• 10-11-2025, 16:55:59
    #1
    Selam arkadaşlar,

    Ben şu anda sayısal öğrencisiyim ama AYT konularında eksiğim var, özellikle fizik ve kimyada baya zayıfım. Buna karşılık tarih ve coğrafyada daha iyiyim.

    Uzun zamandır yazılımla ilgileniyorum, tamamen bu alanda ilerlemek istiyorum ama kararsız kaldım.

    Sizce sayısalda kalıp eksiklerimi tamamlayarak Bilgisayar Mühendisliği / Yazılım Mühendisliği mi hedeflemeliyim, yoksa Eşit Ağırlığa geçip Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) gibi bir bölüm mü daha mantıklı olur?

    Maaş, iş imkânı, yurtdışı fırsatları, sektördeki fark vs. hepsini merak ediyorum. Özellikle bu bölümleri okuyan veya mezun olan varsa tecrübelerinizi yazarsanız çok sevinirim.

    YBS okuyanlar gerçekten pişman mı, yoksa “iyi ki geçmişim” diyen var mı?

    Gerçekçi yorumlar istiyorum, sadece maaş değil, çalışma şartları ve iş bulma tarafı da önemli benim için.

    Şimdiden teşekkürler. 🙏
  • 10-11-2025, 16:59:05
    #2
    Ybs ile ilgili net bilgim yok ama ceng ve yazılım her zaman iyidir bence, tyt ayt kaç net geliyor ki
  • 10-11-2025, 17:01:01
    #3
    Dayını olmadığı sürece 1. olsanda nafile.
  • 10-11-2025, 17:05:04
    #4
    dizman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ybs ile ilgili net bilgim yok ama ceng ve yazılım her zaman iyidir bence, tyt ayt kaç net geliyor ki
    Şu an TYT netlerim ortalama 50 civarında geliyor, AYT’de de 10 net civarındayım. Sene sonuna kadar toparlayabileceğimi düşünüyorum ama bir sonraki sene için tekrar şansım olmaz, bu seneyi heba etmek istemiyorum o yüzden kararsızım.
  • 10-11-2025, 17:05:22
    #5
    ekincanbey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dayını olmadığı sürece 1. olsanda nafile.
    Maalesef orası öyle evet.
  • 10-11-2025, 17:11:09
    #6
    omerdemirtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu an TYT netlerim ortalama 50 civarında geliyor, AYT’de de 10 net civarındayım. Sene sonuna kadar toparlayabileceğimi düşünüyorum ama bir sonraki sene için tekrar şansım olmaz, bu seneyi heba etmek istemiyorum o yüzden kararsızım.
    Hedefin ne kadar yüksek bilmiyorum ama mühendis olmak ayrıcalıktır ben de mühendislik istiyorum YouTube’dan ekşiden araştır biraz bence ama mühendis olmanın prestiji her zaman daha yüksektir diye düşünüyorum
  • 10-11-2025, 17:21:41
    #7
    dizman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hedefin ne kadar yüksek bilmiyorum ama mühendis olmak ayrıcalıktır ben de mühendislik istiyorum YouTube’dan ekşiden araştır biraz bence ama mühendis olmanın prestiji her zaman daha yüksektir diye düşünüyorum
    Haklısın, mühendislik prestij olarak daha yukarıda ama benim bir sene daha hazırlanma şansım yok. Bu sene ne olursa olsun bir bölüme yerleşmem gerekiyor. O yüzden YBS’yi de alternatif olarak düşünüyorum, boşa gitmesini istemiyorum senenin.
  • 10-11-2025, 17:43:07
    #8
    omerdemirtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısın, mühendislik prestij olarak daha yukarıda ama benim bir sene daha hazırlanma şansım yok. Bu sene ne olursa olsun bir bölüme yerleşmem gerekiyor. O yüzden YBS’yi de alternatif olarak düşünüyorum, boşa gitmesini istemiyorum senenin.
    Sayısalda iyi sıralama yaptığında ea da da iyi sıralama geliyor zaten ama bu dediklerimi tavsiye niteliğinde algılama seni ve işi bilenlere danışman en sağlıklısı çünkü buradaki kimse senin gerçek çalışmanı psikolojini ve kişiliğini net olarak bilmiyorum dediğim gibi seni ve işi bilen birisine danışman en sağlıklısı, kolay gelsin
  • 10-11-2025, 17:44:14
    #9
    Daha sınava 8 ay falan var şimdiden eksiklerim var demek plansız olduğunu gösteriyor bence stres yapma otur çalış ayrıca YBS nin acik öğretimi var, yani başka bir üniversite okurken bile onu da beraberinde okuyabilirsin. Acikogretimi olan bir bölümü örgün okumak gereksiz zaman kaybı.