Dropshipping & Shopier Hk. Sorum var
7
●208
- 07-11-2025, 08:30:55Arkadaşlar merhaba, aklımda uzun süredir dropshipping tarzında bir şey yapmak var. Fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum, aliexpress gibi platformlardan middlemanlik yapsam diyorum fakat dediğim gibi nasıl ve nereden başlayacağımı ve bu sektörü tam olarak bilmiyorum. Yurtdışından farklı ürünler getirip onları stoklayıp satmak istiyorum fakat elimde patlamasından korkuyorum. Nereden başlamalıyım püf noktaları nelerdir, hangi platformları kullanabilirim varsa kısa sürede kargo verecek platformlar hangileridir? Meta üzerinden reklam açabiliyorum, aklımda stoksuz ürün için belirlediğim ürünün videolarını satıcıdan alıp, paylaşıp daha sonra da reklam çıkmak vardı ne kadar mantıklı?
- 07-11-2025, 08:52:01Merhaba, İlk başta hazıra konmayarak araştırma yaparak başlayabilirsiniz. Araştırdığınız sektör ve dinamikler bir zamanın meta trend gelir kaynağıydı ve internette tonlarca bilgi var ve sadece Türkçe değil, kaynağın esas dili İngilizce, öncelikle bunları araştırarak ve sorgulayarak başlamayı düşünün. Çin 'den TR ürün getirmek önceden hem çok kârlıydı hem de basitti, işler popülerleştikten ve devlet el attıktan sonra daha farklı hâllere bürünmeye başladı. Hesap kitap iyi yapılması gereken bir sektör ve önceki zamanlar gibi az miktarda çok para kazanabileceğiniz durumda değil. Konuya dair hususi bir soru sormadığınız için sadece bu soru ve araştırmaların cevabını AI ile bulabilirsiniz.
- 07-11-2025, 09:11:03Kardeş burası forum, adam araştırma yapmak için foruma soruyor zaten normal değil mi?MaitreyaXayah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-11-2025, 09:21:26Merhaba,
Açıkçası çok detaylı bir yer. Yaklaşık 10 sene önce başlarken internetten video vs izleyerek başlamıştım. Youtube da Gabriel St. Germain videoları ve facebookta grubu vardı, bir çok şeyin başlangıcını oradan öğrendim. Bu tarz video ve makaleler okumanızı tavsiye ederim. Kısaca bahsetmek gerekirse de öncelikle nasıl yapmak istediğinize karar verin. Çin'den getirip Türkiye'de satmak mı yoksa Çin'den Avrupa'da satmak mı bunun için website ve sanal pos ihtiyacın olacaktır. Yoksa Amazon da dropshipping yapmak mı? Bunun içinde hiçbir şey bilmiyor olsanız bile birinden para verip eğitim almanızı tavsiye etmek, bende Amazon dropshippingi tamamen youtubedan öğrenip mağaza ve payoneer açıp yaptım. Şuanda bu araştırmalar daha da kolay ve çok daha fazla kaynak var.
Tekrardan söylemek istiyorum kesinlikle para verip eğitim veya danışmanlık almayın, bu işi yapan insanlardan 10 kişiden 1 tanesi o işi yapıyor sadece diğerleri tamamen eğitim ve danışmanlıktan parayı kazanıyor, yani paranızı kaptırmayın. - 07-11-2025, 09:43:14Merhaba, değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Danışmanlık almak gibi bir düşüncem yok ki zaten dropshipping ile alakalı bir sürü bilgi veren videolar ve ücretsiz paylaşılan eğitimler mevcut. Benim yapmak istediğim başta stoksuz ürün satmak ve kendi mağazam (website veyahut shopier tarzı) üzerinden satmak. Yurtdışından getirip Türkiye'de satmak istiyorum, fakat yurtdışından alıcı kişiye ulaşması konusu hakkında kafamda bi belirsizlik mevcut. Misal aliexpress üzerinden bir kaç ürüne baktım bugün verilecek olan sipariş bu ayın 21 inde geliyor yani 14 günde. İnstagram üzerinden reklam aracılığı ile mağaza ve ürünleri tanıtıp satış yapmak istiyorum. Kitleye hitab eden ürünler aklımda var fakat tedariği ve kargo süreci biraz kafa karışıklığına yol açıyor bende.FHO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-11-2025, 10:20:17Bende normal olduğunu ve öncesinde sektör ve dinamikler hakkında sormuş olduğu sorulara binaen bir çok argüman ve döküman olduğunu dile getirmişim, konu içeriğini yanıtlamışım, bunda anormal ne var? Ayrıca, sektörün içerisinden gelen ve içerisinde olan birisi olarak bunlar her ne kadar temel konular olsa da elbette sorabilir, bilgi almak isteyebilir, kimsenin çıkıpta;FOX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
" - kardeşim sen nasıl böyle bir konu açarsın?! utanmıyor musun? "
dediği yok. İletimde zaten gerekli yönlendirme ve fikrimi beyan etmişim fakat anlayamadığım bir konu böylesine bir konuda bile açılan konuya fikirleri yazmak yerine direkt olarak konu içerisindeki bir mesajı editleyip saldırgan bir tutumla;
" - kardeşimmmmm!!? Burası forum. "
tarzında mesaj atarak olayı kişiselleştirip, konudan bağımsız olarak ve anlamsız bir biçimde çıkışmak hem konuyu açan arkadaşa saygısızlık hem de konuya mesaj atacak olan kişilere saygısızlık oluyor. Neyse, konuyu bu anlamsız muhabbetle daha fazla meşgul etmeyip, gidip biraz artur şopanhaur okuyayım. - 07-11-2025, 11:19:07O zaman şöyle bir bilgi vereyim, Aliexpress veya Temu gibi yerlerden alıp satmayın daha pahalıya gelecektir. Agentlar var bu işi yapan, Türkiye'den de son 1-2 yılda bu agent konuları arttı. Instagramdan Cinden gelsin ve Cindeki ofisiniz sayfaları var onlarla da görüşebilirsiniz. (Bende daha önce bunlardan birisi değil direk Çinde ki agent ile çalışıyordum.) Bende direk kayıtlı vardı Çin için agentlar bulabilirsem paylaşırım.gasxv2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-11-2025, 15:04:22hocam çok mantıklı dediğiniz şey bu konuyu araştıracağım, eğer elinizde varsa paylaşmak isterseniz çok işime gelir. Teşekkürler tekrardan.FHO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
