• 15-01-2026, 22:01:25
    #1
    Şahıs şirketim var. 21.10.2025 tarihli 12.000 TL’lik bir fatura sistemde adıma fatura kesilmiş ama muhasebecim işlememiş gider olarak. Ancak ben bu faturayı hatırlamıyorum ve fiilen böyle bir mal almadım.
    Yol denetiminde tespit yapılmış, sadece ad-soyad ve T.C. bilgilerim doğru, vergi dairesi ve vergi numarası bana ait değil. Araç ve teslim bana ait değil.
    Faturayı kesen firma yanlışlıkla adıma kestiğini kabul etti ve ıslak imzalı dilekçeyi fotoğraf attı muhasebecime Ben de almadığıma dair dilekçe verdim. Muhasebecim itiraz/izah dilekçelerini vergi dairelerine sundu.
    Buna rağmen sistem 14.000 TL usulsüzlük cezası kesti. Erken ödemeyle 3.500 TL’ye düşüyor. İtiraz sonucunu bekliyoruz.
    Bu durumda cezanın iptali mümkün olurmu ?
  • 15-01-2026, 22:07:00
    #2
    Tespit edilmeden düzeltilmediği için suçlu muamelesi yapmışlar. Ne kadar bilgim dışı desen dahi vergiden kaçmak adına yapılmış işlem muamelesi yapıyorlar. Bi fotokopici arkadaşımıza da öğlen vaktine kadar sadece pos cihazından kartlı işlem yapmasına rağmen denetime gelip kontrol ettiklerinde hiç nakit işlem görmeyince de aynı muameleyi yaptılar. Arkadaşımız hiç nakit olmadı napayım dese de cezayı kabullendi. İtiraz etse inatlaşsa daha fazlası olacağı için kabulleniyorlar.
  • 15-01-2026, 22:16:04
    #3
    umitgurel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tespit edilmeden düzeltilmediği için suçlu muamelesi yapmışlar. Ne kadar bilgim dışı desen dahi vergiden kaçmak adına yapılmış işlem muamelesi yapıyorlar. Bi fotokopici arkadaşımıza da öğlen vaktine kadar sadece pos cihazından kartlı işlem yapmasına rağmen denetime gelip kontrol ettiklerinde hiç nakit işlem görmeyince de aynı muameleyi yaptılar. Arkadaşımız hiç nakit olmadı napayım dese de cezayı kabullendi. İtiraz etse inatlaşsa daha fazlası olacağı için kabulleniyorlar.
    ama bu olayda karsi tarafta kabul edip dilekçe veriyor muhasebecime islak imzalı
  • 15-01-2026, 22:58:51
    #4
    Bi gibi durumlarda tespiti denetleyici yaparsa bu muameleyi yapmaya kendinde hak görüyor. Çünkü çok fazla vergiden kaçmak için bu ve buna benzer işlem yapanlar var. Anlaşmalı olarak bu yapılabilir. Bundan dolayı sana da uyanıklık yapmışsın muamelesi yapmışlar. Belki işlenmemiş diye itirazına olumlu sonuç alabilirsin.