• 28-03-2025, 13:19:24
    #1
    Arkadaşlar herkese iyi forumlar,

    Yakın zamanda bir websitesi açıcam 1.5 yıldır üzerinde durduğum ve üzerine çalışmış olduğum bir sitedir. Hayırlısı ile yakın zamanda başlayacam. Ama yurtdışında mı şirket açıp Stripe'dan mı ödeme alsam yoksa yurtiçinde mi pos alsam karar veremedim. Türkiyede bir şirketten sanal pos alsam vergilerimi neye göre ödemem gerekiyor ? Şahıs şirketi kurmam gerekiyor mu ? Yoksa Şahıs şirketi veyahut bir şirket kurmadan direkt olarak Sanal Pos desteği alabiliyor muyum ? Birde tabikide en çok aklıma takılan şeylerden biri Türkiyede vergilendirme konusu yıllık %kaç vergi ödüyorum ? Örnek veriyorum ben yıllık 3m+ para kazanırsam bunun %40 ını devlete vergi olarak mı vericem? Çünkü böyle durumda yani böyle bir vergi oranında bana kar olarak ne kalıyor ki ? Yardımcı olabilicekler var ise, konuda aydınlatabilicek olanlar var ise çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
  • 28-03-2025, 13:21:20
    #2
    🏆UK&US Şirket Kurulumu🏆
    Emreozkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar herkese iyi forumlar,

    Yakın zamanda bir websitesi açıcam 1.5 yıldır üzerinde durduğum ve üzerine çalışmış olduğum bir sitedir. Hayırlısı ile yakın zamanda başlayacam. Ama yurtdışında mı şirket açıp Stripe'dan mı ödeme alsam yoksa yurtiçinde mi pos alsam karar veremedim. Türkiyede bir şirketten sanal pos alsam vergilerimi neye göre ödemem gerekiyor ? Şahıs şirketi kurmam gerekiyor mu ? Yoksa Şahıs şirketi veyahut bir şirket kurmadan direkt olarak Sanal Pos desteği alabiliyor muyum ? Birde tabikide en çok aklıma takılan şeylerden biri Türkiyede vergilendirme konusu yıllık %kaç vergi ödüyorum ? Örnek veriyorum ben yıllık 3m+ para kazanırsam bunun %40 ını devlete vergi olarak mı vericem? Çünkü böyle durumda yani böyle bir vergi oranında bana kar olarak ne kalıyor ki ? Yardımcı olabilicekler var ise, konuda aydınlatabilicek olanlar var ise çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
    İngiltere hakkında bilgilendirmek için özel mesaj gönderdik

    İletişim Bilgilerimiz:
    Whatsapp: 0850 308 5778
    Email: destek@sirketim.uk

    R10 Konumuz:
    https://www.r10.net/bozdurma-exchang...8127463-a.html
  • 28-03-2025, 13:31:41
    #3
    Şahıs sirketi kurmadan turkiye de sanal pos zaten alamazsiniz hocam. Verki kimlik numarası... vs bircok evrak gerekiyor. Ayrica bankadan ticari hesap açılacak o sirket evraklari ile. Sanal pos da o ticari hesaba baglanacak. Sirket acmadam vergi veremezsiniz. Muhasebeci tutmak zorundasiniz ayrica. Ama stripe de olsa yurtdisindsn, sonucta turkiye deki bankaniza parayi cekeceksiniz. Cexalar cok fshs buyuk. Her halikarda sirket acilmak zorunda
  • 28-03-2025, 13:35:19
    #4
    50k tl ye kadar genelde sorun olmaz ama yine de şirket kurmak zorundasınız pos almak için, yani vergi ödemek zorundasınız

    Şirket olmadan yasal olarak normal şartlarda pos alamazsınız ama PayTR gibi firmalar genelde 50k tl ye kadar izin veriyorlar

    Şahıs şirket vergilerini bilmiyorum ama kdv hizmete göre ortalama %20den var

    Limited veya Anonim Şirket Vergileri:
    • Kurumlar Vergisi: %25
    • KDV: Genelde %20 (Hizmete göre değişebilir)
    TR de sanal pos yurt dışından daha iyi bir fikir olacaktır.
    Yani yurtdışında şirket kurup trde yaşıyorsan ve parayı trye getiriyorsan, yasal olarak vergi ödemen gerek..Ödemezsen vergi kaçırıyorsun sayılıyor diye biliyorum. Ödemezsen ileride izaha falan davet edilirsiniz Yani trde yaşıyorsanız en mantıklısı TR şirket.
  • 28-03-2025, 13:48:40
    #5
    cetin61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50k tl ye kadar genelde sorun olmaz ama yine de şirket kurmak zorundasınız pos almak için, yani vergi ödemek zorundasınız

    Şirket olmadan yasal olarak normal şartlarda pos alamazsınız ama PayTR gibi firmalar genelde 50k tl ye kadar izin veriyorlar

    Şahıs şirket vergilerini bilmiyorum ama kdv hizmete göre ortalama %20den var

    Limited veya Anonim Şirket Vergileri:
    • Kurumlar Vergisi: %25
    • KDV: Genelde %20 (Hizmete göre değişebilir)
    TR de sanal pos yurt dışından daha iyi bir fikir olacaktır.
    Yani yurtdışında şirket kurup trde yaşıyorsan ve parayı trye getiriyorsan, yasal olarak vergi ödemen gerek..Ödemezsen vergi kaçırıyorsun sayılıyor diye biliyorum. Ödemezsen ileride izaha falan davet edilirsiniz Yani trde yaşıyorsanız en mantıklısı TR şirket.
    Ama bildiğim kadarı ile bazı ülkederden Türkiye'ye para çektiğimiz zaman ekstra vergi ödememiz gerekmiyor Çift taraflı vergi antlaşması var çünkü bazı ülkelerde. Yani ben şirket kurmuş olduğum ülkede vergi ödersem Türkiye'ye para gönderdiğim zaman ekstra bir vergi ödemek zorunda kalmıyorum diye biliyorum.
  • 28-03-2025, 14:07:37
    #6
    Emreozkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama bildiğim kadarı ile bazı ülkederden Türkiye'ye para çektiğimiz zaman ekstra vergi ödememiz gerekmiyor Çift taraflı vergi antlaşması var çünkü bazı ülkelerde. Yani ben şirket kurmuş olduğum ülkede vergi ödersem Türkiye'ye para gönderdiğim zaman ekstra bir vergi ödemek zorunda kalmıyorum diye biliyorum.
    iki gun once burdaki konuda detaylica anlattim. saas projeniz globale hizmet verecekse kesinlikle Turkiye'den bir pos ile calismayi dusunmeyin. global bir odeme yontemi olan stripe kullanin.

    cifte vergi anlasmasinin oldugu ulkeleri ayni konuda liste halinde verdim. abd sirketinize vergi odediginizde, Turkiye vergi talep edemez, gelirinizi buradaki banka hesabina sorunsuz cekersiniz.
    ben oyle yaptim en azindan ve kafam rahat. her ay vergi beyani, muhasebeci parasi, dukkan kirasi, gelir vergisi, stopaj, kdv vs derken kafayi yediriyorlar burada maalesef.
  • 28-03-2025, 14:09:43
    #7
    Analog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iki gun once burdaki konuda detaylica anlattim. saas projeniz globale hizmet verecekse kesinlikle Turkiye'den bir pos ile calismayi dusunmeyin. global bir odeme yontemi olan stripe kullanin.

    cifte vergi anlasmasinin oldugu ulkeleri ayni konuda liste halinde verdim. abd sirketinize vergi odediginizde, Turkiye vergi talep edemez, gelirinizi buradaki banka hesabina sorunsuz cekersiniz.
    ben oyle yaptim en azindan ve kafam rahat. her ay vergi beyani, muhasebeci parasi, dukkan kirasi, gelir vergisi, stopaj, kdv vs derken kafayi yediriyorlar burada maalesef.
    Çok teşekkür ederim hocam. Vermiş olduğunuz konuyu inceleyeceğim. Bilgilendirme için tekrardan teşekkürler