Herkese selamlar dijital dünyayı bırakıyorum. Eski mesleğim olan talebin çok yoğun olduğu oto elektronik yazılım alanında bir firsat buldum. Zamanında dükkanım vardı ancak pandemi ve dolarin ilk defa o zamanlar 8 TL nin uzerine cikmasinin ardından zamlardan sonra kapatmak zorunda kaldım. Şuanda komşumuz mekanik üzerine dükkan açtı ve beni de kendi islerimi yapmam için kendi dükkanım gibi iş yapabilecegimi söyleyerek bana güzel bir fırsat sundu ancak nakit alanında desteğe ihtiyacım var. Otomobil dünyasında benim yaptığım işi ticari olarak yapan kişi sayısı Türkiye'de 10 parmağı geçmiyor. Hatta yeterli nakit akışı oluştuktan sonra Türkiye'de bir ilki dünyadada ikinciyi gerçekleştirecek bir projem var.
Başlangıç için parça ve cihaz temini ihtiyaclarindan dolayı minimum 150-200k kadar yatırıma ihtiyacım var.
-Yatırım yapacak kişinin beklentileri ne yönde oluyor usulü nedir ?
Ör. 1 yıl boyunca yapılan işin %25 kâri
Ör2. 1 yıl içerisinde yaptığı yatirimin x katı gibi
Yaptığı yatırımın geri dönüşü anlamında ne gibi fırsatlar sunabilirim?
-İki tarafında güvence altında olması için yasal olarak sözleşme yeterli olur mu ?
-Prosedürler nedir ?
Bilgisi olan veya daha önce yatırım almış/yapmis hocalarim bilgi verebilirseniz memnun olurum.
Herkese iyi forumlar
Yatırım almayı düşünüyorum.
6
●310
- 07-08-2025, 11:56:06Miktara göre işe göre beklenti değişiyor, ürünün ne olduğunun da önemi var. Genellikle aylık belirli bir % üzerinden anlaşma yapılabilir yada ürün hacimli ise satış başı oran olarak anlaşılabilir.
Benim şahsi beklentim 150-200bin tl'lik bir yatırım için en geç 6-8 ay içinde geri dönüşünü almaktır, onun üzerine bence karlı bir yatırım olmaz.
Noterden sözleşme yapabilirsiniz yada şirket kuracağınız için belirli hissesini karşı tarafa devredebilirsiniz. Ortaklığınız tescilli olur bu şekilde. - 07-08-2025, 12:19:53Öncelikle yanıtınız için teşekkürler. Peki 200 bin TL için toplam geri dönüş beklentiniz ne olurdu hocamZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-08-2025, 12:23:10İşin tüm sermayesini ben koyuyorsam, ortaklıktan ayrılacağım an ki şirketin değerine bakar ona göre hissemi devrederim.BERFSOFT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu tarz işlerde 200 koyayım 250 dönsün gibi olmaz, kredi vermiyoruz sonuçta yatırım yapıyoruz. - 07-08-2025, 12:58:13Anladım hocam teşekkür ederimZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-08-2025, 13:02:57oto elektronik yazılım ne dostum.
şanzıman yazılımı beyin yazılımı gibi şeyler mi?
Veya arıza tespit gibi işlemler mi ?
mekanik dükkanda sana da yer açacaksa mantıken ekipman almana gerek bile kalmayabilir voltmetre vs gibi işine yarayacak ekipmanlarla başlayabilirsin.
mekanikte en çok olan tamirleri yaparak ilerleyebilirsin. - 07-08-2025, 14:33:52Gizli özellik aktivasyonu , hız sabitleyici , beyin ve elektronik arızaları , vakumlu kapı , elektrikli bagaj , uzaktan calistirma , start stop , anahtarsız giriş , cam far sensörleri halı hazırda bunların uygulamalarını yapıyorum hocam. Tr de tek dünyada ikinci olarak bahsettiğim projemde kabaca araçlara yapay zeka entegrasyonu komutları vs.fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dükkanda işime yarayacak hemen her takım var ancak. Araçlarin servis cihazlarını almam gerekli birde yukarıda bahsettiğim uygulamasını yaptığım sistemlerin parçalarını sipariş edip uygulamalarını yapıp reklam videolarını çekmem gerekli. Sonrası için kendi kendini döndürecektir