• 21-03-2025, 23:42:59
    #10
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yanlış anlaşılacak bir şey yok asp ve php kullanım alanları farklı.
    js de öyle, kullanım alanı ve avantajları farklı.
    php X çıkana kadar php nin rakibi olamaz

    mesele bu farklı teknolojileri bir arada kullanabilmek. tek opsiyonlu olmayın
    Geçenler de sizin yazınıza benzer bir yazı gördüm LinkedIn üzerinde ben 6 yıl PHP üzerinde çalıştım 4 yıl C++ ve son 3 yıldır NodeJS + React 7-8 ayda Nuxt üzerinde yani Vue üzerinde çalışmışlığım var sizin adını anıp hayatınızda hiç kullanmayı deneyimlemeyip ne olduğunu neler yapabildiğini bile bilmediğiniz dillerin hepsini kullanmış ve büyük projelerde yöneticilik ekip liderliği yapmış birisiyim kısacası hayatımın 21 senesi yazılım sektöründe geçti ve sizin gibilerini çok gördüm hiç bir şey bilmeden fikirleri olmadan yorum yapmayı çok severler nerde görsem sinirlerim bozulur. Kullanım avantajlarından bahsetmişsiniz evet bir sayfanın LCP değeri JavaScript ile 0.12 saniyeye indirilebilirken PHP ile 1.55 saniyede şükür eden çok iyi diyen yazılımcı olduğunu iddia eden arkadaşlar da gördük haklısınız her şeyin kendine göre bir kullanım alanı var taş devrinden kalma fikirleriniz ile bu işe yeni girecek olan insanları zehirlemeyin lütfen.
  • 21-03-2025, 23:50:36
    #11
    Srylius adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçenler de sizin yazınıza benzer bir yazı gördüm LinkedIn üzerinde ben 6 yıl PHP üzerinde çalıştım 4 yıl C++ ve son 3 yıldır NodeJS + React 7-8 ayda Nuxt üzerinde yani Vue üzerinde çalışmışlığım var sizin adını anıp hayatınızda hiç kullanmayı deneyimlemeyip ne olduğunu neler yapabildiğini bile bilmediğiniz dillerin hepsini kullanmış ve büyük projelerde yöneticilik ekip liderliği yapmış birisiyim kısacası hayatımın 21 senesi yazılım sektöründe geçti ve sizin gibilerini çok gördüm hiç bir şey bilmeden fikirleri olmadan yorum yapmayı çok severler nerde görsem sinirlerim bozulur. Kullanım avantajlarından bahsetmişsiniz evet bir sayfanın LCP değeri JavaScript ile 0.12 saniyeye indirilebilirken PHP ile 1.55 saniyede şükür eden çok iyi diyen yazılımcı olduğunu iddia eden arkadaşlar da gördük haklısınız her şeyin kendine göre bir kullanım alanı var taş devrinden kalma fikirleriniz ile bu işe yeni girecek olan insanları zehirlemeyin lütfen.
    hocam ne bu kibir ? 9 seneyi geçti php ile uğraşıyorum, evvelinde bizde masaüstü 98 c++ kodlama ile ilgilendik hali hazırda projeler, bir çok dil üzerinde tecrübemiz var.

    belki sizin gibi disketle bilgisayar açıp oyun oynamadık, cobol yada paskal gibi şeylerle vaktimiz ölmedi çok şükür, teknoloji çağının en parlak döneminin içine doğduk.

    sizin gibiler ne demek ya ? her şey sizin görüşlerinizden veya fikirlerinizden mi ibaret ?

    kullanım alanı farklı, avantajı farklı olan bir şeyi siz kendi bilgi ve tecrübe çerçeveniz dahilinde ideal hedef haline getirmişsiniz toz kondurmuyorsunuz başarılar diliyorum
    • mhmtgncdl
    mhmtgncdl bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 21-03-2025, 23:53:35
    #12
    rufiqcavadov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba. PHP yerine NodeJS öğrenmek istiyorum. Nereden öğrenebilirim?
    Full-Stack bir uygulama geliştirmek istiyorsanız ve geliştireceğiniz uygulamalar da minimum iş yükü ile bir şeyler çıkarmak istiyorsanız öğrenmeniz gereken teknolojiler

    • Next.js (Javascript Framework)
    • Redux (Büyük çaplı karmaşık uygulamalar için tercih edilmesi gereken state yani durum yönetimi kütüphanesi)
    • Jotai (Küçük çaplı kullanımı daha basit çok karmaşık olmayan uygulamalar için tercih edilmesi gereken yaygın state yani durum yönetimi kütüphanesi)
    • Prisma veya Drizzle ORM (Veritabanı işlemlerini nesne tabanlı programlama olarak yapabilmenize olanak sağlayan kütüphanelerdir. Prisma Büyük bir topluluk desteği vardır fakat Drizzle daha modern ve Prisma'dan daha hızlı sorgu yanıtlarını mümkün kılar)
    • Postgre SQL + Redis ( Bu iki veritabanını öğrenmeniz gerekecek önbellek yönetimi için redis kullanılır ve veritabanı olarak NoSQL olarak bilenen json tabanlı veritabanı yaygın kullanılan PostgreSQL öğrenmeniz gerekir.)
    • Vercel (Deployment yani uygulamanızı yayınlamanıza olanak sağlayan bir platformdur edge ve daha bir çok özelliği beraberinde getirir en yaygın kullanılan deployment platformlarından biridir nodejs için.)

    Bu teknolojiler başlangıç için öğrenmeniz gereken teknolojilerdir ve daha fazlası var elbette fakat işin içerisine girdikçe ve detayları gördükçe zaten kendi kendinizi yönlendireceksiniz. İngilizceniz iyiyse bunların hepsinin kendi web sitelerinde oldukça kapsamlı ve eksiksiz dökümantasyonları mevcuttur.
  • 21-03-2025, 23:56:26
    #13
    Srylius adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Full-Stack bir uygulama geliştirmek istiyorsanız ve geliştireceğiniz uygulamalar da minimum iş yükü ile bir şeyler çıkarmak istiyorsanız öğrenmeniz gereken teknolojiler
    • Next.js (Javascript Framework)
    • Redux (Büyük çaplı karmaşık uygulamalar için tercih edilmesi gereken state yani durum yönetimi kütüphanesi)
    • Jotai (Küçük çaplı kullanımı daha basit çok karmaşık olmayan uygulamalar için tercih edilmesi gereken yaygın state yani durum yönetimi kütüphanesi)
    • Prisma veya Drizzle ORM (Veritabanı işlemlerini nesne tabanlı programlama olarak yapabilmenize olanak sağlayan kütüphanelerdir. Prisma Büyük bir topluluk desteği vardır fakat Drizzle daha modern ve Prisma'dan daha hızlı sorgu yanıtlarını mümkün kılar)
    • Postgre SQL + Redis ( Bu iki veritabanını öğrenmeniz gerekecek önbellek yönetimi için redis kullanılır ve veritabanı olarak NoSQL olarak bilenen json tabanlı veritabanı yaygın kullanılan PostgreSQL öğrenmeniz gerekir.)
    • Vercel (Deployment yani uygulamanızı yayınlamanıza olanak sağlayan bir platformdur edge ve daha bir çok özelliği beraberinde getirir en yaygın kullanılan deployment platformlarından biridir nodejs için.)
    Bu teknolojiler başlangıç için öğrenmeniz gereken teknolojilerdir ve daha fazlası var elbette fakat işin içerisine girdikçe ve detayları gördükçe zaten kendi kendinizi yönlendireceksiniz. İngilizceniz iyiyse bunların hepsinin kendi web sitelerinde oldukça kapsamlı ve eksiksiz dökümantasyonları mevcuttur.
    teşekkürler chatgpt
  • 21-03-2025, 23:58:40
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkürler chatgpt
    Bir yapay zekadan alınan cevap sanmana şaşırmadım çünkü senin bilgi kapasiten ile ancak oradan cevap verebilirsin sorulan soruya
  • 22-03-2025, 00:00:03
    #15
    düzelterek burada paylaşmış olman gpt den aldığın gerçeğini değiştirmiyor hocam,
    onu da yanlış düzeltmişsin zaten.

    kendini burada kanıtlamaya çalışma sayın yeni r10 üyesi.. orası burası değil

    seninle bilgi de yarıştırmıyorum en baştan beri kibirin ile konuşuyorsun ya ona cevabını alıyorsun sadece
  • 22-03-2025, 00:03:39
    #16
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    düzelterek burada paylaşmış olman gpt den aldığın gerçeğini değiştirmiyor hocam,
    onu da yanlış düzeltmişsin zaten.

    kendini burada kanıtlamaya çalışma sayın yeni r10 üyesi.. orası burası değil

    seninle bilgi de yarıştırmıyorum en baştan beri kibirin ile konuşuyorsun ya ona cevabını alıyorsun sadece
    Kişi kendinden bildiği için ayna görevi üstlenirmiş birisine bir şey söylerken o yüzden şaşırmıyorum söylediklerine ve düşünce yapına sen bu kadarsın fazlası olamayacaksın bu yüzdende senden daha iyilerini gördüğün anda çamur atıp ulaşamadığını mundar etme çabasındasın yani kısacası üzülüyorum sana.
  • 22-03-2025, 00:05:55
    #17
    ezber ile olmuyor bu işler.. hayatında uygulaman lazım. söylediğin sözü kendine çevirmen lazım evvela.
    kibir insanın başına bela

    kolay gelsin
  • 22-03-2025, 00:07:39
    #18
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ezber ile olmuyor bu işler.. hayatında uygulaman lazım. söylediğin sözü kendine çevirmen lazım evvela.
    kibir insanın başına bela
    Kibir ile bilgelik arasında ince bir çizgi var siz iki tarafta da olamayacağınız için anlayamamanız normal. Bide ChatGPT derken şuan da bir proje üzerinde çalışıyor olmam da çok ironik sanırım neyse size PHP ile mutluluklar.