• 19-07-2025, 19:44:09
    #1
    Arkadaşlar merhaba.
    Geçen ay kredi kartıma 21 bin borç gelmişti. Unutmuşum, son ödeme tarihinden 1 gün sonra ödedim tamamını.
    Normalde de hep tamamını ödeyerek kapatıyorum. Asgari ödemiyorum.
    Bu ay 400 küsür faiz gelmiş. Sırf bir gün geç ödedim diye mi bu faiz geldi?
    Neden olabilir acaba?
  • 19-07-2025, 19:47:45
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Evet, kredi kartı ekstresinin son ödeme tarihini bir gün bile geçirseniz, tamamını ödeseniz dahi gecikme faizi işler ve bu durum yasal ve bankaca uygulanabilir bir durumdur.

    Neden 400 küsur faiz geldi?

    1. Son ödeme tarihini geçirdiğiniz için, o tarih ile ödemenizi yaptığınız tarih arasında geçen günler için gecikme faizi uygulanır.
    2. Bankalar genellikle;
      • Gecikme faizi: Aylık %3 civarı,
      • Akdi faiz: Aylık %2,89 (2024 itibarıyla değişebiliyor),
      • Bileşik faiz de hesaba katılır.
    3. Faiz sadece 1 günlük gibi görünse de, hesaplamalar gün üzerinden ve borç tutarı üzerinden yapıldığından, 21.000 TL gibi yüksek bir borç için 1 günlük faiz bile yüzlerce TL olabilir.

    Örnek hesap:

    • 21.000 TL için %3 aylık faiz ≈ günlük faiz %0,10 (binde 1 civarı)
    • 1 gün için faiz ≈ 21.000 * 0,001 = 21 TL
      Ama senin durumunda:
    • Banka ödeme yapılana kadar geçen sürede faiz tahakkuk ettirir. Örneğin siz 1 gün geç ödeme yaptıktan sonra bir sonraki kesim tarihine kadar geçen sürede faiz işler. Bu süre içinde borcun “ödenmemiş kabul edilmesi” durumundan ötürü faiz katlanır.

    Sonuç:


    Evet, sırf 1 gün gecikmeden dolayı bu faiz gelmiş olabilir. Banka sistemleri otomatik olarak işlediği için bu tutar hukuken geçerli olur. Ancak:

    Ne Yapabilirsiniz?

    • Müşteri hizmetlerini arayarak faiz iptali talep edebilirsiniz. Genellikle:
      • İlk defa olduysa,
      • Düzenli ödeme yapan bir müşteriyseniz,
      • Tüm borcu ödemişseniz,
        “İyi niyet indirimi” kapsamında iptal edebilirler.