20 yaşında almanyada okuyan bir dostun olarak soyleyeyim,

Malesef iş bulamazsın, turistik vizeyle (yeşil pasaport) gidince çalışman ilk olarak yasak, ikinci olarak almancan yok (demeyin yazılımın dili ingilizce falan, almanca arıyorlar), ücüncü olarak ingilizcen de çok düşük seviyede.

İş bulursan ancak kaçak bir şekilde çalışıyor olursun türklerin kürdlerin falan yanında o da yazılımla alaklı olmaz, ya döner kesersin ya inşaatta çalışırsın.

Eğer ki akademine güveniyorsan, okumaya gelebilirsin.