Oxsigen adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Almanya’da sosyal devlet konusu son yıllarda çok tartışılıyor. Özellikle işsizlik maaşı, çocuk parası, kira yardımı gibi desteklerin kötüye kullanıldığı düşünülüyor. Bu yüzden de hükümetin bazı düzenlemelere gideceği konuşuluyor. Ancak şunu da unutmamak lazım: Almanya hâlâ Avrupa’nın en güçlü ekonomilerinden biri ve sosyal devlet yapısını bir anda tamamen bırakması kolay değil.
Evet, işsizlik yardımıyla geçinmeye çalışan veya kaçak çalışıp bir yandan devletten destek alanlar var. Bu durum da toplumda ciddi tepki çekiyor. Ama öte yandan, gerçekten ihtiyacı olan aileler için bu yardımlar çok önemli.
Çalışmak isteyen, mesleği olan birine Almanya’da iş bulmak kolay. Özellikle kalifiye eleman açığı çok yüksek. Yani aslında “çalışmak isteyene iş var, çalışmadan geçinmek isteyene sosyal yardım var” gibi bir denge söz konusu. Sorun, bu yardımın kimilerince suistimal edilmesi.