• 09-09-2025, 09:03:23
    #10
    Oxsigen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sosyal devlet statüsünü kaybetmek üzereler bunla ilgili anayasada değişiklik yapılacağı için zaman hazırlandığı haberleri var.
    Yani işsizlik maaşı,çoçuk parası, kira yardımı v.s işlerin kaldırılması gerektiğinde siyaset hem fikir.
    Çalışana meslek sahibine her yerde iş var hocam. Almanların derdi çalışmadan geçinmek o yüzden almanya bitik diyorlar. Yada kaçak çalışıp,devletten yardım almak


    Almanya’da sosyal devlet konusu son yıllarda çok tartışılıyor. Özellikle işsizlik maaşı, çocuk parası, kira yardımı gibi desteklerin kötüye kullanıldığı düşünülüyor. Bu yüzden de hükümetin bazı düzenlemelere gideceği konuşuluyor. Ancak şunu da unutmamak lazım: Almanya hâlâ Avrupa’nın en güçlü ekonomilerinden biri ve sosyal devlet yapısını bir anda tamamen bırakması kolay değil.

    Evet, işsizlik yardımıyla geçinmeye çalışan veya kaçak çalışıp bir yandan devletten destek alanlar var. Bu durum da toplumda ciddi tepki çekiyor. Ama öte yandan, gerçekten ihtiyacı olan aileler için bu yardımlar çok önemli.

    Çalışmak isteyen, mesleği olan birine Almanya’da iş bulmak kolay. Özellikle kalifiye eleman açığı çok yüksek. Yani aslında “çalışmak isteyene iş var, çalışmadan geçinmek isteyene sosyal yardım var” gibi bir denge söz konusu. Sorun, bu yardımın kimilerince suistimal edilmesi.
  • 09-09-2025, 09:05:16
    #11
    By_kimlik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Almanya’da sosyal devlet konusu son yıllarda çok tartışılıyor. Özellikle işsizlik maaşı, çocuk parası, kira yardımı gibi desteklerin kötüye kullanıldığı düşünülüyor. Bu yüzden de hükümetin bazı düzenlemelere gideceği konuşuluyor. Ancak şunu da unutmamak lazım: Almanya hâlâ Avrupa’nın en güçlü ekonomilerinden biri ve sosyal devlet yapısını bir anda tamamen bırakması kolay değil.

    Evet, işsizlik yardımıyla geçinmeye çalışan veya kaçak çalışıp bir yandan devletten destek alanlar var. Bu durum da toplumda ciddi tepki çekiyor. Ama öte yandan, gerçekten ihtiyacı olan aileler için bu yardımlar çok önemli.

    Çalışmak isteyen, mesleği olan birine Almanya’da iş bulmak kolay. Özellikle kalifiye eleman açığı çok yüksek. Yani aslında “çalışmak isteyene iş var, çalışmadan geçinmek isteyene sosyal yardım var” gibi bir denge söz konusu. Sorun, bu yardımın kimilerince suistimal edilmesi.

    chatgptden mi yazdın hocam
  • 09-09-2025, 09:10:55
    #12
    Oxsigen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    chatgptden mi yazdın hocam
    Yukari da da belirttigim gibi avusturya da yasiyorum hocam nerede ise kurallar aynı yasalar aynı yani bunun için chatgpt ye gerek yok burada da aynı şeyler var Avusturya almanyaya göre daha zor bir ülke ama Almanya da bitti gibi söylemler fazla abarti hocam.
  • 09-09-2025, 09:55:14
    #13
    Hocam 4 senedir almanyada yaşıyorum. İngilizce c1 veya almanca b1 olmak zorunda. Aksi taktirde zor.
  • 09-09-2025, 10:19:58
    #14
    Hocam dili almanyada toparlayabilirim diye düşünüyorum c1 seviyesine getirebilirim 2 ayın sonunda almanyada
  • 09-09-2025, 12:56:19
    #15
    dev
    Kurumsal Üye
    ernsaygin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar 20 yaşında bir gencim, Html,Css,Javascript,PHP,ExpressJS ile projeler geliştirebiliyorum ve ingilizcem A1 seviyesinde bu Kasım ayında ingilizcemi B1 seviyesine çıkarıp toplu 40-50 adet şirkete toplu mail atıcağım. iş başvurusu için Aralık ayında ise Almanyaya geçiceğim babam öğretmen bundan dolayı yeşil pasaportum var 180 gün içerisinde 90 gün kalabiliyorum o 90 günde ise bir işe girip oturma iznini almayı planlıyorum. sadece ingilizce ile oda çok ileri değil B1 seviyesinde almanyada tutunabilir miyim? iş bulabilirmiyim. kariyerimi güçlendirebilirmiyim.
    Yesil pasaport ile kalamazsiniz.
    C tipi vizeniz olsaydi gittiginiz zaman sponsor sirket sizin oturum izni basvurusu yapiyor, ama yesil pasaport icin boyle bir imkan duymadim.

    Zamaninda bir cok sirket ile is gorusmesi yaptim, kimse Almanca filan istemiyor.
    Zaten sirketlerinde cogunda Alman bile yoktu
  • 09-09-2025, 13:02:28
    #16
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    türkiyede hayatta kalabilen biri almanyada cenneti yaşar
    +1 Bunu demeye gelmiÅŸtim.
  • 09-09-2025, 14:19:30
    #17
    Almanca bilmeden çok zor ingilizceden çok almanca öğrenmeye bak derim
  • 09-09-2025, 16:28:52
    #18
    20 yaşında almanyada okuyan bir dostun olarak soyleyeyim,

    Malesef iş bulamazsın, turistik vizeyle (yeşil pasaport) gidince çalışman ilk olarak yasak, ikinci olarak almancan yok (demeyin yazılımın dili ingilizce falan, almanca arıyorlar), ücüncü olarak ingilizcen de çok düşük seviyede.

    İş bulursan ancak kaçak bir şekilde çalışıyor olursun türklerin kürdlerin falan yanında o da yazılımla alaklı olmaz, ya döner kesersin ya inşaatta çalışırsın.

    Eğer ki akademine güveniyorsan, okumaya gelebilirsin.