• 03-10-2025, 20:33:13
    #28
    Bir yerde market ballarının üretimine arıların şekerle beslendiğini okumuştum. Araştırdığımda aslında bunun yapılmasının normal olduğunu öğrendim. Çiçek yoksa arılar geçici olarak şekerle besleniyormuş. Ama sırf hızlı üretim olsun diye arı sürekli şekerle beslenirse de ürettiği bal sahte bal diye geçiyormuş.
  • 03-10-2025, 20:38:23
    #29
    çalcalar bal. akyakadan köyceğize giderken 10-12 km sonra yol kenarında sağda göreceksiniz. yurt dışına çalışır ve tüm analizleri eksiksiz yapılır. çokta lezzetlidir. internet satısı var mıdır bilmiyorum. eğer ki haritadan bulursanız telefonla sipariş verebilirsiniz.
  • 03-10-2025, 23:26:08
    #30
    Bir bal sever olarak uzun zamandır sadece eğriçayır ballarını tüketiyorum, piyasaya göre biraz pahalı ancak ben fiyatını hakettiğini düşünüyorum.
  • 03-10-2025, 23:35:15
    #31
    Biz direkt üreticiden alıp satıyoruz. Markettekilerin çoğu zaten gerçek bal değil. Hakiki bal asla ucuz olmaz. Genzi yakması lazım markettekilerin hangisi yakıyor. Bal akarken kopmaması lazım ip gibi dahi olsa. Birçok testi var bazı sahteleri de birkaçından geçebiliyor. Eğer netten güvenilir yerden alayım diyorsanız burayı tercih edebilirsiniz bizde şuan stok yok. https://www.egricayir.com/tr/kurumsal/odullerimiz
  • 03-10-2025, 23:49:18
    #32
    "tadelleyi bile knedilerine göre ürettiriyorlarmış "
    Türkiye'ye en son geldiğimde
    tadelleyi buradan alıp yedikten sonra bu da bozulmuş artık bu keyif de kalmadı demiştim, umarım diğer yerlerdeki tadelle eskisine yakındır. tadelledeki şeker muhtemelen tamamen fruktoz olduğu için ve diğer içerik de kalitesiz olduğu için tadı kalmamış

    bu arada ben balı Makedonya'da bildiğim dağda kovanı olan bir kişiden alıyorum. böyle bir bal yok, hayatımda böyle bir bal yemedim çocukluğumdaki ballardan bile daha iyi. Aldığım arkadaşım çok daha iyi balların olduğunu ama köylülerin satmadığını söyledi. Dağ köylerine gidip satmıyorsanız tadına bakayım diye rica edeceğim, belki insafa gelir satarlar. aldığım bala 5000 tl de istese 2 3 kilo alırım mutlaka.
    bu arada bal ülkesi belgeselini izlemenizi tavsiye ediyorum. (makedonya'da gerçek hayattan uyarlanmış kategorisinde oskar adayı olan bir bal belgeseli)

    dertliA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben onlarda sağlıklı bir ürün olacağını pek sanmıyorum ya hele plastiğin sağlıklısı hiç olmaz hocam. adamlar tadelleyi bile knedilerine göre ürettiriyorlarmış düşük kaliteli. ne kadar doğru bilmiyorum ordulu birisi söyledi. ordaymış fabrikası
  • 04-10-2025, 01:12:14
    #33
    Bingöl çapakçur
  • 04-10-2025, 01:31:35
    #34
    ReferXchange adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "tadelleyi bile knedilerine göre ürettiriyorlarmış "
    Türkiye'ye en son geldiğimde
    tadelleyi buradan alıp yedikten sonra bu da bozulmuş artık bu keyif de kalmadı demiştim, umarım diğer yerlerdeki tadelle eskisine yakındır. tadelledeki şeker muhtemelen tamamen fruktoz olduğu için ve diğer içerik de kalitesiz olduğu için tadı kalmamış

    bu arada ben balı Makedonya'da bildiğim dağda kovanı olan bir kişiden alıyorum. böyle bir bal yok, hayatımda böyle bir bal yemedim çocukluğumdaki ballardan bile daha iyi. Aldığım arkadaşım çok daha iyi balların olduğunu ama köylülerin satmadığını söyledi. Dağ köylerine gidip satmıyorsanız tadına bakayım diye rica edeceğim, belki insafa gelir satarlar. aldığım bala 5000 tl de istese 2 3 kilo alırım mutlaka.
    bu arada bal ülkesi belgeselini izlemenizi tavsiye ediyorum. (makedonya'da gerçek hayattan uyarlanmış kategorisinde oskar adayı olan bir bal belgeseli)
    Yıllar sonra dün alayım dedim gerçekten aşırı bozulmuş. Eskiden çok güzeldi şimdi nolmuş buna dedim.
  • 04-10-2025, 03:08:11
    #35
    Eğriçayır organik karakovan Petek balı çok güzel inşallah gerçekten organiktir
  • 04-10-2025, 05:52:25
    #36
    Şunu söyleyeyim konu dışı olabilir ama , şuan iyi bir bal 1200 liradan aşagıya olmaması gekiyor tahminimce.
    Ben Giresundan getiriyorum balı, çok yere sorduk hepsi ortalama bu fiyatlar altını satan adamın balında hile vardır diyor herkes.