• 21-04-2026, 11:23:36
    #1
    Selamlar,
    Yaklaşık 2 yıl önce oldukça kötü durumda (neredeyse harabe diyebileceğim) bir ev satın aldım. Evi aldıktan sonra ciddi bir tadilat sürecine girdim ve toplamda 2 milyon TL’yi aşan bir masraf yaptım.
    Yakın zamanda evi sattım ve satışta yaklaşık 2 milyon TL civarında bir kâr görünüyor. Ancak işin sıkıntılı kısmı şu:
    • Yaptığım tadilatların büyük kısmı ustalar aracılığıyla yapıldı
    • Türkiye’de sıkça olduğu gibi ustaların çoğu fatura kesmedi
    • Buna rağmen elimde banka üzerinden yaptığım ödemelere dair IBAN kayıtları, dekontlar ve işlem geçmişi var
    • Ayrıca evin öncesi ve sonrası fotoğrafları da mevcut
    Şimdi vergi tarafında bu durum sorun yaratıyor çünkü kağıt üzerinde ciddi bir kâr etmiş gibi gözüküyorum.
    Sorularım şunlar:
    • Fatura olmadan bu tadilat masraflarını gider olarak gösterebilme şansı var mı?
    • IBAN/dekont kayıtları bu tür durumlarda bir anlam ifade eder mi?
    • Fotoğraflar (öncesi/sonrası) destekleyici kanıt olarak işe yarar mı?
    • Bu durumda izlenmesi gereken en mantıklı yol nedir?
    Benzer durumu yaşayan ya da bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler.
  • 21-04-2026, 11:32:04
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Faturasız hizmet alıp gider göstermek. Dostum biz buna halk arasında sahte fatura ve vergi kaçırma diyoruz. Bir çılgınlık yapıp faturalı hizmet alabilirdin o zamanda tadilat fiyatı artardı demi
  • 21-04-2026, 11:33:11
    #3
    vergi dairesinden gelir artışımı geldi hocam
  • 21-04-2026, 11:33:25
    #4
    işlemlerin tamamını bir dosyada toplayın,
    Dekont, işi yapan kişi ve iş detayı olacak şekilde.
    Bu dosyayı tamamladıktan sonra bu işlemlerin yapıldığını fakat işi yapanlar tarafından fatura kesilmediğini/geçiştirildiğini göstererek vergiden indirim talep edebilirsiniz.
    Ancak bunları yapmadan önce çıkan vergiyi ödemeniz ve ardından dava açmanız gerekir.
    Sonrasında eğer haklı bulunursanız aradaki fark şahsınıza iade edilecektir hocam
  • 21-04-2026, 11:36:20
    #5
    Dekorları gösterdiğiniz de işi yapan ustalara vergi cezası gelecektir.

    Ayrıca faturasız hizmet aldığınızda vergi kaçırma durumuyla karşılaşıp ödeyeceğiniz tutar X bilmem kaç olabilir.

    Yani hem her iki tarafta ceza öder hemde ek olarak çıkan vergiyi ödemek durumunda kalabilirsiniz.
  • 21-04-2026, 11:42:00
    #6
    BERK34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faturasız hizmet alıp gider göstermek. Dostum biz buna halk arasında sahte fatura ve vergi kaçırma diyoruz. Bir çılgınlık yapıp faturalı hizmet alabilirdin o zamanda tadilat fiyatı artardı demi
    Fatura kesmek hizmet verenin sorumluluğundadır. Sahte fatura ne ya konu ilenalaka ne ?
  • 21-04-2026, 11:44:17
    #7
    Neyse konu ile ilgili çalışabileceğimiz veya bilgi alabileceğimiz mm var ise görüşebiliriz. Varsayımlar ile ilerlemek doğrundeğil
  • 21-04-2026, 11:50:00
    #8
    Faturasız işlem yapmanız talihsizlik olmuş gibi görünüyor.
  • 21-04-2026, 11:59:14
    #9
    Yazacak çok şey var ama mecbur ödeyeceksiniz. Aslında bakınca 1 daireniz yine 1 daire. Neyin kazancı dimi?