her türlü dijital veri (whatsapp mesajları mail dökümleri ses kayıtları) mahkemede delil olarak kullanılabilir hukuk mahkemelerinde ispat yükü sen de olduğu için elindeki her şeyi bir avukatla beraber düzenleyip ilamsız icra takibi başlatabilirsin karşı tarafın itiraz etme ihtimali yüksek ama itiraz ettiği an iş mahkemeye taşınır avukatın o mesajları mahkemeye delil olarak sunar ve hakim kanaatiyle kazanma şansın doğar noter tasdiki bu yüzden çok önemli mesajları sildirme ve hemen bir avukatla dosyanı incelet bu işin başka resmi yolu yok eğer rakam ciddi ise masrafı göze alıp bu yola girmen şart başka bir çıkar yolun maalesef yok kanka
    ispat ederdim aslında fakat şansım olmadıki
  • 26-05-2026, 20:38:27
    #8
    ergen05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onu bende duydum fakat konuşmuyorum uzun zamandan itibaren
    Yazmaktan başka çareniz yok hocam miktar da yüksek diyorsunuz
  • 26-05-2026, 20:39:00
    #9
    ergen05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    onu bende duydum fakat konuşmuyorum uzun zamandan itibaren
    Konuşmamanız bir engel değil kanka önemli olan o mesajlaşma kanalının hala duruyor olması hukukta ikrar yani borcu kabul etmesi için illa bugün mesajlaşmış olmanız gerekmiyor geçmişte yazdığı ve borcunu kabul ettiği her türlü mesaj ekran görüntüsü veya mail delil niteliği taşır avukatın zaten o konuşma geçmişindeki borç varlığına dair kırıntıları cımbızla çeker dosyaya koyar eğer elinde o dönemden kalan tek bir tamam ödeyeceğim kusura bakma bu ay sıkıştım gibi bir mesaj bile varsa elin güçlenir hiçbir şey yoksa da artık zorlamanın anlamı yok geçmiş olsun diyelim yolun açık olsun kanka